Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:08:41 GMT

لغو وضعیت فوق العاده در مصر پس از ۴ سال

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۳۸۹۷

لغو وضعیت فوق العاده در مصر پس از ۴ سال

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر شامگاه دوشنبه لغو وضعیت فوق العاده در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سیسی در پستی در صفحه فیس بوک خود نوشت: "خوشحالم لحظه‌ای را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم که همیشه با تلاش دنبال تحقق آن بودیم. مصر به لطف مردم بزرگ و مردان وفادار خود به محلی امن ومرکزی برای تامین ثبات در منطقه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی افزود: از این رو تصمیم گرفتم برای اولین بار پس از سال‌ها تمدید وضعیت فوق العاده در سراسر کشور را لغو کنم.

سیسی تاکید کرد که این تصمیم توسط مردم مصر که طی سال‌های گذشته در همه تلاش‌های توسعه و سازندگی مشارکت صادقانه داشتند اتخاذ شد.

وی ادامه داد: میخواهم زمانی که این تصمیم را اعلام می‌کنم با کمال احترام و قدردانی از شهدای قهرمان خود یاد کنم که بدون آنها به امنیت و ثبات نمی‌رسیدیم.

وی در پایان این پست نوشت: "ما با همدیگر و با کمک و حمایت خداوند پیوسته به سمت ساختن جمهوری جدید مصر حرکت می کنیم. زنده باد مصر.. زنده باد مصر.. زنده باد مصر."

وضعیت فوق العاده در سراسر مصر برای نخستین بار در پی حملات تروریستی به کلیساهای شهر اسکندریه و طنطا در ۹ آوریل ۲۰۱۷ که مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت، به مدت ۳ ماه اعمال گردید و مدت مزبور تاکنون بارها تمدید شده بود.

طبق این قانون، نیروهای نظامی اختیار داشتند که اقدامات لازم را برای مقابله با خطرات تروریسم، حفظ امنیت در سراسر کشور و حفظ جان شهروندان انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر وضعیت فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح طرح برق آبی اومااویا در سریلانکا اظهار کرد: تمامی مسئولین سریلانکایی حاضر، ما آمادگی داریم در طرح‌های بزرگ این کشور با صدور خدمات فنی مهندسی خودمان حاضر باشیم و در پیشرفت کشور شما مشارکت کنیم. ما با کشور‌های آسیایی و مستقل بنای توسعه مناسبات داریم و ارتباط با سریلانکا از جمله ارتباط با کشور‌های همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده خوبی را برای هر دو کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: به همه صاحبان مذاهب و ادعیان و تمامی زنان و مردان و جوانان سریلانکایی می‌گویم شما می‌توانید با اتکا به خداوند که منشا همه قدرت‌ها است و با اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های خود راه پیشرفت را طی کنید.

رئیسی افزود: نظام سلطه به ما القا می‌کند که بدون دانش و مشارکت آن‌ها نمی‌توانیم، این حرف القای استکباری بوده و از نظر ما مردود است.

وی تاکید کرد: از وزیر نیرو و شرکت‌های فعال در این پروژه و از متخصصین و دانشمندان و کارگران و ایرانی و همچنین همه دست اندرکاران سریلانکایی کمال تشکر و سپاس را دارم.

رئیس جمهور در انتها گفت: آن چه برای من و همکاران ما اهمیت دارد آن است که گامی بزرگ برای راحتی و امنیت مردم سریلانکا برقرار شده و بدون تردید رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال ما است. زنده باد ایران زنده باد سریلانکا.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • کامران در وزن ۹۷ کیلوگرم به چرخه آمد/ بررسی وضعیت یزدانی در اردو
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به «ایران» تغییر یافت