Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@17:54:29 GMT

مهمترین خواص ضدالتهابی انار برای بدن

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۳۲۸۹

مهمترین خواص ضدالتهابی انار برای بدن

انار از جمله میوه هایی به حساب می آید که منبع غنی از مواد مغذی است و از هزاران سال قبل خواص درمانی آن مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، وجود مواد شیمیایی گیاهی، آنتی اکسیدانها و ویتامین C در انار این میوه را در گروه خوراکی هایی قرار داده که خواص درمانی آنها شناخته شده هستند. پلی‌فنول موجود در این میوه همچون آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و طبق بررسی های انجام شده، خواص ضد التهابی انار برای بیماران مبتلا به التهاب مفاصل مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آب این میوه به بهبود جریان خون کمک کرده و مانع از آن می شود که عروق دچار انسداد و گرفتگی شوند. از کنترل سطح قند خون، فشار خون، تقویت سیستم ایمنی، کمک به هضم بهتر غذا گرفته تا تقویت حافظه، انار یک میوه شگفت انگیز است که می تواند یک گزینه عالی در رژیم غذایی روزانه باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، همچنین انار خواص دیگری برای سلامتی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- احساس تشنگی بیش از حد و سوزش را برطرف می کند.

- به راحتی هضم می شود.

- انار دارای طعم گس است که به تسکین اسهال، سندرم روده تحریک‌پذیر و کولیت اولسروز کمک می کند.

- هوش، سطح ایمنی و قدرت بدن را بهبود می بخشد.

- برای قلب مفید است و فشار خون و کلسترول را کاهش می دهد.

- وجود فیبر، ویتامین B، C، K و پتاسیم از دیگر خواص انار به حساب می آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتی اکسیدان فیبر ویتامین C انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص عجیب این نوع چای برای بدن را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، نوشیدنی بی‌نظیری وجود دارد که می‌تواند کلسترول خوب شما را افزایش دهد.

ایسنا در گزارشی نوشت: ممکن است وقتی به سن خاصی رسیدید، متوجه شوید که در حال مبارزه با میزان کلسترول بالای خون خود هستید. حتی اگر سهم خود را برای کاهش کلسترول خون، بدون دارو و از طریق رژیم غذایی و ورزش انجام دهید، بدن شما در پاکسازی کلسترول ناسالم از بدن نسبت به دوران جوانی کمتر کارآمد خواهد بود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات‌متحده می‌گوید: ۱۷ درصد از بزرگسالان بین ۴۰ تا ۵۹ سال برای کمک به کاهش کلسترول خون خود، استاتین مصرف می‌کنند. استاتین‌ها به بدن کمک می‌کنند تا کلسترول اضافی را از خون دفع کند.

راه دیگر برای کاهش کلسترول کل، افزایش کلسترول خوب است که به‌عنوان لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) شناخته می‌شود. کلسترول خوب به پاکسازی کلسترول انسداد شریان از خون شما با ارسال آن به کبد کمک می‌کند تا از بدن خارج شود. ترک سیگار، انتخاب چربی‌های غیراشباع سالم برای قلب، کاهش وزن و فعال ماندن راه‌هایی هستند که می‌توانید کلسترول خوب خون خود را افزایش دهید.

نوشیدن چای و افزایش کلسترول خوب

همچنین می‌توانید کلسترول خوب را با جایگزین کردن نوشیدنی‌های شیرین یا دیگر نوشیدنی‌ها افزایش دهید. این نوشیدنی، چای سیاه نیست، چای سبز نیز نیست اگرچه نوشیدن روزانه چای سبز می‌تواند کلسترول بد خون (LDL) شما را کاهش دهد. چای رویبوس که از درختچه آفریقای جنوبی تهیه می‌شود نیز می‌تواند متحد شما برای افزایش کلسترول خوب شما باشد.

اگر کلسترول خوب شما نیاز به تقویت دارد، باید مقدار زیادی چای رویبوس بنوشید. نتایج تحقیق منتشرشده در سال ۲۰۱۱ در مجله Ethnopharmacology از ۴۰ نفر خواسته بود که به مدت ۶ هفته هر روز ۶ فنجان چای رویبوس تخمیر شده (همان چای قرمزی که معمولا یافت می‌شود) بنوشند. در این تحقیق نوشیدن چای رویبوس باعث بهبود سطح کلسترول کل شد. به‌طور متوسط، کلسترول بد تقریبا ۲۷ واحد کاهش یافت و کلسترول خوب تقریبا ۱۲ واحد بهبود یافت. سطح کلسترول خوب به‌طور متوسط ۳۳.۳ درصد بهبودی ثبت کرد.

