Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: نرخ بیکاری بانوان استان به ویژه زنان تحصیل‌کرده در کلیه سطوح جمعیتی از نرخ میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش قدس آنلاین، «زینب شیرخانی» در نشست هم اندیشی با بانوان دستگاه‌های اجرایی استان که با حضور دکتر فلاحی - نماینده مردم ایلام در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت دفتر امور زنان و خانواده مطالعه، بررسی و برنامه‌ریزی مناسب جهت فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای آموزش و بالا بردن سطح کارایی و دانش عمومی خانواده و زنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: برقراری ارتباط مستمر با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و نهادهای ذیربط استان در امور بانوان به منظور تبادل نظر و آگاهی از طرح‌ها، برنامه‌ها و ایجاد هماهنگی در جهت رفع مسائل و مشکلات زنان از دیگر رسالت دفتر امور زنان و خانواده در ایلام می‌باشد.

شیرخانی به مولفه‌های تهدیدگر سلامت قشر زنان در جامعه اشاره کرد و افزود: تخصیص اعتبار ویژه از سوی وزارت بهداشت و درمان جهت اجرای طرح پایش سلامت زنان ایلام با توجه به محرومیت و تبعات بعد از جنگ، وضعیت اقتصادی نامناسب کرونا و غیره از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به آمار بالای نازایی در استان و هزینه‌های سنگین درمان، ایجاد مرکز تخصصی و مشاوره خاص زنان در این زمینه ضروری است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ هزار و ۵۸۳ کارمند در سطح ادارات استان مشغول فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۵۴ نفر معادل ۳۵ درصد این جمعیت زنان می‌باشند. همچنین از مجموع شاغلین بخش صنعت استان ایلام نیز فقط یک درصد زن هستند.

شیرخانی تصریح کرد: در ایلام نسبت مردان به زنان فعال از نظر اقتصادی همواره بیش از ۴ برابر است همچنین بر اساس مرکز آمار ایران، حدود ۸۳ درصد از جمعیت زنان استان به لحاظ اقتصادی غیرفعال محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه از مجموع جمعیت زنان ۱۵ سال به بالای استان ۱۷/۷ درصد محصل، ۱۴/۱ درصد دارای درآمد بدون کار و ۵۵/۴ درصد هم خانه‌دار هستند، گفت:  در حال حاضر ۲۵ هزار و ۸۴٠ زن سرپرست خانوار در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴٠٠ نفر تحت حمایت بهزیستی و ۱۳ هزار و ۴۴٠ نفر نیز تحت پوشش کمیته امداد استان می‌باشند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام افزود: نرخ بیکاری بانوان استان به ویژه زنان تحصیل‌کرده در کلیه سطوح جمعیتی از نرخ میانگین کشوری بالاتر است.

شیرخانی تاکید کرد: از مهمترین اقدامات حوزه زنان و خانواده در امر مبارزه با ویروس کووید ۱۹، راه اندازی سامانه خرید آنلاین مواد بهداشتی در استان با همکاری جهاد دانشگاهی، فراخوان تولید ماسک توسط زنان کارآفرین در استان و شهرستان‌ها، توزیع لوازم بهداشتی و غذایی در بین خانواده‌های بی‌بضاعت مناطق حاشیه نشین آسیب دیده از کرونا و غیره است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زنان شاغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان سمنان در خانه تاریخی تدین سمنان، با اشاره به تلاش‌های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.

وی افزود: در همین راستا، ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوزهایی در این زمینه، تفاهم نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار، گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود.

خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان، بیان کرد: یکی از مسائل مهم در همه استان‌ها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شده و مکان‌یابی در حال انجام است.

خزعلی یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم‌هایی در حال طراحی است که با کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

کد خبر 6081873

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • ۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری
  • شمار ولادت‌ها در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری
  • جزییات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • نقش و اهمیت بانوان در سینمای ایران