Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با تأکید بر لزوم برخورد با خودروهای دودزای شهرداری و راهور گفت: پلیس در برخورد با خودروهای آلاینده تمایزی میان خودروهای شهروندان و سازمانی و دولتی قائل نشود.

به گزارش ایسنا، سید احمد علوی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود بر لزوم دریافت معاینه فنی و تعمیر خودروهای دودزای شهرداری، سازمان ها و پلیس تأکید کرد و با اشاره به گزارش های هواشناسی مبنی بر کم بارش بودن پاییز امسال گفت: همانگونه که آمار و اطلاعات نشان می دهد از ابتدای سال تا امروز تنها دو روز هوای پاک در تهران داشتیم و اکنون که به ماه هایی که به گواهی آمار در سالهای گذشته آلوده ترین روزهای پایتخت را رقم زدند نزدیک می شویم و لازم است که از عزیزان راهنمایی و رانندگی درخواست کنم تا با جدیت بیشتر به برخورد با خودروهای آلاینده بپردازند و در جریمه و توقیف خودروهای فاقد معاینه فنی عزم بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به دودزا بودن خودروهای شهرداری مخصوصا خودروهای حمل زباله خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضا در موارد متعدد مشاهده شده است که خودروهای خود شهرداری مخصوصا خودروهای سنگین و خودروهای حمل زباله، خودروهای سازمان‌ها و نهادهای دولتی و همینطور خودروهای سنگین راهنمایی و رانندگی با وجود آلایندگی زیاد به راحتی در شهر تردد می‌کنند.


وی خطاب به مسئولان ذی ربط با بیان اینکه لازم است که مسئولان نسبت به تعمیر این خودروها اقدام کنند و پلیس هم در برخورد با خودروهای آلاینده تمایزی میان خودروهای شهروندان و سازمانی و دولتی قائل نشود، افزود: همکاران محیط زیست و مسئولان مرتبط نیز نسبت به فعالیت کارخانه‌های اطراف تهران اقدامات لازم و مراقبت ها را داشته باشند تا میزان آلایندگی به حدی نرسد که مدارس باز نشده، بار دیگر تعطیل شوند.


علوی تاکید کرد: دوستان آلودگی هوا شوخی بردار نیست، سال گذشته که هم منع تردد شبانه بود و هم دورکاری ها برقرار و ترافیک کمتر از امسال، کم شاهد روزهای آلوده در تهران نبودیم. امسال دورکاری ها لغو شده، مدارس در آستانه بازگشایی هستند و هم اکنون نیز شاهد ترافیک سنگین در تهران هستیم، بنابراین لازم است که تمام تلاش خود را برای کنترل آلودگی هوا به کار بگیریم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران خودروهای دودزا آلودگی هوا برخورد با خودروهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری امسال چقدر سرمایه گذاری خارجی خواهد داشت؟

به گزارش همشهری آنلاین، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در تشریح برخی از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری،گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری دو کار عمده انجام شده است، در اولین اقدام تکلیف ۵۰ پروژه که سال‌ها بر زمین مانده و قفل شده بودند؛ تعیین تکلیف شد. در حال حاضر ۷۰ درصد از مشکلات این پروژه‌ها حل شده و این سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌ها با بخش خصوصی داخلی صورت گرفت، که برای تداوم این مسیر، فرآیندها نیز اصلاح شده است.

او به فراهم شدن بستر سرمایه گذاری هم اشاره کرد: «در دومین اقدام زمینه برای سرمایه‌گذاری خارجی مهیا شد که نمونه بارز آن در توافق با طرف چینی جهت تأمین ناوگان برقی حمل و نقل عمومی متجلی شده است، علاوه بر این در زمینه زباله‌سوز، ساخت هتل، ساخت مسکن صنعتی، شهربازی، ورزشگاه و یک مرکز بین‌المللی تجاری مذاکرات بسیار مناسبی با سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده است و تمامی این موارد در حال نهایی شدن هستند.»

فروزنده با بیان این که برنامه ما این است که در سال آینده حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم، گفت: با اجرای این اقدام و حضور سرمایه‌گذاران خارجی، اعتماد برای سرمایه‌گذاری در ایران بیشتر خواهد شد و میزان سرمایه‌گذاری خارجی با توجه به بسترهایی که فراهم شده است افزیش خواهد یافت چرا که کشور ایران از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است. در نقاطی که ظرفیت وجود دارد نگاهمان به داخل و توانمندی‌های داخلی است و در شهرداری بایستی تولید منبع کنیم.»

او با اشاره به اینکه باید بستر حضور سرمایه گذاران داخلی را بیش از پیش فراهم کنیم، تأکید کرد: به عنوان مثال می‌توان به اتفاقات خوبی که در شهر آفتاب روی داده است اشاره کرد، شهر آفتاب به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های مناسب و فراوان می‌تواند به قطب منطقه تبدیل شود.

کد خبر 844370 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت از پلیس برای برخورد با پدیده بدحجابی
  • توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • دستور شهرداری به بوستان‌ها درباره سفید بالک‌ها
  • توقیف ۲۱ خودروی شوتی طی ۷۲ ساعت گذشته در هرمزگان
  • شهرداری امسال چقدر سرمایه گذاری خارجی خواهد داشت؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق