Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر فوت شدگان از افراد واکسن نزده هستند، گفت: با پشت سر گذاشتن پنج پیک آمارها تا حدودی کنترل شده اما نگران ورود پیک ششم هستیم که امیدواریم بتوانیم این پیک را هم به خوبی کنترل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نورالدین سلطانیان امروز سه‌شنبه _ چهارم آبانماه_ در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک ولادت نبی‌اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته بیمه سلامت و سواد رسانه در حوزه سلامت، اظهار کرد: پیامبر اکرم فرمودند من مبعوث شدم تا اخلاق را برای شما بیاورم و اگر اخلاق نباشد توحید، نبوت و عدل محقق نمی‌شود و اخلاق جنبه‌های مختلفی دارد که شامل اخلاق سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای، اداری، شهروندی و غیره است که امیدواریم این به کارگیری اخلاق در مسیر خدمت به مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه سلامت یکی از مشکلات دنیای امروز پاندمی کروناست که بر همه حوزه‌های دیگر تأثیرگذار بوده و همه سیاست‌ها به کنترل این بیماری می‌اندیشد و مهمترین مشکل ما در حوزه سلامت امروز کنترل این بیماری است.

لزوم تلاش در مسیر ترغیب مردم به واکسیناسیون

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ادامه داد: متأسفانه عده‌ای از هموطنان خود را در این مسیر از دست دادیم هرچند با پشت سر گذاشتن پنج پیک آمارها تا حدودی کنترل شده اما نگران ورود پیک ششم هستیم که امیدواریم بتوانیم این پیک را هم به خوبی کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان هنوز وارد پیک ششم نشدیم و آمارهای روز گذشته را هر روز به اطلاع مردم می‌رسانیم، ۱۶ شهر وارد مرحله نارنجی و چندین استان همجوار ما به خصوص استان یزد دچار افزایش آمار شدند و به تبع افزایش آمارهای استان‌های همجوار، استان اصفهان هم با افزایش آمار روبرو و پیک جدید ظاهر می‌شود.

سلطانیان اظهار کرد: چندین نوع واکسن تولید و در حال تزریق است، برخی کشورها نسبت به ما جلوتر و برخی عقب‌تر هستند که با دولت جدید بحمدالله واکسیناسیون از روند بهتری برخوردار شد و تقریباً با شیب قابل ملاحظه‌ای در حال تزریق دو دز واکسن کرونا هستیم که باید در مسیر ترغیب مردم به واکسیناسیون تلاش کنیم.

حدود یک و نیم میلیون از مردم استان برای واکسیناسیون مراجعه نکردند

وی افزود: متأسفانه برخی شایعات و صحبت‌ها باعث کاهش تزریق واکسن شده که قطعاً تمام این صحبت‌ها کاملاً غیرعلمی است و این مشکلات برای تزریق واکسن توسط برخی افراد ناآگاه ایجاد شده و باعث شده افراد برای واکسیناسیون مراجعه نکنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: حتی چند روز قبل عده معدودی در مقابل استانداری در مورد کمپین "نه به واکسن" تجمع کرده بودند که واقعاً این صحنه عجیب بود اگرچه صحبت‌هایی با آنها شد، اما امروز ۷۵۰ دز واکسن در استان موجود است و ما آماده واکسیناسیون هستیم.

وی در مورد درصد پوشش واکسیناسیون گفت: ۶۹.۶ درصد افراد در استان تزریق واکسن داشتند و در نوبت دوم ۴۳ درصد پوشش واکسیناسیون دز دوم بوده است پوشش واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال هم بیش از ۵۸ درصد بوده است و تقریباً حدود یک و نیم میلیون از مردم استان برای واکسیناسیون مراجعه نکردند و ۷۰ درصدی که برای نوبت اول مراجعه کردند قطعاً برای نوبت دوم هم مراجعه خواهند کرد اما اطلاع‌رسانی به مردم برای تسریع در واکسیناسیون اهمیت بسیاری دارد.

سلطانیان با بیان اینکه این موضوع به جهل یا ناآگاهی برخی افراد برمی‌گردد، گفت: وظیفه رسانه ترغیب افرادی است که برای واکسیناسیون مراجعه نکردند، قطعاً واکسیناسیون از مرگ و میر و بستری شدن افراد می‌کاهد. بارها هم گفته شده که واکسیناسیون از ابتلاء به بیماری جلوگیری نمی‌کند اما از وخیم شدن اوضاع فرد یا بستری و مرگ و میر جلوگیری می‌کند و شعار ما "بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است" و همه واکسن‌ها از خطرات بیماری می‌کاهد.

برای واکسیناسیون تعلل نکنید / بدهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

وی ادامه داد: مردم باید بدانند در مسیر واکسیناسیون تعلل نکنند و برای جلوگیری از ورود به پیک‌های بعدی نیازمند کمک اصحاب رسانه و همکاری مردم برای تسریع در واکسیناسیون هستیم. قبول داریم که مردم از رعایت پروتکل‌ها خسته شدند اما نباید حتی بعد از واکسیناسیون رعایت پروتکل‌ها را کنار گذاشت بلکه باید این روند ادامه داشته باشد چرا که تزریق واکسن مانع از ابتلاء نمی‌شود بلکه در صورت ابتلاء عوارض کمتری خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در وجود زیرساخت‌ها، تجهیزات و منابع مالی چالش‌هایی وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یک هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان به نیروی انسانی و بخش خصوصی خود بدهی دارد اما باید دقت داشت در این مسیر با اهتمام و همدلی بیشتر به اهداف خود دست می‌یابیم.

