Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، وزارت خارجه مصر در واکنش به طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری، این طرح را محکوم کرد و گفت: قاهره طرح گسترش شهرک‌سازی را با نگرانی زیادی، دنبال می‌کند.

به گفته قاهره این اقدام تل آویو می‌تواند به ارتباط اراضی فلسطینی از نظر جغرافیایی ضرر وارد کند و به صورت تدریجی، راهکار دو دولتی و آینده کشور فلسطین را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصر در بیانیه خود همچنین تأکید کرده که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، فاقد مشروعیت است و غیر قانونی محسوب می‌شود و تل آویو می‌بایست از هر گونه اقدام یکجانبه که می‌تواند به آینده تشکیل کشور فلسطین و تحقق فرآیند صلح آسیب بزند، دست بردارد.

منابع رژیم صهیونیستی به تازگی از تلاش این رژیم برای ساخت شهرک‌های جدید در کرانه باختری خبر دادند.

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم قصد ساخت ۱۳۵۵ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را دارد.

چند روز قبل هم یک مرکز حقوقی در اراضی اشغالی اعلام کرده بود که کار ساخت یک شهرک در شهر الخلیل توسط پیمانکاران و ارتش رژیم صهیونیستی در حال پیگیری است.

بر اساس این گزارش، شهرک مذکور نخستین شهرک اشغالگران در شهر الخلیل طی ۲۰ سال اخیر است.

طبق این اعلام، شهرک مذکور از ۳۱ واحد مسکونی تشکیل شده و کار ساخت آن در ایستگاه قدیمی اتوبوس‌های الخلیل که پیشتر از دولت اردن به اجاره گرفته شده بود، در حال پیگیری است.

بر اساس گزارش این سازمان حقوقی، کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست نفتالی بنت در موضوع مناقشه با فلسطین تمرکز خود را بر توسعه شهرک‌ها و انضمام بیشتر مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی گذاشته است.

گفتنی است که الخلیل بزرگترین شهر کرانه باختری است. توسعه شهرک‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین در سایه بی توجهی جامعه بین الملل صورت می‌گیرد.

کد خبر 5335946

منبع: مهر

کلیدواژه: مصر فلسطین رژیم صهیونیستی شهرک سازی ایالات متحده امریکا افغانستان روسیه سوریه عراق رژیم صهیونیستی فلسطین طالبان لبنان ترکیه ولادیمیر پوتین انتخابات عراق ایران رجب طیب اردوغان رژیم صهیونیستی کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه فلسطین الیوم تاکید کرد که نظامیان صهیونیست بامداد امروز به شهر اریحا در کرانه باختری حمله ور شدند.

این عناصر متجاوز در جریان یورش به اریحا به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند. رسانه‌های عربی در ابتدا از زخمی شدن یک جوان فلسطینی در اردوگاه عقبه جبر در اریحا خبر دادند اما بعد از گذشت چند ساعت این جوان فلسطینی به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست به خانه‌های فلسطینی‌ها در اردوگاه‌های عقبه جبر و عین السلطان نیز یورش بردند.

این عناصر اشغالگر به منطقه‌های بلغین و خربثا واقع در غرب رام الله نیز حمله کردند. منطقه قدیمی شهر نابلس نیز شاهد یورش بامدادی عناصر صهیونیست بود.

عبدالحکیم حنینی از رهبران جنبش حماس روز گذشته با اشاره به تداوم عملیات‌های ضدصهیونیستی علیه اشغالگران اعلام کرد: عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی تاکید جدیدی بر عزم مقاومت و ماندن بر سرعهد و پیمان است.

وی تاکید کرد: تحولات اخیر در کرانه باختری و قدس و عملیات‌های ضدصهیونیستی گواهی بر میزان خشم و انتفاضه نهفته نزد ملت ما است.

حنینی افزود: از فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و قدس می‌خواهیم که علیه اشغالگران به پا خیزند.

کد خبر 6086032

دیگر خبرها

  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • یک شهید در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|بمباران غزه وحمله گسترده به کرانه باختری
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند