Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@04:54:27 GMT

شرط استقبال جبهه مقاومت اسلامی از طالبان

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۷۳۸۸

شرط استقبال جبهه مقاومت اسلامی از طالبان

سیدکمال خرازی در ادامه افزود: ما دفاع خود را در جنگ تحمیلی، دفاع مقدس نامیدیم چون مردم ما بر اساس اعتقادات دینی خود از انقلاب و وطن خود دفاع کردند این تجربه گران‌قدر بر کشورهای دیگر نیز تأثیر گذاشت و به‌تدریج مقاومت مردمی در برخی از کشورهای دیگر نیز شکل گرفت.

وی با تجلیل از نقش شهید سلیمانی در حمایت از نیروهای مقاومت اسلامی در کشورهای دیگر گفت: ما امروز قدرت حزب‌الله در لبنان، حماس و حرکت اسلامی در فلسطین، حشدالشعبی در عراق، مقاومت مردمی در سوریه و انصار الله در یمن را مشاهده می­‌کنیم که نقش مهمی را در مبارزه با متجاوزان و سلطه خارجی ایفا می­‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب‌الله لبنان توانسته است لبنان را در برابر تجاوزات اسرائیل مصون سازد. مقاومت اسلامی در فلسطین توانسته است ارتش اسراییل را در رسیدن به اهداف تجاوزکارانه آن رژیم ناکام بگذارد، مقاومت مردمی سوریه توانسته است بر گروه‌های تروریستی پیروز شود. حشدالشعبی ضمن پیروزی بر داعش نیروهای متجاوز آمریکایی را وادار به تصمیم برای ترک عراق ساخته است. انصار الله یمن نیز ماشین نظامی ائتلاف سعودی را بی‌اثر ساخته است و به پیشروی­‌های راهبردی خود همچنان ادامه می­‌دهد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: در کنار این حرکت‌های اصیل، گروه‌هایی توسط بیگانگان و در راستای اهداف پلید آن‌ها برای تجاوز به کشورهای اسلامی و تجزیه آن کشورها تشکیل گردید تا با سوءاستفاده از باورهای دینی مردم آن‌ها را اجیر و در جهت اهداف نامشروع خود استفاده کنند. در این رابطه، گروه‌هایی چون داعش در عراق و سوریه با ابتکار و حمایت آمریکا و برخی از کشورهای عربی منطقه و در خدمت به رژیم اشغالگر قدس ایجاد شدند. بدون تردید کسانی که جذب این گروه‌ها می‌شوند بر اساس باورهای دینی خود وارد این معرکه می­شوند، بدون آنکه از ماهیت این گروه‌ها و اهداف حامیان آن‌ها آگاه باشند.

 خرازی در گفت‌وگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی در مورد طالبان نیز گفت: هنوز زود است که بتوان در مورد حرکت طالبان سخن گفت؛ زیرا رفتار گذشته طالبان در کشتار اقوام مختلف افغانی و تجاوز آن‌ها به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف و به شهادت رساندن دیپلمات‌های ایرانی به‌رغم اطمینانی که هم رهبران آن‌ها و هم دولت پاکستان به مسئولان ایرانی داده بودند، هیچ‌گاه از خاطره مردم افغانستان و ایرانیان که عزیزان خود را از دست دادند، فراموش‌شدنی نیست، ولی اگر طالبان در دوران حاکمیت خود بر افغانستان نشان دهد که با تشکیل دولتی فراگیر حقوق اقوام و اقلیت‌های مختلف افغانی را تأمین خواهد کرد، استقلال کشور را حفظ و به قدرت‌های بیگانه اجازه حضور و نفوذ در کشور را نخواهد داد، در آن صورت با استقبال جبهه مقاومت اسلامی روبرو خواهد شد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پایان گفت: صرف‌نظر از تفاوت‌هایی که ممکن است نیروهای اصیل مقاومت اسلامی ازنظر برداشت‌های مذهبی، راهبردها و راهکارهای مبارزه با هم داشته باشند، همگی یک هدف را دنبال می­‌کنند و آن مبارزه علیه اشغالگران، نجات کشورهای اسلامی از سلطه بیگانگان و تشکیل حکومت‌های مستقلی است که بر پایه قوانین اسلامی بنا شده باشد. این حرکت بی‌بدیل می­‌رود تا شرایط ژئوپلیتیک منطقه را تغییر دهد و کشورهای منطقه به‌جای اتکا بر نیروهای خارجی، برای حفظ امنیت خود بر توان نیروهای مردمی خویش متکی باشند، نیروهایی که حاضرند بر پایه اعتقادات مذهبی خود، برای دفاع از آرمان‌های خویش ایثارگرانه بایستند و استقلال کشور را حفظ کنند./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: طالبان جنگ عراق علیه ایران مقاومت اسلامی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: از ابتدای سفر‌های نوروزی تاکنون بیش از هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف وارد این استان شده اند.

او افزود: در این مدت شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندر انزلی به ترتیب بیشتر مورد استقبال این گردشگران قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گفته جهانی، این گردشگران در طول اقامت خود در استان گیلان در اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان اقامت داشتند.

او با بیان اینکه سطح اشغال تخت‌های واحد‌های اقامتی در طول سفر‌های نوروزی به بیش از ۱۰۰ درصد رسید، تصریح کرد: این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از استان گیلان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان همچنین گفت: افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت و بازدید از بنا‌های تاریخی، برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال و ... در افزایش این بازدید‌ها تأثیر بسزایی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • رونمایی از نماهنگ جدید خواننده سلام فرمانده
  • واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴
  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • ضرورت تشکیل جبهه هنری و رسانه ای در سطح محور مقاومت و جهان
  • ثمره مقاومت هوشمندانه در جنگ با تل‌آویو