Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران گفت که مقصد نهایی گفت‌و‌گو با ایران  در زمینه احیای برجام در وین است.

 به گزارش منابع خبری، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفت: «ایالات متحده قویاً از مشارکت اتحادیه اروپا با ایران حمایت می‌کند، اما مقصد نهایی برای گفت‌وگوها باید  در وین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر هدف ایرانی‌ها بازگشت به برجام است، همانطور که ادعا می‌کنند، باید درچارچوب مذاکرات وین شرکت کنند.»

«پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با تایید دیدار روز چهارشنبه «علی باقری» معاون وزیر خارجه ایران با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این دیدار با هدف آغاز مجدد مذاکرات برای احیای برجام برگزار می‌شود.

وی در این باره گفت: «سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا از هیچ تلاشی برای از سرگرفته شدن گفت‌وگوهای تمامی طرف‌ها در وین دریغ نخواهند کرد.»

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد: روز چهارشنبه، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام (انریکه مورا) را در بروکسل ملاقات خواهم کرد تا گفت‌وگوهایمان را درباره مذاکرات نتیجه - محور ادامه دهیم. 

وی در توئیت دیگری افزود:‌ «ایران مصمم به انجام مذاکراتی است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را به صورت کامل و موثر لغو کرده، عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را تضمین کرده و ضمانت‌های معتبری برای عدم بدعهدی بیشتر فراهم کند.»

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه ۲۲ مهر ماه سفری به تهران داشت و با علی باقری دیدار و گفت‌وگو کرد و در پایان طرفین توافق کردند که مباحث باقیمانده را در بروکسل ادامه دهند.

دولت «جو بایدن»،  رئیس جمهور آمریکاعلی‌رغم اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران از انجام اقداماتی که برای بازگشت به برجام ضروری بوده خودداری کرده و عملاً پیگیری سیاست  «دونالد ترامپ» رئیس جمهورز سابق آمریکا را علیه ایران در دستور کار قرار داده است.

بایدن و مشاورانش گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند، اما می‌خواهند از بازگشت به برجام به عنوان «سکویی برای قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» این توافق استفاده کنند.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا وزارت خارجه وزارت خارجه آمریکا وین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، رابرت فیچو، نخست‌وزیر اسلواکی روز سه‌شنبه از اجرای سیستم مهاجرتی جدید اتحادیه اروپا در کشورش امتناع کرد. نشانه‌ای جدید از شدت‌گیری تنش‌ها در روابط میان این کشور و اتحادیه اروپا در مورد سیاستی که توافق بر سر آن پس از تلاش‌های فراوان و اصلاحات گسترده به نتیجه رسیده است.

پیمان مهاجرتی جدید اتحادیه اروپا که هفته گذشته توسط پارلمان اروپا تصویب شد، وعده کوتاه کردن مراحل امنیتی و پناهندگی و افزایش بازگشت کسانی را که درخواست پناهجویی آنها رد شده، می‌دهد. 

این توافق پس از هشت سال اختلاف نظر میان ۲۷ کشور عضو این اتحادیه و به منظور ایجاد تعادل بین کشورهای ورودی مانند ایتالیا و کشورهای ثروتمندتر مثل آلمان حاصل شده است. 

این توافق که از سوی اتحادیه اروپا به عنوان یک پیروزی بزرگ در رفع نگرانی‌های شهروندان پیش از انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن معرفی شده، به کشورهایی که تمایلی به میزبانی هیچ یک از تازه واردان عمدتا مسلمان ندارند، اجازه می‌دهد به جای آن هزینه پرداخت کنند.

فیچو پس از بازدید از وزارت امور خارجه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما به صراحت می گوییم که شما نمی‌توانید به کشوری چون اسلواکی دستور دهید که یا باید ۳۰۰ مهاجر را که هیچ اطلاعی در مورد آنها نداریم بپذیریم، یا برای هر کدام ۲۰ هزار  یورو بپردازیم. این همبستگی نیست، این دیکته است.» 

برای لازم‌الاجرا شدن در کل اتحادیه اروپا، باید تمام کشورهای عضو آن‌را امضا کنند. اعضا برای این امر دو سال فرصت خواهند داشت. 

خبرگزاری رویترز گزارش داده که انتظار می‌رود در زمان رای‌گیری برای این توافق که احتمالا در اوایل ماه مه خواهد بود، اکثریت کشورهای اروپایی به آن رای مثبت دهند. 

اتحادیه اروپا، بلوک ثروتمندی با حدود ۴۵۰ میلیون نفر جمعیت بعد از بحران مهاجرت در سال ۲۰۱۵ که بیش از یک میلیون سوری از طریق دریای مدیترانه وارد این بلوک شدند، بار دیگر در سالهای اخیر با چنین بحرانی رو به رو شده و تلاش‌ها برای محدود کردن ورود غیرقانونی پناهجویان از کشورهای آفریقایی و شمال آفریقا ادامه دارد. 

بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد از آغاز سال جاری میلادی حدود ۵۰۰ هزار نفر به صورت غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا شده‌اند. 

اظهارات فیچو پس از آن بیان می‌شود که لهستان نیز قوانین مربوط به تقسیم وظایف میزبانی از پناهجویان و مهاجرانی که خارج از گذرگاه های مرزی معمولی وارد می شوند را بین کشورهای اتحادیه اروپا رد کرد.

یک سخنگوی دولت مجارستان هفته گذشته گفته بود که بوداپست نیز با این بسته مخالف بوده و این طرح محکوم به شکست است. 

ورشو، براتیسلاوا و بوداپست برای به شکست کشاندن این توافق به تنهایی از آرای کافی برخوردار نیستند. کشورهای عضوی که قوانین مشترک را نقض می‌کنند، می‌توانند از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا مورد شکایت قرار گیرند و در نهایت توسط دادگاه عالی اتحادیه اروپا و دیگر نهادهای قضایی این اتحادیه جریمه شوند. 

فیچو از زمانی که برای چهارمین بار قدرت را در اسلواکی به دست گرفت، علیه برخی از سیاست‌های اتحادیه اروپا از جمله در مورد جنگ روسیه در اوکراین و همچنین تلاش برای تعامل بیشتر با چین صحبت کرده است.

در عین حال، تغییرات او در قوه قضاییه در داخل، نگرانی‌هایی را در مورد آسیب رساندن به دموکراسی در اسلواکی ایجاد کرده است، چیزی که می‌تواند به جریان سرمایه‌های اتحادیه اروپا به این کشور تقریباً ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری در شرق اروپا آسیب برساند.

 

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است