Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس حوزه هنری کشور گفت: حوزه هنری لرستان با مدیریت جدید باید بتواند چند گام بزرگ به جلو حرکت کند و میدان دار هنر و ادبیات انقلاب اسلامی در استان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد مهدی دادمان ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری لرستان با بیان اینکه سپهوند رئیس جدید حوزه هنری لرستان از خانواده حوزه هنری است اظهار داشت: استان لرستان سرزمین تربیت رهبران و پیشگامان است، آیت الله بروجردی به عنوان یک رهبر دینی، شهید محمد بروجردی به عنوان یک فرمانده باهوش و دلاور، استاد جعفر شهیدی و استاد زرین کوب از قله‌های ادبیات این مرز و بوم و مهراد اوستا به عنوان سر سلسله شعرای انقلاب است، کسی که بسیاری از شعرای انقلاب شاگردی او را مایه فخر خود می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف ما در حوزه هنری انقلاب اسلامی باید ادامه همان شیوه و سلوک استاد اوستا باشد، شکل دادن حلقه‌های ادبی و هنری، باغبانی و حراست از این حلقه‌ها تا به ثمر رسیدن شکوفه این حلقه‌هاست، اوستا تنها شاعر نبود او مردی بود که  سالهای طولانی در چند رشته سابقه تدریس داشت و رشته‌های مختلفی از تاریخ و جامعه شناسی را در اندازه معلمی می‌دانست و مسلط بود. این عمق معرفتی در کنار زمان آگاهی و آزادگی به او شخصیتی متمایز بخشیده بود او کسی بود که می‌توانست صحنه هنر را برپا کند و راوی روح زمانه در آثار خود و شاگردانش باشد، اوستا هنرگردان میدان هنر و ادبیات انقلاب بود و کسی بود که می‌توانست مسائل انقلاب را درک کند و ناظر به آن مسائل  راه حل‌های خلاقانه و هنرمندانه پیشنهاد کند.  

گالری‌های حوزه هنری را مجازی ببینید/ فرصتی برای عدالت اجتماعی هنرمندان

رئیس حوزه هنری: انقلاب اسلامی باعث به وجود آمدن چهره‌های شاخص هنری شده است رئیس حوزه هنری استان لرستان منصوب شد

رئیس حوزه هنری کشور عنوان کرد: وقتی از هنر انقلاب صحبت می‌کنیم اشاره به یک دوره تاریخی محدود و در حوالی سال  57 نداریم، هنر انقلاب یک باور و یک موضع است که هر روز تجدید می‌شود و این نو شدن و امتداد یافتن روح انقلاب اسلامی که همانا عدالت، توحید و مبارزه برای پیروزی حرکت است ویژگی همیشگی هنر انقلاب است و حوزه هنری انقلاب اسلامی در لرستان در دوران نو حرکت خود باید الهام گیر از مهراد اوستا و مهرداد اوستاها باشد.

وی بیان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری یک پایگاه تماما حزب الهی است و باید باشد، این خط حرکتی ماست و همه ما به این خط افتخار می‌کنیم، دوم اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی باید خودش را پرچمدار و پیش‌رو در عرصه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی بداند، ما تکلیفی از مقام معظم رهبری گرفتیم مسئولیتی صدبرابری در حوزه ادبیات پایداری دو بار از سوی رهبر انقلاب به حوزه هنری تفویض و ابلاغ شده است، امیدوارم که آقای سپهوند به تجربیات و سابقه خوبی که در این حوزه دارند منشا ابتکار و خلاقیت باشند و همان طور که تاکنون منشا برکات بوده چند گام بزرگ به جلو حرکت کند و بتواند میدان دار هنر و ادبیات انقلاب اسلامی در استان لرستان باشد و خادمی کند.

انتهای پیام/646/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه هنری انقلاب اسلامی هنر و ادبیات انقلاب حوزه هنری لرستان رئیس حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سعید خیرالهی با بیان این که هنر مردمی و انقلابی بر اساس زیست بوم، محور برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی در ایلام است، اظهار کرد: در آیبن گرامی داشت هفته هنر انقلاب اسلامی از ۷۰ هنرمند استان تجلیل شد.
وی با اشاره به اجرای عملیات وعده صادق با هدف پاسخ قاطع و مشروع ایران اسلامی به جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در سوریه، شهادت سردار زاهدی و جمعی از مستشاران، اذعان کرد: ریشه این کودک کشی و نگاه ظالمانه به بشریت که مصداق آن رژیم صهیونیستی است باید از بین برود.
سعید خیرالهی با بیان این که هنر انقلاب اسلامی با حلاوت نام شهید سید مرتضی آوینی در سطح استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: شهید آوینی تلاش کرد که با هنر و کلامش، اندیشه و فلسفه وجودی دین، انسان و هنر را نشان بدهد و حرکتی انقلابی را در دنیای هنر امضاء کرد و به یادگار گذاشت.
مدیر حوزه هنری استان ایلام با اشاره به این که تلاش شده است ناشناخته‌ها و نقاط قوت هنر انقلاب اسلامی در استان شناسایی شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود، سهم استان از زیرساخت‌های هنری از جمله سینما، گالری‌ها و سالن‌های نمایش است و باید با نگاه ویژه‌ای به مقوله زیرساخت‌های هنری در استان انجام شود، تأکید کرد: توجه و گسترش زیرساخت‌های هنری در استان باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با بیان این که تقویت نیروی هنری متخصص و جریان ساز در ساختار حوزه هنری انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد در استان است، ابراز کرد: بُرج هنر یکی از نیاز‌های زیرساختی در حوزه هنر استان به شمار می‌رود که لازم است که این طرح با نگاه مسئولان ارشد استان و کشور به سرانجام برسد و مکانی برای حضور هنرمندان باشد.
واحد‌های تجسمی، شعر، عکس، موسیقی، آموزش، پژوهش، هنر‌های تصویری، نمایش، آفرینش‌های هنری و ادبیات پایداری در حوزه هنری انقلاب اسلامی فعال است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود
  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • مقاومت مجاهدانه مردم فلسطین روی دیوارنگاره میدان انقلاب
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • بزرگداشت روز سعدی با حضور قدمعلی سَرّامی در دهمین سعدی‌خوانی