Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:04:36 GMT

 گرمای هوا در آسیا در سال ۲۰۲۰ رکورد زد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۶۳۴۱

 گرمای هوا در آسیا در سال ۲۰۲۰ رکورد زد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: در آستانه اجلاس آب و هوایی گلاسکو، سال ۲۰۲۰ گرم ترین سال در آسیا بوده است و گرمای شدید هوا تاثیر زیادی بر توسعه این قاره داشته است.

طبق گزارش سازمان هواشناسی جهانی سازمان ملل در این سال، دمای هوای ۱.۳۹ درجه سانتی گراد بالاتر از میانگین دمای هوا در سال های ۱۹۸۱ و ۲۰۱۰  بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: گرمای شدید و تغییرات آب و  هوایی در اسیا در سال ۲۰۲۰ باعث از دست رفتن جان هزاران نفر، آوارگی بسیاری دیگر شده است و صدها میلیارد دلار هزینه داشته است و آسیب زیادی را به زیرساخت ها و محیط زیست وارد کرده است.

این گزارش که تنها چند روز قبل از اجلاس آب و هوایی سازمان ملل منتشر شده نشان می دهد گرمای زمین توسعه پایدار در این منطقه را به خطر انداخته و ناامنی آب و غذا، تهدیدهای سلامتی و تخریب محیط زیستی را افزایش داده است.

اجلاس آب و هوایی سازمان ملل از ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر (۲۱-۹ آبان) در شهر گلاسکو برگزار می شود.

چین ۲۳۸ میلیارددلار از تاثیرات ناشی از تغییرات آب و هوایی آسیب دیده است. آسیب هند ۸۷ میلیارد دلار، ژاپن ۸۳ میلیارد دلار و کره جنوبی ۲۴ میلیارددلار بوده است.  

پیش بینی می شود افزایش گرما و رطوبت باعث کاهش ساعات کار در قاره آسیا و هزینه احتمالی چند میلیارد دلاری شود.

این گزارش می افزاید بسیاری از آوارگی ها و بی خانمانی ها در آسیا طولانی تر شود زیرا مردم نمی توانند به خانه و کاشانه خود بازگردند و در محلات خود بار دیگر ادغام شوند.

در سال ۲۰۲۰ سیل و توفان به تقریبا ۵۰ میلیون نفر  در آسیا آسیب وارد کرد که به مرگ بیش از ۵ هزار نفر منجر شد.

این درحالیست که افزایش دمای دریاها و اقیانوس ها در آسیا و اطراف آن بیش از میانگین جهانی افزایش یافته است.

برچسب‌ها قاره آسیا تغییرات آب و هوا سازمان ملل متحد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آسیا تغییرات آب و هوا سازمان ملل متحد قاره آسیا تغییرات آب و هوا سازمان ملل متحد سازمان ملل آب و هوایی سال ۲۰۲۰ آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به پایگاه هوایی نواتیم

یک مقام ارشد آمریکایی فاش کرد در جریان عملیات کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اراضی اشغالی، پنج موشک به مهمترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی «نواتیم» اصابت کرده است.

به گزارش مشرق، این مقام ارشد آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت در جریان حملات شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه سپاه پنج موشک بالستیک به پایگاه هوایی «نواتیم» در النقب اصابت کرد و به یک هواپیمای ترابری C-۱۳۰ آسیب رساند.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که این پایگاه هوایی توسط موشک‌های ایران آسیب دیده است.

وی مدعی شد: «ما با موفقیت پهپادها و موشک‌های بالستیک را رهگیری کردیم و از میان صدها موشک، تنها چند موشک وارد خاک اسرائیل شد و آسیب جزئی به ساختار پایگاه نواتیم وارد کرد.»

هاگاری گفت ایران روز شنبه با شلیک ۳۵۰ موشک از انواع مختلف حریم هوایی کشورهای منطقه را بست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله‌ای تلافی‌جویانه، چندین نقطه از جمله پایگاه هوایی نواتیم رژیم صهیونیستی را که در حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق نقش داشت، با ۱۵ موشک آماج حملات کوبنده خود قرار داد.

پایگاه نواتیم در اصل پارکینگ جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی اف ۳۵ در اراضی اشغالی است که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از معامله با ایالات متحده آنها را در اختیار گرفته است؛ علاوه بر این جت‌های جنگنده رادارگریز، هواپیماهای ترابری، هواپیماهای سوخت‌رسان و ماشین‌آلات شناسایی-تشخیص الکترونیکی و همچنین هواپیماهای به اصطلاح اسرائیلی ایر فورس وان در آن مستقر هستند. پایگاه نواتیم همچنین دارای فرودگاهی با سه باند است و اخیرا برای استفاده جنگنده اف ۳۵ مدرن شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید
  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به ۲ پایگاه در پی عملیات سپاه
  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به دو پایگاه در پی عملیات سپاه
  • لالیگا رکورد زد؛ سودآوری لیگ اسپانیا طبق جدیدترین گزارش مالی
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • مقام آمریکایی: پنج موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به پایگاه هوایی نواتیم
  • مقام آمریکایی: ۵ موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • گرمای شدید موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