Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@07:41:35 GMT

معرفی 10 کشور مناسب برای کار و زندگی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۳۵۳۶

به گزارش صدای ایران، بانک اچ اس بی سی سوییس برای چهاردهمین سال متوالی اقدام به رتبه بندی بهترین کشورهای جهان برای زندگی و کار اتباع خارجی در جهان کرد. این رتبه بندی با نظرسنجی از مهاجران تهیه شده و در بردارنده ۴۶ کشور است. در این نظرسنجی بیش از ۲۰ هزار نفر شرکت کرده اند. افراد شرکت کننده در این نظرسنجی نمایندگانی از ۱۴۳ کشور جهان بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همه گیری کرونا در سال قبل تاثیر زیادی روی سطح زندگی مهاجرانی داشت که در کشورهای میزبان به انجام کارهای غیرتخصصی مشغول بودند و بسیاری از آن ها مجبور به تغییر کار خود یا موافقت با کاهش دستمزدهایشان شدند با این حال آن دسته از کارکنانی که به دلیل مهارت شغلی بالای خود مشغول به کار در یک کشور خارجی بودند از این وضعیت کمتر متاثر شدند.  


یافته های جالب نظرسنجی
۶۵ درصد مهاجران امید به بهتر شدن شرایط در سال آتی دارند.


خوش بینی به آینده در بین افرادی که برای کار و زندگی به کشورهای آسیایی مهاجرت کرده اند ۷۱ درصد بوده است.


حدود یک پنجم افراد از شرایط خود ناراضی بوده و به فکر برگشت به کشورشان هستند.  


حدود دو سوم مهاجران شاهد افزایش درآمد خود بوده اند.

 
۵۲ درصد مهاجران گفته اند دارای مشکلات مالی هستند. مشکلات مالی در صدر شکایات مهاجران شغلی در این نظرسنجی قرار داشته است.  


بیشترین رضایتمندی از مهاجرت مربوط به مهاجران به سوییس و استرالیا بوده است.  


حضور کشورهای عربیح حاشیه خلیج فارس در بین رتبه های برتر کاملا محسوس است تا جایی که این کشورها در بین ۱۰ مقصد محبوب، سه نماینده دارند.


بهترین کشورها برای مهاجرت کاری و زندگی در سال ۲۰۲۱
۱- سوییس


۲- استرالیا


۳- نیوزلند

 

۴- امارات

 


۵- آلمان


۶- آمریکا


۷- جزایر من


۸- بحرین


۹- سنگاپور


۱۰- قطر

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: معرفی کشور مناسب سوییس کار و زندگی مناسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه

 مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که اولین سفر کاری حوزه فعالیت جدید خود را با ایران و از شهر اصفهان آغاز کرده در نشستی با فعالان حوزه سلامت کشور و اصفهان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با درجریان قرارگرفتن آمار و عملکرد علمی وپژوهشی گفت: فعالیت‌های علمی، بهداشتی و پژوهشی در این شهر و کشور چشم گیر است.


حنان بلخی، مطالعه و تحقیق‌های پزشکی را در اصفهان اجرایی شده دانست و افزود: تمایل دارم این فعالیت‌ها را به عنوان الگو در دیگر کشور‌های منطقه ارائه و استفاده کنیم.

او اضافه کرد: فعالیت پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه علم، تحقیق و سلامت جامعه مثال زدنی است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این نشست با اشاره به رتبه هزارمی این دانشگاه در جهان و ۲۵۰ تا ۳۰۰ در آسیا گفت: بیشترین شیب تولید علم در منطقه متعلق به ایران است.


شاهین شیرانی افزود: فقط در استان اصفهان بیش از چهار هزار و ۹۰۰ پزشک متخصص و دو هزار و ۵۰۰ مقاله چاپ شده معتبر داریم.


او به شاخص‌های دیگر پیشرفت حوزه سلامت در کشور هم اشاره و اعلام کرد: امید به زندگی در بین مردم ایران از ۵۵ سال اوایل انقلاب به ۷۷ و سه دهم کنونی رسیده است.


حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت: اصفهان در شاخص‌های حوزه سلامت از استاندارد کشوری هم جلوتر است.


محمد حسین نیکنام مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت:مدیریت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت می‌تواند از ظرفیت ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی حوزه سلامت ایران استفاده کند.


حنان بلخی فاجعه غزه را دردناک اعلام کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت از ابتدا پیگیر موضوع بود و سعی شد هم حمایت و کمک به مردم غزه شود و این کارهایشان ادامه دارد و اعتقاد به صلح و آتش بس در منطقه داریم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: ما پزشکان به عنوان وظیفه انسانی، اسلامی و پزشکی موظف به دغدغه‌مند بوده حوزه سلامت در هر کشور و سرزمینی از جمله غزه هستیم و نمی‌توانیم ساکت باشیم.


مدیر منطقه مدیترانه سازمان بهداشت جهانی در سفر دوره خود به اصفهان، فردا ۲۶ از چند مراکز بهداشتی بازدید می‌کند و سپس پس فردا ۲۷ فروردین به تهران سفر می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • موج جدید اخراج مهاجران افغان از پاکستان
  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • بازگرداندن ۸۵ هزار تبعه افغانستانی فاقد مجوز به کشورشان
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • بازار کار، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های اشتغال در گیلان
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه
  • قاتل: از زندگی متنفر بودم، زن و دو پسرم را کشتم
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه
  • حکومت طالبان ۳ سفیر جدید به کشورهای منطقه معرفی کرد