چای رویبوس همچنین ماده‌ای به نام گلوتاتیون را افزایش می‌دهد که برای محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب مهم هستند و نشان می‌دهد که چای رویبوس ممکن است اثرات آنتی‌اکسیدانی داشته باشد و به حفظ سلامت سلول‌ها کمک کند. نوشیدن چای رویبوس همچنین نشانگرهای آسیب را در بدن کاهش و سطح پلی‌فنول‌ها را افزایش می‌دهد. پلی‌فنول‌ها معمولا در میوه‌ها، سبزیجات و سایر غذاهای گیاهی یافت می‌شوند و دریافت آنها پس از نوشیدن روزانه چای رویبوس زیاد جای تعجب ندارد.

سایر فواید چای رویبوس

پلی‌فنول‌های موجود در چای رویبوس می‌توانند مزایای بالقوه دیگری برای سلامتی داشته باشند. بر اساس نتایج تحقیق سال ۲۰۱۵ منتشرشده در مجله Traditional and Complementary Medicine، چای رویبوس ممکن است به بدن در مبارزه با مولکول‌های مضر به نام گونه‌های اکسیژن فعال (ROS) کمک کند که در ابتلا به سرطان و دیابت کمک‌کننده هستند. اگرچه این تحقیق بر روی سلول‌های آزمایشگاهی انجام شد اما عصاره چای رویبوس سطوح گونه‌های اکسیژن فعال را در مدل‌های بیماری سرطان و دیابت کاهش داد. رویبوس همچنین ۲ آنزیم را تقویت می‌کند که از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند.

چای رویبوس و کاهش وزن

چای رویبوس ممکن است برای کاهش وزن نیز مفید باشد. نتایج تحقیق سال ۲۰۱۴ منتشرشده در نشریه Phytomedicine به چگونگی تعامل عصاره چای رویبوس با سلول‌های چربی رشد یافته در آزمایشگاه پرداخت. عصاره رویبوس چربی ذخیره شده را تا ۲۲ درصد کاهش داد و ژن‌ها و پروتئین‌های مرتبط با ذخیره‌سازی چربی و متابولیسم را تغییر داد.

اگر به دنبال افزایش کلسترول خوب خود هستید، نوشیدن ۶ فنجان چای رویبوس ممکن است زیاد به نظر برسد، با این حال، لازم نیست نگران باشید، زیرا رویبوس بدون کافئین است. چای دارای تانن‌هایی است که می‌تواند میزان جذب آهن بدن را محدود کند اما تانن چای رویبوس در مقایسه با سایر نوشیدنی‌ها بسیار کمتر است.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

نتایج برخی از تحقیقات قدیمی‌تر در لوله‌های آزمایش اشاره می‌کند که آنتی‌اکسیدان‌های کوئرستین و لوتئولین که در چای رویبوس وجود دارند، می‌توانند سلول‌های سرطانی را از بین ببرند و از رشد تومور جلوگیری کنند با این حال، مشخص نیست که آیا رویبوس به اندازه کافی از این ۲ آنتی‌اکسیدان را دارد یا خیر و اینکه آیا آنها به اندازه کافی توسط بدن شما جذب می‌شوند تا فوایدی را به همراه داشته باشند یا خیر؛ بنابراین، تحقیقات انسانی بیشتر در مورد رویبوس و سرطان مورد نیاز است.

عوارض جانبی بالقوه

به‌طور کلی، رویبوس بسیار ایمن است و با عوارض جانبی جدی همراه نیست. اگرچه رویبوس برای مصرف بی‌خطر است اما عوارض جانبی نادری برای آن ثبت شده است.

برخی از مواد شیمیایی موجود در چای رویبوس می‌توانند اثرات استروژن را تقلید یا ممکن است سنتز استروژن را در بدن تقویت کنند. افراد مبتلا به سرطان حساس به استروژن مانند سرطان سینه باید از نوشیدن چای رویبوس خودداری کنند یا قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.

همچنین نتایج تحقیقی نشان داده است که نوشیدن منظم مقادیر زیاد چای رویبوس باعث افزایش آنزیم‌های کبدی می‌شود که ممکن است باعث اختلال در بافت کبد و عملکرد آن شود. اگرچه پزشکان در مورد ارتباط بین چای رویبوس و کبد مطمئن نیستند، اما بهتر است چای رویبوس را در حد اعتدال بنوشید و در صورت لزوم با پزشک مشورت کنید.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895351

دیگر خبرها

  • انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم)
  • زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار
  • سیب پخته مفیدتر است یا خام؟
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها
  • 37 خواص عالی این میوه و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • خسارت تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • خواص عجیب این نوع چای برای بدن را بشناسید
  • نحوه کشت هزاران نهال انار در مزارع و باغات آمریکا (فیلم)
  • انارخوری شاه قاجار در نزدیکی دوازدیمون روستای کن