Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت خودروسازی تسلا بزرگترین سفارش تاکنونی خود را دریافت کرد. شرکت اجاره خودروی هرتز ۱۰۰هزار دستگاه خودروی برقی به ارزش ۴،۲ میلیارد دلار به تسلا سفارش داده است. در پی آن ارزش سهام تسلا در آمریکا ۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، شرکت اجاره خودروی هرتز (Hertz) با یک سفارش کلان به خودروسازی تسلا، می‌خواهد برتری خود را در میان اجاره‌دهندگان خودرو در سطح جهانی تضمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت آمریکایی هرتز با اعلام این خبر که ۱۰۰هزار دستگاه خودروی برقی ساخت کنسرن تسلا تا پایان سال ۲۰۲۲ تحویل داده می‌شوند، گزارش خبرگزاری بلومبرگ را تأیید کرد.

بدین گونه هرتز از بزرگترین ناوگان خودروهای برقی در آمریکای لاتین برخوردار خواهد شد.

بلومبرگ با استناد به اطلاعات منابعی که نامش را فاش نکرده، گزارش داد که این رقم خودرو برای هرتز ۴میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار هزینه خواهد داشت. ارزان‌ترین لیموزین کنسرن تسلا، مدل۳، از ۴۴هزار دلار به بالا خواهد بود.

تسلا در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ در مجموع ۶۳۰هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد؛ بنابراین سفارش ۱۰۰هزار خودرویی هرتز کلان به حساب می‌آید.

بلومبرگ می‌افزاید که شرکت آلمانی سیکست (Sixt) که از رقبای هرتز به شمار می‌رود، همان لیست قیمت را به تسلا می‌پردازد و طی ۱۴ماه آینده قرار است سفارش خود را تحویل بگیرد.

با انتشار این خبر سهام تسلا در بازار معاملات سهام آمریکا ۴ درصد افزایش یافت.

هرتز با این سفارش خود می‌کوشد با یک فرار به جلو بار دیگر پیشتاز بازار اجاره خودرو در سطح جهانی باشد.

به دنبال پاندمی کرونا و کاهش چشمگیر سفرها و اجاره خودرو، این شرکت در ماه مه ۲۰۲۰ درخواست ورشکستگی کرد و در پی آن مبادرت به اخراج ۲۰هزار نفر از پرسنل خود ورزید.

برچسب هاتسلا موتورز (Tesla Motors) خبرگزاری دویچه وله (Deutsche Welle) خودروی برقی شرکت اجاره خودروی هرتز

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: تسلا موتورز Tesla Motors خودروی برقی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو اجاره خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟

شرکت تسلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تضعیف بازار فروش خودروهای الکتریکی در حال حاضر تسلا را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

به گزارش ایسنا، تسلا اعلام کرد حدود ۴۰۰ نفر از کارکنانش در کارخانه بزرگ آلمانی خود در نزدیکی برلین یا حدود سه درصد از کل نیروی کار این کارخانه را کاهش می‌دهد و امیدوار است بدون اخراج اجباری به این مهم دست یابد.

این اخراج‌ها برای کاهش بیش از ۱۰ درصدی از بیش از ۱۴۰ هزار کارمند جهانی تسلا و پاسخی به تشدید جنگ قیمت برای خودروهای الکتریکی است که خودروسازان را برای کاهش هزینه‌ها تحت فشار قرار می‌دهد.

این شرکت اعلام کرد که امیدوار است کاهش در سایت گروئنهاید تسلا، تنها کارخانه بزرگ آن در اروپا، به صورت داوطلبانه محقق شود. این سایت بیش از ۱۲ هزار پرسنل دارد و این خودروساز هفته گذشته اعلام کرد که حدود ۳۰۰ کارگر موقت خود را با گسترش برنامه جهانی کاهش شغل خود اخراج خواهد کرد.

شرکت خودروسازی تسلا همچنین اعلام کرد ۶۰۲۰ کارمند خود را در تگزاس و کالیفرنیا پیش از اعلام نتایج سه ماهه خود با توجه به کاهش تقاضا و کاهش حاشیه‌های سود اخراج خواهد کرد.

هفته گذشته، تسلا از کاهش بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود در جهان، تحت فشار کاهش فروش و تشدید جنگ قیمت در میان سازندگان خودروهای برقی، بدون فاش کردن تعداد کارمندان مشمول کاهش مشاغل اعلام کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سهام این خودروساز، حدود دو درصد در آستانه نتایج سه ماهه اول این شرکت افزایش یافت. کاهش مشاغل در تگزاس نشان‌دهنده ۱۲ درصد از کل نیروی کار تسلاست که ۲۲ هزار و ۷۷۷ نفر در منطقه بزرگ آستین است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • شیائومی نیامده رکورد زد!
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود