Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@13:42:25 GMT

واکسیناسیون ۷۲ درصد جمعیت خوزستان تاکنون

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۳۳۷۲

واکسیناسیون ۷۲ درصد جمعیت خوزستان تاکنون

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تاکنون ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۶۰ درصد جمعیت روستایی استان خوزستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و به طور میانگین ۷۲ درصد جمعیت استان واکسینه شده‌اند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به بستری روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۳۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان افزود: تاکنون ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۶۰ درصد جمعیت روستایی استان خوزستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و به طور میانگین ۷۲ درصد جمعیت استان واکسینه شده‌اند. ۲۸ درصد باقیمانده نیز باید سریع برای دریافت واکسن مراجعه کنند تا به ایمنی ۸۵ درصدی برسیم و نگرانی‌ها از وقوع پیک بعدی کاسته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی از بروز حملات تنفسی پس از اولین بارندگی پاییز، گفت: همکاران بهداشت محیط با شهرداران مناطق مختلف در تماس هستند و در حال پیگیری هرس درختان کنوکارپوس هستند. امیدواریم دیگر شهرداری‌ها و سازمان‌هایی که محوطه‌های بزرگ در اختیار دارند، نسبت به هرس این درختان جدیت داشته باشند.

وی بیان کرد: هرس بوته‌های کنوکارپوس کمکی در جلوگیری از بروز حملات تنفسی نمی‌کند. بوته‌های کنوکارپوس گرده‌افشانی ندارند و اگر آماری دال بر هرس کنوکارپوس ارائه می‌شود مربوط به بوته‌ها است که به صورت تزئینی در سطح شهر هستند در حالی که نگرانی زیاد ما از عدم هرس درختان کنوکارپوسی است که بیش از دو متر ارتفاع دارند و به گل‌دهی رسیده‌اند.

ابول‌نژادیان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: امیدواریم قبل از نخستین بارندگی پاییزی این درختان هرس شوند تا شاهد بروز حملات تنفسی در استان خوزستان نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس کرونا در ایران واکسن کرونا استان خوزستان درصد جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید بیش از ۱۰ هزار متقاضی در طرح جوانی جمعیت خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص اجرای طرح قانون جوانی جمعیت در استان اظهار کرد: مطابق با آیین‌نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد و همچنین خانواده‌های دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال، در صورت واجد شرایط بودن، زمین تعلق می‌گیرد.

میثم آذرسا گفت: تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۴۲۵ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی شش ماه گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۲ متقاضی طرح جوانی جمعیت تایید نهایی شده‌اند که پس از آماده‌سازی قطعه زمین، فرایند تخصیص به متقاضیان انجام خواهد شد.

‌آذرسا با اشاره به محدودیت‌های کلی در استان از جمله همجواری با اراضی کشاورزی، توپوگرافی و مالکیت دولتی در برخی از شهر‌ها که امکان توسعه شهری وجود ندارد، بیان کرد: در بسته پیشنهادی به مجموعه وزارت راه و شهرسازی، جابجایی اراضی هدف متقاضیان از شهر‌هایی که امکان تامین زمین برای آنها میسر نیست، به سایر شهر‌های استان، تدوین شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اجرای طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوان به صورت ویژه حمایت شود.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان ۲۱ درصد افزایش یافت
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • تایید بیش از ۱۰ هزار متقاضی در طرح جوانی جمعیت خوزستان
  • خرید بیش از ۲۶ هزار تن کلزا در خوزستان
  • سمنان در فهرست کم بارش ترین استان های کشور