Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که معتقدند ایران پشت حمله پهپادی هفته پیش به پایگاه نظامی نظامیان آمریکایی در سوریه بوده است.

به گزارش «واشنگتن‌پست» ، این مقام‌ها گفتند که معتقدند ایران منبع و تشویق کننده این حمله بوده اما این پهپادها از ایران نیامده بودند.

این مقام‌ها که خواستند نامشان فاش نشود در ادامه ادعایشان گفتند که پهپادها ایرانی بوده و به نظر می‌رسد که ایران استفاده از آنها را تسهیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام‌ها اضافه کردند که این حمله با 5 پهپاد مملو از مواد منفجره انجام شده و هر دو بخش نظامی و مخالفان سوری در پایگاه التنف مورد حمله قرار گرفتند.

چهارشنبه گذشته بود که رسانه‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه التنف و وقوع حمله هوایی به محل استقرار نظامیان آمریکایی در سوریه خبر دادند.

پس از آن،  «بیل اربن»، سخنگوی سازمان تروریستی «سنت‌کام» روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که این پایگاه مورد حمله «عامدانه و هماهنگ» قرار گرفته اما هیچ فرد آمریکایی بر اثر آن کشته یا مجروح نشده‌.

اربن با وجود این گفت که آمریکا در حال بررسی احتمال زخمی شدن نیروهای شریکش در حمله مذکور است.

وی تصریح کرد: «بر اساس گزارش‌های اولیه در این حمله هم از هواگردهای بدون سرنشین و هم از آتش غیرمستقیم استفاده شده است.»

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران پهپاد واشنگتن پست مقام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه