Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@14:00:06 GMT

هوای اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۷۵۸۱

هوای اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود مزارع کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کیفیت هوا بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان احمدآباد با شاخص ۱۴۱، خیابان استانداری با شاخص ۱۱۵، باهنر با شاخص ۱۳۱، پروین با شاخص ۱۰۹، خرازی با شاخص ۱۲۲، رودکی با شاخص ۱۳۴، رهنان با شاخص ۱۴۷، فرشادی با شاخص ۱۲۴، فیض با شاخص ۱۱۴، کاوه با شاخص ۱۴۳ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۴۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: شاخص کیفی هوا در خیابان انقلاب با میانگین ۱۶۴، جِی با شاخص ۱۵۷ و میرزا طاهر با شاخص ۱۶۸ شرایط ناسالم برای عموم شهروندان (قرمز) را نشان می‌دهد.

کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: امروز هوای شهر سجزی با شاخص ۱۱۶ ناسالم برای گروه‌های حساس و در شاهین شهر با شاخص ۶۴ و مبارکه با شاخص ۸۸ در وضعیت قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان همچنان قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به سبب استقرار جوی به نسبت پایدار در سطح استان و کاهش دما، غلظت آلاینده‌های جوی به ویژه در مناطق مرکزی و صنعتی از جمله کلانشهر اصفهان افزایش یافته است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا کیفیت هوا ناسالم برای گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای پنج شهر اهواز، هندیجان، سوسنگرد، خرمشهر و ماهشهر آلوده اعلام شد.
بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز یکشنبه دوم اردیبهشت منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه شهر هندیجان ۱۵۶ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.
همچنین هوای شهر‌های اهواز ۱۲۸، سوسنگرد ۱۴۸، ماهشهر ۱۱۷ و خرمشهر ۱۲۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت نارنجی آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد.
بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۴ شهر اصفهان قابل قبول است
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان و کاشان برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است