Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@20:50:10 GMT

بحران سرخابی‌ها در اخذ مجوز حرفه‌ای

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۳۶۶۲

بحران سرخابی‌ها در اخذ مجوز حرفه‌ای

ایران اکونومیست- 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس در اخذ مجوز حرفه‌ای جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا ناکام ماندند و اگر نتوانند موانع موجود را برطرف کنند، از حضور در این رقابت‌ها به طور قطع محروم خواهند شد.

 این روزها بحث مجوز حرفه‌ای سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا، به یکی از چالش‌های این دو باشگاه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته مدیران و مسئولان حاضر در فدراسیون فوتبال، ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس و ۱۱ باشگاه دیگر لیگ برتری نتوانستند این مجوز را دریافت کنند.

طبق شاخص‌های اخذ مجوز حرفه‌ای‌سازی، ۴ شاخص حقوقی، مالی، زیرساختی، نیروی انسانی باشگاه‌های فوتبال باید مورد بررسی قرار بگیرد و ۲ باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در ارائه مدارک خود در زمینه‌های حقوقی و مالی نتوانستند عملکرد موفقی داشته باشند و درخواست‌های این ۲ باشگاه رد شده است تا شرایط برای سرخابی‌ها سخت‌تر شود و حضور آن‌ها در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

مشکل اصلی پرسپولیس برای اخذ مجوز حرفه‌سازی، پرونده این باشگاه در فیفا و شکایت کالدرون بابت مطالبات خود از سرخ‌پوشان است. AFC برای این فصل سخت‌گیری‌های شدیدی اعمال کرده است. در سال‌های گذشته اگر بر سر پرونده‌های فیفا توافقاتی صورت می‌گرفت، کنفدارسیون فوتبال آسیا مسیر را برای اخذ مجوز حرفه‌ای سازی باز می‌کرد اما الان شرایط فرق کرده و پرسپولیس اگر نتواند مطالبات کالدرون را بپردازد، نمی‌تواند در لیگ قهرمانان‌ آسیا حضور پیدا کند.

استقلال هم مثل پرسپولیس چنین شرایطی دارد اما پرونده‌های خارجی این باشگاه هنوز حکم قطعی نگرفته و همچنان در دست بررسی است و این کار را برای استقلال راحت‌تر می‌کند. مشکل آبی‌ها در اخذ مجوز حرفه‌ای سازی، شفاف نبودن برخی گزارش‌های حسابرسی باشگاه در ارائه مستندات و مدارک بوده و این اتفاق باعث شده است درخواست استقلالی‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌سازی رد شود اما طبق پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، مدارک لازم باشگاه استقلال جهت رفع نواقص اخذ شده و باید دید باشگاه استقلال در حوزه مالی و حقوقی می‌تواند مشکلات خود را حل کند یا خیر.

سرخابی‌ها تا پایان این هفته فرصت دارند دفاعیات خود را برای رفع نواقص خود در مدارک ارسال شده، ارائه کنند و برای حذف نشدن از رقابت‌های لیگ قهرمانان‌ آسیا باید در سریع‌ترین حالت ممکن به رفع موانع موجود در مدارک خود بپردازند.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه ای سازی اخذ مجوز حرفه ای باشگاه استقلال لیگ قهرمانان ۲ باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال

به گزارش قدس آنلاین،علی میرغفاری، مسئول مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین جزئیات روند دریافت حرفه‌ای‌سازی این باشگاه اظهار کرد: بیشتر کارها انجام گرفته و قبل از ۵ اردیبهشت ماه فرصت داریم که موضوع مالکیت مشترک را هم حل کنیم. دولت باید درباره تعیین وضعیت دو باشگاه تصمیم گیری کند.

او ادامه داد: این روزها همه‌جا گفته می‌شود که استقلال به پتروشیمی خلیج فارس واگذار می شود اما این فقط در حد مصاحبه است و ما باید مدارک و مستندات واگذاری را به فیفا ارائه دهیم. باید سازمان خصوصی سازی به وزارت ورزش و جوانان نامه بزند و اعلام کند به طور مثال چند درصد از سهام این دو باشگاه به فلان شرکت واگذار شده است. بعد از نامه آنها ما آن را به عنوان اولین مدرک برای AFC ترجمه کرده و اعلام می‌کنیم که استقلال مالکیت مشترک با پرسپولیس ندارد.

او افزود: برای دریافت مجوز حرفه‌ای پنج معیار را باید پشت سر بگذاریم و با توجه به اینکه در دو سال گذشته نتوانسته بودیم مجوز بگیریم شرایط سخت‌تری نسبت به پرسپولیس داشتیم. شاید باور نکنید اما هیچ مستنداتی نداشتیم و با زحمت توانستیم دوباره آنها را جمع آوری کنیم. یک هفته طول کشید تا مدارک پرسنلی را که معیار اول AFC بود انجام دهیم. معیار ورزشی دومین مرحله بود که برای AFC خیلی مهم بود چون برنامه توسعه جوانان و برنامه ریزی برای آکادمی داخل همین آیتم بود چون AFC از باشگاه‌ها می‌خواهد بگویند درباره آکادمی چه کارهایی را انجام داده‌اند. مدارک آکادمی کامل نبود و چالش سخت داشتیم که توانستیم در چند روز آن را جمع آوری کنیم.

مسئول مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال بیان کرد: مسئله بعدی معرفی ورزشگاه بود که ما کمپ حجازی، ورزشگاه آزادی و ورزشگاه امام رضا(ع) را اعلام کردیم. کمپ حجازی که سندش به نام خودمان بود و مشکلی نداشتیم اما ورزشگاه امام رضا در تملک شهرداری بود و به همین خاطر در جلسه‌ای که با اداره کل ورزش و جوانان داشتیم یک تفاهم نامه با آنها امضا کردیم و مشکل را حل کردیم. در مورد ورزشگاه آزادی هم ۳۵ روز وقت گذاشتیم و نگارش آن را انجام دادیم که از ابتدای تاسیس آن بی سابقه بوده و حتی وزیر ورزش هم در جلسه از ما تشکر کرد.

میرغفاری در پایان گفت: بحث بعدی حقوقی و مالی بود که در مبحث مالی بدهی‌ها را تسویه کردیم. باشگاه استقلال ۱۲ کیت باز پرونده خارجی و ۱۵ پرونده داخلی داشت که مدیرعامل باشگاه همه آنها را تسویه کرد که مهم‌ترین آن پرونده سانتاکلارا بود. در بحث حقوقی هم منتظر مشخص شدن مالکیت باشگاه هستیم که آن را هم بارگذاری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!
  • درویش: واگذاری سرخابی‌ها یکی از کار‌های بزرگ بعد از انقلاب است
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال