Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، دکتر محسن اسدبیگی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: رسانه نقش مهمی در افزایش آگاهی، دانش، تغییر رفتار مردم و اصلاح عادات و تصورات غلط دارد.

او با بیان اینکه در حوزه سلامت رسانه می‌تواند اثرگذار باشد، بیان کرد: از اول آبان‌ماه به مدت یک هفته به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها نام گذاری شده است؛ تامین سلامت با مشارکت مردم می‌تواند خیلی موثر باشد و چنانچه وزارت بهداشت در تامین سلامت به طور کامل کار خود را انجام دهد حداکثر ۳۰ درصد موفق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اعتقاد به همکاری و هماهنگی بین‌بخشی داریم و اینجا هنر رسانه بسیار نقش اساسی دارد.

اسدبیگی با بیان اینکه سلامت که شامل رفاه کامل جسمی و روحی و روانی است با پیشگیری ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در دنیا به خاطر مسمومیت دارویی فوت می‌کنند و چنانچه دارو درست و به جا مصرف نشود نوعی سم تلقی می‌شود.

او گفت: خیلی از افراد به خاطر عوارض دارو و تداخل دارویی بستری می‌شوند در حالیکه در مصرف دارو باید با کارشناسان فن و داروساز مشورت شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه ۱۱۰ قلم دارو در کشور وجود دارد که جزو دارو‌های OTC محسوب می‌شوند، اضافه کرد: این دارو‌ها نیاز به تجویز نسخه ندارند، اما باید با یک داروساز مشورت شود.

اسدبیگی عنوان کرد: آسپرین یکی از دارو‌هایی است که نیاز به تجویز و نسخه ندارد، اما با دارو‌های ضد انعقاد تداخل دارد و چنانچه مصرف شود منجر به خونریزی شدید در افرادی می‌شود که داروی ضد انعقاد استفاده می‌کنند.

وی گفت: در مصرف دارو‌ها موضوعی که حائز اهمیت بوده منطقی و به جا استفاده کردن آن است که در صورت الزام باید با داروسازان داروخانه‌ها مشورت شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در کشور مسمومیت‌های زیادی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و مواد محرک ودارو‌های آرام بخش وجود دارد، گفت: بیشترین مسمومیت‌ها با دارو‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر یا محرک گزارش شده است.

اسدبیگی با بیان اینکه مسمومیت‌های ناشی از مواد مخدر و محرک در سال ۱۴۰۰، در لرستان ۸۸۵ نفر اعلام شده است که این افراد به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: در لرستان وضعیت خوبی در خصوص مصرف مسمومیت با قرص برنج نداریم.

او با اشاره به اینکه امسال ۴۲ درصد مرگ و میر‌ها در لرستان ناشی از مصرف آفت‌کش‌ها و قرص به ویژه برنج بوده است، خاطرنشان کرد: امسال در مجموع ۱۶ نفر در استان بخاطر مسمومیت با قرص برنج جان باخته‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید براینکه عرضه قرص برنج ممنوع است، گفت: جهاد کشاورزی از سال ۸۵ به بعد ورود قرص برنج را ممنوع کرده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسمویت دارویی قرص برنج معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان مسمومیت ها قرص برنج دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله دارو در زابل

  سردار دوستعلی جلیلیان  گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در یک منزل مسکونی در سطح شهرستان زابل در امر تهیه و توزیع داروی خارج از شبکه توزیع، قاچاق و غیرمجاز فعالیت گسترده‌ای دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس شهرستان زابل قرار گرفت.

 این مقام انتظامی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و در بازرسی مأموران انتظامی از این منزل بیش از ۷۲۷ هزار و ۷۰۰ عدد انواع قرص و داروی خارج از شبکه توزیع و غیرمجاز کشف و منزل مسکونی متخلف نیز پلمب شد.

 سردار "جلیلیان" با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی اقلام دارویی مکشوفه ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: دراین خصوص ۲ متهم دستگیر وپرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

  فرمانده انتظامی استان درپایان با بیان اینکه فروش دارو‌های غیر مجاز سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف محموله دارو در زابل
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه