Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@01:58:28 GMT

جنایت هولناک بن سلمان فاش شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۳۴۹۵

جنایت هولناک بن سلمان فاش شد

اظهارات مشاور امنیتی سابق سعودی درباره جنایات حکومت ریاض درِ بسته را روی بسیاری از سوالات و ابهاماتی درخصوص دلایل فرارش از کشور و بازداشت دو فرزندش توسط ولیعهد، باز می‌کند.

به گزارش برنا، "سعد الجبری" طی گفت‌وگو با شبکه خبری "سی بی اس" آمریکا سکوت خود را شکست تا زنگ خطر قاتل روانی در خاورمیانه را به صدا درآورد که تهدیدی برای مردم خود، آمریکایی‌ها و کل کره زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجبری با باور به تجربیاتی که با خاندان حاکم در عربستان سعودی دارد، تأکید می‌کند که بن سلمان یک بیمار روانی است که همدردی نمی‌کند و از تجربه خود درس نمی‌گیرد و اطرافیانش شاهد جنایات انجام شده توسط این قاتل علیه شهروندان و دیگران بودند.

این مقام سابق سعودی ولیعهد را متهم کرد که در تلاش برای ترور وی تیمی را به کانادا فرستاده و دو فرزندش "ساره و عمر" را در عربستان بازداشت کرده است. او توضیح داد که دولت کانادا به وی "هشدار داده شده به هیچ ساختمان دیپلماتیک عربستان در کانادا نزدیک نشوم و به کنسولگری یا سفارت نروم." او با اشاره به کشته شدن "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در 2 اکتبر 2018 ، گفت: "وقتی من علت آن را پرسیدم؟ آنها گفتند که او را کشتند و تو در صدر لیست هستی."

الجبری با بیان اینکه محمد بن‌سلمان از اطلاعاتی که او دارد، می‌ترسد، گفت: "من پیش بینی می‌کنم که روزی کشته شوم. این مرد تا من را مرده نبیند آرام نمی‌گیرد. او همچنین دو نسخه فیلم ضبط‌شده دارد که پرده از جنایات خاندان سعودی برمی‌دارد. الجبری در این گفت‌وگو از جزئیات ملاقاتی در سال 2014 خبر داد که در آن شاهزاده بن سلمان به محمد بن نایف، رئیس وقت سازمان اطلاعات گفت "می‌خواهم ملک عبدالله را ترور کنم، من یک انگشتر سمی از روسیه دارم و کافی است که با او دست بدهم و کار تمام می‌شود."

این سناریوی جدید از سناریوهای خطرناکی است که ولیعهد سعودی علیه منتقدان و مخالفان خود اجرا می‌کند، و همین امر نشان می‌دهد که محمد بن‌سلمان در نتیجه سیاست‌های غلطش که در عربستان و در سطح منطقه دنبال می‌کند، وارد مرحله جدیدی از چالش‌ها شده است.

تحرکات سیاسی و اقتصادی که رژیم سعودی هر از گاهی در منطقه صورت می‌دهد، منبع اصلی نگرانی همسایگانش را درخصوص خطر گسترش ائتلاف‌های ریاض با قدرت‌های استعمارگری تشکیل می‌دهد که بیشتر همسایگان عربستان مخالف حضور آنها در منطقه هستند و آنها را تهدیدی علیه امنیت ملی کشورهای منطقه می‌دانند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خاورمیانه زمین عربستان سعودی بیمار روانی عربستان دولت کانادا ملک عبدالله روسیه سیاسی و اقتصادی کشورهای منطقه بن سلمان بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی امروز دوشنبه از خدمات این کشور برای حجاج ایرانی قدردانی و تشکر کرد.

عنایتی ضمن استقبال از سفر شهروندان عربستانی به ایران، گفت: «ما مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی هستیم که به ایران سفر می‌کنند. از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد».

وی درباره ورود نخستین گروه از عمره‌گذاران ایرانی به عربستان پس از ۹ سال، تأکید کرد: «این افراد نخستین گروه از عمره‌گذاران هستند، ولی پس از موسم حج، این سفرها ادامه خواهد داشت».

مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به عمره، بامداد امروز دوشنبه با حضور عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران، در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی برگزار شد.

محمدحسین آجیلیان مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد که از امروز روزانه ۲ پرواز برای انتقال زائران عمره به عربستان انجام می‌شود.

زائران ایرانی در قالب کاروان‌های ۸۵ نفره به زیارت خانه خدا می‌روند. رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «اعزام عمره‌گزاران ۱۰ روز طول می‌کشد.» بر همین اساس آخرین پرواز عمره ۱۳ اردیبهشت صورت می‌گیرد.

عمره که سال ۹۴ تعطیل شده بود، سال گذشته قرار بود با اعزام ۷۰ هزار نفر در ۲ ماه برقرار شود که به دلیل مشکل فنی در پروازها هیچ اعزامی صورت نگرفت.

کد خبر 846497 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