Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «ندپرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین موضع گیری خود درباره مذاکرات احیای برجام دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که مقصد نهایی گفت‌وگو با ایران در در وین است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود: «ایالات متحده از مشارکت اتحادیه اروپا با ایران حمایت کامل می‌کند، اما مقصد نهایی برای گفت‌وگوها باید در وین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر هدف ایرانی‌ها بازگشت به برجام است، همانطور که ادعا می‌کنند، باید درچارچوب مذاکرات وین مشارکت داشته باشند.»

همزمان روز دوشنبه، «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و تداوم انفعال اروپا در قبال تعهداتش پیرامون برجام ادعا کرد: اتحادیه اروپا از هیچ تلاشی برای از سرگرفتن گفتگوهای تمامی طرف‌ها در وین دریغ نخواهند کرد.

این در حالیست که علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر از سفر به بروکسل جهت مذاکرات برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه خبر داد و نوشت: روز چهارشنبه، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام را در بروکسل ملاقات خواهم کرد تا گفتگوهایمان را درباره مذاکرات نتیجه محور ادامه دهیم.

وی ادامه داد: ادامه سیاست شکست خورده فشار حداکثری، قطعاً نمی‌تواند موانع پیش روی «مذاکرات برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه» را بردارد، بلکه بر پیچیدگی‌های فراوان مذاکرات خواهد افزود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم آمریکا ایران مذاکرات برجام ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده جمهوری خواه: کریمه به اوکراین باز نمی‌گردد، صلح کنید

پل گوسار، عضو مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوری خواه، خواستار پایان دادن به درگیری مسلحانه در اوکراین و آغاز مذاکرات صلح با در نظر گرفتن واقعیت‌های حاکمیت سرزمینی شد.

پل گوسار در جلسه کمیته مسائل رویه‌ای گفت: زمان آن فرا رسیده است که تامین مالی اوکراین را متوقف کنیم تا زمانی که رئیس‌جمهور مذاکرات صلح را در آنجا آغاز کند. فکر می‌کنم اکثر ما می‌بینیم که درگیری در اوکراین به بهترین شکل توسعه نمی‌یابد. بسیاری از اوکراینی‌ها به ویژه جوانان در حال مرگ هستند. بس است!

به گفته وی، با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.

نماینده کنگره ادامه داد: "وقتی از اوکراین می‌پرسم پیروزی برای آن‌ها چیست، در پاسخ از بازگشت همه سرزمین‌ها و کریمه می‌شنوم. بچه‌ها، کریمه هرگز به آنجا برنمی‌گردد. در آنجا اکثریت تصمیم گرفتند با روسیه باشند. چنین اظهاراتی نادرست است. " 

پیش از این، سرهنگ بازنشسته داگلاس مک گرگور، مشاور سابق وزیر دفاع در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، گفته بود که طی بیست سال گذشته، یک سیاست خارجی تهاجمی به خود ایالات متحده آسیب رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • واکنش‌ها به تصویب لایحه کمک نظامی به اوکراین/ از زلنسکی تا پسکوف
  • نماینده جمهوری خواه: کریمه به اوکراین باز نمی‌گردد، صلح کنید