Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ امروز در نشست خبری اعلام کرد: در شهر تهران بنا بر آمار اعلام‌شده سالانه ۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

او گفت: در زمینه کاهش آلودگی هوا قانون داریم اما این قانون یا حتی قانون هوای پاک نیاز به بازنگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حمیدی افزود: حمل و نقل عمومی تهران وضعیت نامناسبی دارد و عمر اکثر این دستگاه‌ها بالای ۱۲ سال است، همچنین هر موتورسیکلت ۳ برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند. معاینه فنی و مسائل این چنین از مواردی بود که در جلسه با نمایندگان مجلس خواستیم به آن ورود کنند تا در آینده شاهد ادامه وضع موجود نباشیم.

افزایش ۳۷ درصدی استفاده از خودروهای شخصی

رئیس پلیس راهور پایتخت حمیدی گفت: ساخت و سازهایی که در شهر رخ می‌دهد، می‌تواند سبب ترافیک شود که در همین راستا پلیس باید مکانیزم‌های هوشمند در اختیار داشته باشد تا از اداره سنتی پایتخت جدا شود و ترافیک تهران را هوشمند کنترل و مدیریت کند.

بیان کرد: ۳۷ درصد افزایش تردد خودروهای شخصی را در شبکه معابر و ۳۳ درصد کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی را نسبت به سال ابتدایی ورود کرونا به کشور داریم.

به گفته وی محدودیت شبانه کرونایی مزید بر علت ترافیک عصرگاهی در پایتخت است.

حمیدی خاطرنشان کرد: طرح ترافیک به دوران قبل از کرونا برگردد یا متناسب با شرایط فعلی شود، پیک شروع ساعت کاری ادارات تأثیر در ترافیک دارد. این در حالی است که هنوز مدارس بازگشایی نشدند و برف و بارانی در تهران نیامده است.

جان باختن ۲۵۵ تهرانی در نیمه اول امسال

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: در شش ماهه اول سال ۲۵۵ نفر شهروند تهرانی در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۱۰۸ نفر آنها عابر پیاده بودند. همچنین ۱۲۶ نفر از ۲۵۵ نفر موتورسیکلت سواران بود که ۴۶ درصد از سهم تصادفات هم به آنها تعلق می‌گیرند البته ۳ درصد کاهش در این زمینه نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که نشان می‌دهد طرح‌های آموزشی مثل موتوریار تأثیر داشته است.

وی گفت: ۱۱۰ هزار موتورسیکلت سوار از ابتدای آغاز طرح موتوریار به جای توقیف و انتقال به پارکینگ در سطح شهر آموزش دیده‌اند.

حمیدی بیان کرد: دوستانی که مخالف اجرای طرح موتوریار هستند پیشنهادات خود را به جای توقیف به ما ارائه دهند.

موتوریار نقش مثبتی در کاهش تخلفات موتورسواران داشته است

رئیس پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: بر اساس آمار ما طرح موتوریار در کاهش تخلفات موتورسواران نقش مثبت داشته است و یک موتورسوار متخلف نهایتاً دوبار مرتکب تخلف شده است.

وی ادامه داد: در تهران میانگین روزی ۲ هزار تصادف اعم از خسارتی، جرحی و فوتی داریم؛ در سال حدود ۶۰۰ تهرانی در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، البته با اقدامات پلیس تصادفات در پایتخت در سال‌های اخیر کاهشی بوده است.

حمیدی گفت: در تحلیل آمار تصادفات و علل آنها باید بگویم که عدم توجه به جلو ۴۴ درصد و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه ۲۳ درصد بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: استفاده از مسیریاب‌های ایرانی نقش مثبتی در کاهش تصادفات و روان‌سازی ترافیک داشته است. چراکه نقشه نقاط حادثه‌خیز و مسائلی که راننده باید در حین رانندگی از آن باخبر باشد را ما در اختیار مسیریاب‌های ایرانی گذاشته‌ایم.

کد خبر 634135 برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی آلودگی هوا تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی آلودگی هوا تهران استان تهران آلودگی هوا رئیس پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان / ثبت بیش از ۱۹ میلیون تردد و جان باختن ۳۶ نفر

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش ۱۷ درصدی مجموع تصادفات در جاده‌های استان طی مدت ۱۴ روز اجرای طرح نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی‌فر اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی یعنی از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا روز گذشته هشتم فروردین ۱۴۰۳، حدود ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده است و در این بین یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۲۳۱ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان و یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۳۱۹ دستگاه وسیله نقلیه نیز از استان خارج شدند.

وی افزود: بر اساس آمارهای به دست آمده در مجموع طی مدت ۱۴ روز اجرای طرح نوروزی، ۱۲۵۹ فقره تصادف در جاده‌های استان اصفهان رخ داده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به وقوع ۲۹ فقره تصادف فوتی و جان باختن ۳۶ نفر در این تصادفات ادامه داد: از نظر میزان وقوع تصادفات فوتی و تعداد جان باختگان در صحنه تصادف به ترتیب با افزایش ۳۸ و ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

هاشمی‌فر از وقوع ۲۷۳ فقره تصادف جرحی با ۴۲۱ نفر مجروح خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه حال عمومی برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است، احتمال افزایش تعداد فوتی‌ها نیز وجود دارد.

وی نداشتن توجه به جلو با ۸۸ درصد را بیشترین علت وقوع تصادفات جاده‌ای استان ذکر کرد و گفت: واژگونی و خروج از جاده نیز با ۷۰ درصد بیشترین نوع وقوع حوادث جاده‌ای در این مدت بودند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: محور اصفهان - شیراز، محور شاهین شهر - کاشان، محور فولادشهر، آزادراه امیرکبیر، محور کاشان - قم، محور کوهپایه، محور اصفهان - شهرکرد، محور موته - گلپایگان، محور خور - جندق و محور دامنه، پرتصادف‌ترین محورها و جاده‌های استان در ۱۴ روز طرح نوروزی است.

هاشمی‌فر با بیان اینکه ۵۵ درصد از خودروهای حادثه دیده غیر بومی و ۴۵ درصد بومی بودند، اضافه کرد: ۴۵ درصد از تصادفات در شب و ۵۵ درصد در روز اتفاق افتاده و ۵۷ درصد تصادفات نیز بین ساعات ۱۵ عصر تا ۲۰ شب رخ داده است.

وی با بیان اینکه رعایت دقیق قوانین و مقررات توسط رانندگان می‌تواند از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم در طول مسیر به تابلوها و علائم جاده‌ای توجه کنند، جاده را بخشی از سفر و گشت و گذار خود بدانند و از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی پرهیز و تمام حواس خود را به جلو معطوف و از هر عملی که باعث حواس‌پرتی می‌شود، خودداری کنند.

کد خبر 740029

دیگر خبرها

  • افزایش تصادفات منجر به فوت در اصفهان
  • کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان / ثبت بیش از ۱۹ میلیون تردد و جان باختن ۳۶ نفر
  • کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر
  • کدام استان‌ها بیشترین میزان فوتی در تصادفات رانندگی را در نوروز ۱۴۰۳ دارند؟
  • عمده تصادفات در ۵ استان/ ثبت ۴۶۹ میلیون تردد تا امروز
  • عمده تصادفات در ۵ استان/ثبت ۴۶۹ میلیون تردد تا امروز
  • تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • کاهش ۵۰ درصدی تصادفات نوروزی استان کرمانشاه
  • ۷۰ درصد تصادفات فوتی استان اصفهان ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است