Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی بازدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به کیفیت بالای میگوی پرورشی این استان، بیان کرد: بر همین اساس، بیش از ۹۰ درصد میگوی پرورش یافته در مزارع بوشهر، به کشور‌های اروپایی، روسیه، چین، ویتنام، ارمنستان، ترکیه و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در استان بوشهر ۱۱ منطقه برای پرورش میگو تعیین شده و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در پرورش میگو فراهم شده است.

مدیرکل شیلات بوشهر عنوان کرد: مراکز پرورش میگو در این استان در نقاط ساحلی بُویرات دیلم، بندرریگ، حله گناوه، بردستان بندر دیر،‌ مُند دشتی، دلوار تنگستان و شیف بوشهر فعالیت دارند و امسال در ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از استخرهای این منطقه بیش از ۲.۱ میلیارد قطعه بچه میگو ذخیره شد.

بازدار گفت: تا کنون بیش از ۲۱ هزار و ۱۰۰ تن میگو از استخرهای پرورشی برداشت شده است که ۷۰ درصد استخرها را شامل می‌شود.

  او وزن هر قطعه میگو برداشت شده را به‌صورت میانگین ۱۷.۵ گرم اعلام و پیش‌بینی کرد تا پایان آبان که زمان برداشت میگو به پایان می‌رسد این میزان به ۳۰ هزار تن برسد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بیماری لکه سفید همواره در کمین میگوهای پرورشی است، عنوان کرد: باید میگوها پیش از سردشدن هوا برداشت شوند زیرا سرما زمینه شیوع بیماری میگو پرورشی را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید

۱۴۰۰ تن میگوی پرورشی در بوشهر برداشت شد شناسایی مرکزی جدید برای پرورش میگو در گناوه

بازدار، از افزایش مزارع پرورش میگو برای سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده با بهره‌برداری از اراضی واگذار شده بیش از ۱۰ هزار هکتار به پرورش میگو اختصاص می‌یابد و این درحالی است که شهرک شیلات رود شور هم وارد مدار تولید می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش میگو میگوی پرورشی آبزی پروری شیلات بوشهر پرورش میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرگزی رئیس اداره شیلات زابل گفت:سیستان تا قبل از خشکسالی بواسطه‌ی تالاب هامون یکی از مراکز برداشت انواع ماهیان بوده است.
وی بیان کرد:در حال حاضر با شرایط خشکسالی مردم به کار پرورش ماهی در استخر‌های مختلف خاکی و بتنی روی آورده اند.
وی اضافه کرد:از اوایل شهریور تعداد ۸۰ هزار قطعه بچه ماهی بین پرورش دهندگان با کمک بخش خصوصی توزیع شده است و کار برداشت ماهی سردابی قزل آلا تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است
  • متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است