Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:22:28 GMT

چند خبر کوتاه از دامپزشکی کردستان

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۷۵۱۶

چند خبر کوتاه از دامپزشکی کردستان

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: دومین آزمایشگاه بخش خصوصی دامپزشکی استان، گواهی آزمایشگاه همکار معتمد سازمان دامپزشکی کشور را اخذ کرد.

مجتبی ورمقانی اظهار داشت: با پیگیری های مستمر این اداره کل و مساعدت سازمان دامپزشکی کشور در راستای گسترش خدمات آزمایشگاهی دامپزشکی و تسهیل در ارائه آن به دامداران، مرغداران و بهره برداران بویژه در شهرستان‌های سقز و بانه، آزمایشگاه سلامت ریحان به عنوان دومین آزمایشگاه همکار با اداره کل دامپزشکی استان کردستان در شهرستان سقز در زمینه آزمون های کنترل کیفی و آزمایشات میکروبی مورد تایید مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی قرار گرفت و بزودی در سایر آزمون ها نیز از جمله سرولوژی گواهی همکاری برای این ازمایشگاه صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین آزمایشگاه دامپزشکی همکار در استان از سال ۱۳۹۸ در سنندج فعالیت دارد.

جلوگیری از ورود یک تن و ۴۶۰ کیلوگرم جگر منجمد به بازار

رییس شبکه دامپزشکی سقز اظهار داشت: مسئول فنی یک واحد بسته بندی و حضور کارشناسان این شبکه از ورود مقدار یک هزار و ۴۶۰ کیلوگرم جگر منجمد غیر قابل مصرف به بازار مصرف ممانعت کردند.

علی باباییان افزود: در زمینه تامین سلامت فرآورده‌های خام دامی و حفظ  بهداشت عمومی، بر اساس اعلام مسوول فنی بهداشتی یکی از کارگاه‌های بسته بندی و قطعه بندی گوشت مرغ شهرستان مبنی بر محموله  جگر منجمد غیر قابل مصرف وارده به سردخانه کارگاه،  کارشناسان این شبکه با حضور به موقع، از سردخانه کارگاه بازدید و این میزان فرآورده را کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: محموله یاد شده از مبدا یکی از شهرستان های جنوبی حمل شده بود که به طور مشخص قابلیت مصرف انسانی نداشت و با همکاری مدیر کارگاه نسبت به ضبط محموله فوق  اقدام و دستور قضایی  برای معدوم سازی آن اخذ شد. 

وی به مردم توصیه کرد در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی همچون گوشت قرمز، سفید و تخم مرغ پس از دقت در شرایط ظاهری، به تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کرده و پس از اطمینان از شرایط مناسب نگهداری فرآورده‌ها، نسبت به تهیه اقدام کنند.

کشف محموله ۵۰۰ کیلویی مرغ فاقد مجوز حمل بهداشتی و غیرمجاز در بیجار

رییس شبکه دامپزشکی بیجار اظهار داشت: یک محموله گوشت مرغ گرم فاقد مجوز حمل بهداشتی قرنطینه ای در بیجار شناسایی و کشف شد.

هادی اسکندری افزود: اکیپ های بهداشت عمومی این شبکه در بازرسی‌های مستمر از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و رصد بازار یک دستگاه خودروی وانت را که به صورت غیرمجاز و بدون مجوز حمل بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی محموله لاشه مرغ کشتار شده به وزن  ۴۸۳ کیلوگرم و همچنین ۸۷ بسته آلایش مرغی  شناسایی و توقیف کردند.

وی ادامه داد: پرونده فرد خاطی پس از تنظیم برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع داده شد.

جریمه نقدی عرضه کنندگان فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف در مریوان

سرپرست شبکه دامپزشکی مریوان  از جریمه نقدی چهار مرکز عرضه فرآورده های خام دامی خبرداد که اقدام به عرضه فرآورده های تاریخ مصرف گذشته کرده بودند.

مسعود خاتمی افزود: پس از بازدید منظم و مستمر پرسنل بهداشت عمومی این شبکه از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان، چهار مرکز عرضه که اقدام به نگهداری و عرضه گوشت قرمز و مرغ تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف نموده بودند شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: مقام قضایی مراکز یاد شده را در مجموع به مبلغ ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ کیلو مواد اولیه فاسد در دهگلان

رییس شبکه دامپزشکی دهگلان اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ کیلوگرم مواد اولیه تولید خوراک دام در یکی از کارخانه های خوراک دام این شهرستان کشف و ضبط شد.

شهرام کریمی افزود: کارشناسان این شبکه در بازدید سرزده خود از یکی از کارخانه های تولید خوراک دام و طیور شهرستان، مقادیری از مواد اولیه شامل ۵۴۰ کیلو گرم پودر استخوان، ۶۰کیلو گرم گوتن ذرت، ۲۰ کیلو گرم کوکسیدیوز و ۸ کیلو گرم ویتامین k۳ که نداشتن تاریخ مصرف و برچسب تولید کشف و ضبط کردند.

جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است. هم اکنون در این استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می‌شود که تولید سالانه آن حدود ۲۴ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر است.

برچسب‌ها کردستان سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور گوشت مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور کردستان سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور گوشت مرغ فرآورده های خام دامی عرضه فرآورده سازمان دامپزشکی شبکه دامپزشکی غیر قابل مصرف کشف و ضبط کیلو گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایفدانا، بهادر صیدمحمدیان معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  با تأکید بر اینکه عطاری‌ها حق فروش و عرضه هیچگونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند، گفت: عطاری‌ها فقط می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیرسمی ارائه دهند.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده داروییاز جمله  داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا دارو‌های شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف است.

بهادر صیدمحمدیان گفت: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها ، بازرسان سازمان غذا و دارو می توانند این فرآورده‌ها را به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌کند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • ضبط ۱۳۸ قلم داروی تاریخ مصرف گذشته در سرخون
  • بررسی گواهی بهداشتی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ محموله دام و طیور در طبس
  • شهروندان از خرید گوشت کنار معابر و جاده پرهیز کنند
  • صادرات ۲۰ تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور