Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رادیو بوشهر به اظهارات یکی از نمایندگان استان فارس درباره الحاق بخشی از استان بوشهر و هرمزگان به استان فارس و تاکید بر اینکه «دولت باید لایحه قوی و منسجم ارائه کند و این موضوع را پیگیری کند»، واکنش نشان داد و بیان کرد: سال‌ها است که برخی از مسئولین محلی و یا استانی استان فارس و گاه نمایندگان در این خصوص تلاش‌هایی دارند، اما به اعتقاد ما این کار‌ها و پیگیری‌ها که تاکنون نتیجه خاصی هم نداشته نه قانونی و نه منطقی است و به اعتقاد ما این کار عملیاتی نخواهد شد و ضرورتی هم ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: چنین افکاری ناشی از زیاده‌خواهی برخی افراد و حرکت‌های به نوعی عوام گرایانه(پوپولیستی) برای تامین منافع برخی افراد است که پشت این ماجرا هستند و به دنبال زیاده خواهی‌های مادی و اقتصادی خود هستند.

ارتباط با دریا برای هیچ کس به ویژه همسایه‌های بوشهر محدودیتی ندارد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم با اشاره به اینکه همه کسانی که دوست دارند از فرصت‌های استان بوشهر بهره‌مند شوند امکان آن برایشان فراهم است، گفت: اینکه برخی از اوقات گفته شده که از لحاظ امنیتی نیاز به ارتباط استان فارس به دریا وجود دارد، هیچ کدام از مردم کشور جدی‌تر و خوش سابقه‌تر نسبت به مردم استان بوشهر در حوزه‌های مبارزاتی و پاسداری از مرز‌های ایران اسلامی نبوده و نیستند.

جمیری ادامه داد: ما مردمی یکپارچه، هم هدف و معتقد در مقابل استکبار جهانی هستیم و هر جای این کشور که قرار باشد امنیت ما محفوظ بماند همه ما دست در دست، کنار هم از مرز‌های کشور دفاع خواهیم کرد.

دیگران بیش از بوشهری‌ها از منابع نفتی این استان بهره برده‌اند

او افزود: به لحاظ استفاده بردن از مواهب نفت، گاز و پتروشیمی هم بیش از آن چیزی که حق مردم استان بوشهر است دیگران در حال استفاده بردن هستند و در بسیاری از موارد جز آسیب‌های زیست محیطی و آلودگی چیزی نصیب مردم ما نشده است و استفاده مالی و اقتصادی آن به بقیه استان‌ها رسیده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم عنوان کرد: حتی حاضر نیستند گردش مالی این شرکت‌های بزرگ در بانک‌های استان بوشهر صورت بگیرد تا برای مردم این استان منافعی داشته باشد.

جمیری افزود: این شرکت‌ها حاضر نیستند به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند و جامعه پیرامونی خود را حمایت کنند تا از این آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

او تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری و فعالیت دیگران در استان بوشهر وجود نداشته و ندارد و سرمایه گذاران می‌توانند با حضور در استان از مواهب خدادادی آن بهره‌مند شوند.

مسئولان نگذارند بوشهری‌ها به علت کارهای کارشناسی نشده نگران شوند

این نماینده مجلس عنوان کرد: توقع داریم که مسئولان ملی از جمله رئیس جمهور و هیات دولت در سفر‌های استانی خود مراقبت کنند که مردم سخت کوش، پاسداران این مرز آبی طولانی و کسانی که در طول دوران گذشته در مقابل استعمار و استکبار جهانی ایستاده‌اند و پیشانی مبارزاتی کشور هستند به  علت برخی زیاده خواهی‌ها و کار‌های کارشناسی نشده نگران و ناراحت نکنند.

جمیری افزود: باید همگان بدانند که مردم استان بوشهر به هیچ قیمتی تن به چنین مصوباتی نخواهند داد و چنین صحبت‌هایی جز ایجاد آزار و اذیت برای مردم نتیجه‌ای نخواهد داشت.

دست از این تحرکات بردارید

او بیان کرد: هم مسئولان محلی و هم نمایندگان دست از این تحرکات و طرح موضوعات بردارند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: به استناد اصول قانون اساسی تغییر در تقسیمات کشوری، شکل‌گیری استان یا تغییرات در یک استان ضوابط خاصی دارد که برخی در دولت تصمیم گیری و برخی نیز وارد مجلس می‌شود که تا کنون هیچ یک از این موارد در مجلس مطرح نبوده است.

جمیری تاکید کرد: مردم بیدار و هوشیارهستند و نمایندگان مردم نیز در این خصوص توجه ویژه دارند. به طور قطع بنده با همراهی سایر نمایندگان استان، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار به طور جد این موضوع را دنبال خواهیم کرد. امیدواریم کسانی که این‌گونه مسائل را طرح و دنبال می‌کنند و به طور قطع منافع مالی و زیاده‌خواهی‌هایی در جریان است، از طرح این موضوعات دست بردارند و بگذارند مردم با آرامش زندگی کنند.

او گفت: ما با مردم استان فارس فرهنگ مشترک داریم و باید حق همسایگی را رعایت کنیم. می‌توانیم در کنار هم از مواهب و همه نعماتی که خداوند در اختیارمان قرار داده است استفاده کنیم و دنبال زیاده خواهی نباشیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم عنوان کرد: هر چند که نمایندگان استان فارس این موضوع را به صورت جدی مطرح می‌کنند، اما بنده آثار طرح این موضوع را جدی نمی‌بینم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس جمیری تقسیمات کشوری نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم زیاده خواهی استان بوشهر مردم استان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف

دریافت 25 MB

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، گفت: مصرف نعمت، آب، برق، گاز و … نباید بی حساب و کتاب باشد

کد خبر 6086257

دیگر خبرها

  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • قدس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛ تحرکات دولت اردوغان برای بازتعریف نقش ترکیه در موضوع فلسطین
  • نماینده مردم دشتستان: واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است