وی گفت: بسیاری افراد مخالف اجباری شدن واکسیناسیون هستند در حالی که همه ما در یک کشتی نشستیم و اگرچه این کار در ظاهر ضرر به فرد دارد اما نباید نگاه انفرادی به این بیماری داشت بلکه باید نگاه ما به منفعت جمعی محدود شود.

آمار مراجعه نصف ظرفیت واکسیناسیون است

سلطانیان در خصوص ظرفیت واکسیناسیون در استان اظهار کرد: توان ما در حدود ۱۵۰ هزار نفر در مراکز تجمعی است اما آمار مراجعه حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر است و حدود ۵۰ درصد از ظرفیت واکسیناسیون ما خالی است. آنچه که امروز در تمام مقالات منتشر می‌شود این است که هر گونه استرس و اضطرابی سیستم ایمنی بدن را مورد حمله قرار می‌دهد به همین دلیل اخبار را به نحوی باید به مردم منتقل کرد که استرس و اضطراب جامعه کاهش یابد و باید مدیریت استرس را مدنظر داشت.

وی تصریح کرد: موضوعی با این عنوان که واکسن کاملاً باعث جلوگیری از بیماری شود در دنیا هم وجود ندارد حتی در تزریق پنی سیلین هم در مقالات علمی آمده که ممکن است عوارضی داشته باشد اگر این‌طور باشد باید بگوییم پنی‌سیلین هم تزریق نشود چرا که عوارض دارد اما ما منافع دارو را در مقابل مضرات آن می‌بینیم، پس هر دارو عوارضی دارد اما منافع واکسن بسیار بیشتر از عوارض آن است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه با رسیدن به فصل سرما و تهویه هوا در منازل و ادارات کمتر می‌شود و عادی انگاری‌ها و عدم رعایت دستورات و دورهمی‌ها هم باعث افزایشی شدن آمارها می‌شود. در ارتباط با دز سوم تزریق دز سوم پیشنهاد شده و فعلاً دز سوم برای کادر بهداشتی و درمانی انجام می‌شود و پس از آن به عموم مردم خواهد رسید.

وی ادامه داد: زمانی که به حدود ۸۵ درصد واکسیناسیون برسیم می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم و رسیدن به این میزان بستگی به تعاملات بین بخشی، همکاری مردم برای واکسیناسیون و توجه بیشتر رسانه به اطلاع‌رسانی است.
برخی شهرستان‌ها مانند بوئین و میاندشت و اردستان همکاری خوبی برای واکسیناسیون داشتند که این همکاری به کنترل بیماری در این شهرستان‌ها منجر شده است.

مرگ و میر کمتر افراد واکسینه شده

در ادامه این نشست بیژن عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: در اطلاع‌رسانی شفاف و سریع و در ارتقای سواد رسانه‌ای مردم در حوزه سلامت بتوانیم کمک کنیم. در حال حاضر از اول آبان ۱۱ شهر وارد وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان در وضع زرد و دو شهرستان در وضع آبی هستند.

بیش از ۸۵ درصد مرگ و میرها مربوط به افراد واکسن نزده است و با وجود کمبودها از دو ماه قبل درصد پوشش به عدد مناسبی رسید و دو تا چهار هفته از دز دوم واکسن باید بگذرد تا نتایج مشخص شود و قطعاً با ورود پیک ششم افرادی که واکسینه شدند ابتلاء و مرگ و میر کمتری خواهند داشت.

کد خبر 531309

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پیک ششم کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا ترغیب مردم به واکسیناسیون بدهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزایش ظرفیت واکسیناسیون روزانه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کاهش آمار واکسیناسیون روند واکسیناسیون در استان اصفهان کرونا در ایران مراکز تجمعی واکسیناسیون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برای واکسیناسیون مراجعه حوزه سلامت تزریق واکسن مرگ و میر پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات گفت: واکسیناسیون طیور بومی با هدف افزایش سطح ایمنی  بر علیه بیماری نیوکاسل و کاهش احتمال ابتلا در پرندگان روستایی و بالتبع کاهش میزان انتقال آن به طیور صنعتی در مناطق شهری و روستایی به خصوص مناطق با تراکم واحد صنعتی صورت می گیرد که به همین منظور کارشناسان واحد طیور شبکه اقدام به توزیع ۶ هزار دز واکسن آشامیدنی طیور بومی جهت ایمنی ۶ هزار قطعه طیور بومی که توسط شهروندان در شهر قاین و حومه پروش داده می شود نمودند.


بلوکی افزود: عملیات توزیع واکسن نیوکاسل در بین پرورش دهندگان سطح شهرستان مشابه سالهای گذشته توسط کارشناسان این شبکه در سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

دیگر خبرها

  • سفر به فرهنگ و آئین‌های سنتی مردمان لر
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • برگزاری اولین نشست طراحی و تدوین برنامه‌های راهبردی در سال ۱۴۰۳
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه
  • تمام استرس‌هایمان نوعی وسواس است؟