Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:32:26 GMT

فرانسه: مصر شریک اصلی ما است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۵۴۹۵

فرانسه: مصر شریک اصلی ما است

نخست وزیر فرانسه پس از دیدار با همتای مصری خود تاکید کرد، مصر شریک اصلی این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: مصر شریک اصلی کشور ما است. فرانسه و نهادهایش از اصلاحات بلندپروازانه و رشد و توسعه در مصر به ویژه در بخش‌های آینده حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود، شرکت‌های فرانسوی با اعتماد در مصر با دولت مصطفی مدبولی، نخست وزیر این کشور همکاری می‌کنند.

پیشتر نخست وزیر مصر با همتای فرانسوی خود در پاریس دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار در خصوص راه‌های حمایت و تقویت روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مدبولی با ۹۰ مسئول و نماینده شرکت‌های فرانسوی گفت‌وگو کرد.

وی همچنین با وزیر اقتصاد فرانسه و شماری از مسئولان وزارت اقتصاد و آژانس توسعه فرانسه دیدار کرد و در این دیدار پرونده‌های همکاری دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر مصر در جریان این دیدار بر اهتمام ویژه رهبری سیاسی به پرونده‌های همکاری با فرانسه و پیگیری مداوم پروژه‌های همکاری در حال اجرا و سایر پروژه‌های مورد بحث تاکید کرد.

در همین راستا، وزیر اقتصاد فرانسه بر تمایل خود به روابط دوجانبه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد، یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو برای تامین مالی پروژه‌های فنی خط ششم مترو اختصاص می‌یابد که قبل از پایان سال جاری میلادی آماده خواهد شد.

وزیر اقتصاد فرانسه همچنین از فرصت‌های همکاری با مصر در زمینه انرژی‌های پاک از جمله هیدروژن سبز و اختصاص ۷ میلیارد یورو سرمایه گذاری دولت فرانسه در این زمینه خبر داد.

وی در پایان بر پیگیری بی‌وقفه موضوعات همکاری با مصر به خاطر تضمین اجرای کامل و سریع تمامی موارد مندرج در بسته مالی فرانسه به فرانسه تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نخست وزیر فرانسه نخست وزیر مصر نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های ایران و پاکستان با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور کشورمان و «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان و هیئت‌های عالی رتبه دو کشور در اسلام آباد، برگزار شد.

در این مراسم، «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری خود با رئیس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: می‌خواهم از تشریف‌فرمایی برادر گرامی خود آقای رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به پاکستان تشکر کنم زیرا چشم ما روشن شد.

وی‌افزود: گفت‌وگوهای مفیدی میان ما و رئیس‌جمهوری ایران و هیئت همراه صورت گرفت؛ روابط ما ۷۶ سال سابقه دارد و باید گفت که ایران، اولین کشوری بود که در سال ۱۹۴۷ پاکستان ما را به رسمیت شناخت.

نخست‌وزیر پاکستان ادامه داد: با ایران، در بخش اقتصاد و سرمایه‌گذاری دوجانبه و انرژی همکاری خواهیم داشت.

در حال تکمیل... 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان
  • دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس
  • گفت‌وگوی وزیرخارجه فرانسه با نخست‌وزیر فلسطین درباره آتش‌بس غزه