Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود امانی طهرانی دبیر شورای عالی آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمان اظهار کرد: پاره‌ای از صلاحیت‌ها به پیش از ورود معلمان به کار مربوط‌  می‌شود که در واقع مرتبط با آموزش‌های پیش از خدمت در دانشگاه فرهنگیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: افراد بعد از اشتغال به کار هم باید به روز باشند و بر این اساس شورای عالی آموزش و پرورش وارد عمل شد. با توجه به کار‌هایی که برای تامین نیروی انسانی در نظر گرفته شده بود، شیوه نامه اجرایی باید تهیه شود که معاونت نیرو انسانی در حال انجام آن است، به این ترتیب که هر معلم پیش از ورود به رتبه بندی باید صلاحیت حرفه‌ای دریافت کرده باشد و برآورد می‌کنیم که بازه‌های زمانی ۵ ساله برای این مورد در نظر گرفته خواهد شد.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای افراد دانش آموخته از دانشگاه‌های رجایی و فرهنگیان فارغ التحصیلی این دوره به منزله دریافت گواهینامه همچنین برای افراد فارغ التحصیل از دوره یکساله مهارت آموزی پایان دوره آموزشی به معنای دریافت گواهینامه است و هر دو گروه طی دوره‌های ۵ ساله تجدید اعتبار را برای صلاحیت حرفه‌ای می‌گذرانند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه ای آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف «معلم بلاگرها» برای حفظ حریم خصوصی

موسی‌الرضا کفاش با اشاره به اهمیت ارائه آموزش از طریق فضای مجازی در دوران کرونا اظهار کرد: یکی از موضوعات حائز اهمیت در دوران کرونا و روی آوردن الزامی مدارس به روش آموزش غیرحضوری و مجازی دانش آموزان؛ استفاده هوشمندانه و آگاهانه از فضای مجازی بود.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: این اقدام تا حدودی توانست به تحقق عدالت آموزشی، تقویت فرآیند یاددهی-یادگیری و ارتقای سطح تربیت فناورانه دانش‌آموزان کمک کند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: موضوعی که اخیراً در برخی رسانه‌ها مطرح شده و جامعه آموزش و پرورش را به خود حساس کرده، استفاده نامطلوب برخی از افراد از فضای مجازی و پخش کلیپ‌هایی که حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان را مورد تعرض قرار داده است.

کفاش تاکید کرد: شورای عالی آموزش و پرورش همواره بر استفاده صحیح از فضای مجازی و حفظ حریم شخصی و خصوصی و اجتماعی دانش‌آموزان تاکید داشته است.

وی با اشاره به قوانین بالادستی درباره حفظ حریم شخصی افراد گفت: در قوانین بالادستی از جمله قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، پیمان نامه حقوق جهانی کودک، قانون جرایم رایانه‌ای و آیین‌نامه اجرایی مدارس بر این موضوع تاکید شده که باید حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان حفظ شود. هیچ کس اجازه ندارد بدون رضایت دانش‌آموزان مطلب، فیلم یا عکسی از آنان منتشر کند که حقوق فردی و اجتماعی و حریم خصوصی آنان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی افزود: این ماده واحده در هزار و سی و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و کلیات آن تصویب شد. اعضای شورای عالی در خصوص این ماده واحده نظرات و پیشنهاد‌هایی ارائه کردند که پس از اصلاح آن و تایید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

کفاش با اشاره به تصویب کلیات ماده واحده حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان گفت: انتشار هر گونه اطلاعات شخصی، متن نوشتاری، تصویر، عکس، نماهنگ و فیلم که به نوعی تعرض به حریم شخصی دانش آموزان تلقی شود توسط هرکسی ممنوع و خلاف اصول اسلامی، فرهنگی و اجتماعی و با شئونات معلمی منافات دارد به همین منظور شورای عالی آموزش و پرورش برای صیانت از حقوق معلمان و دانش آموزان بر استفاده صحیح، اصولی و منطقی از فضای مجازی و حفظ حریم شخصی، خصوصی و اجتماعی معلمان و دانش آموزان تاکید می‌کند.

وی یکی از اهداف این مصوبه را تعیین چارچوبی برای معلم بلاگر‌ها برشمرد تا حریم خصوصی و شخصی افراد به ویژه معلمان و دانش آموزان حفظ شود. دانش آموزان و معلمان حق ندارند حریم شخصی یکدیگر را مورد تعرض قرار دهند.

کفاش با اشاره به اینکه هدف اصلی این مصوبه که حفظ حریم شخصی، اجتماعی و حقوق دانش‌آموزان و معلمان است گفت: فضای مجازی یک تیغ دو لبه است و ما نمی‌خواهیم استفاده صحیح از این فضا را که می‌تواند به برقراری عدالت آموزشی، ارتقای فرآیند آموزش، تقویت یادگیری و یاددهی و ارتقای سطح معلومات دانش‌آموزان کمک می‌کند از بین ببریم.

لازم به ذکر است، ماده واحده حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان و معلمان پس از تایید ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • خط و نشان آموزش و پرورش برای معلم بلاگرها
  • تعیین تکلیف «معلم بلاگرها» برای حفظ حریم خصوصی
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان