Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@13:20:15 GMT

چند کلید برای باز کردن قفل مسکن

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۷۹۹۱

چند کلید برای باز کردن قفل مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صنعت مسکن در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با بیش از ۱۲۰ صنعت مختلف قرار دارد و می‌تواند نزدیک به ۱۳۰۰ شغل را فعال کند.

 بخش مسکن حدود ۸۰ درصد از سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است، یعنی با حل مشکلات این بخش، نه‌تنها مشکل رکود و نیز گرانی مسکن مردم در حد قابل ملاحظه‌ای حل خواهد شد، بلکه تولید در سایر بخش‌ها نیز رونق خواهد گرفت و مشکل اشتغال نیز تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ارشد مدیریتی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: رونق دوباره بخش مسکن مستلزم باز کردن قفل‌هایی است که دستیابی به کلید آنها در گرو اجرای فوری و دقیق قانون مالیات بر خانه‌های خالی است.

احمدرضا هدایتی می‌افزاید: تسریع در تصویب، ابلاغ و اجرای طرح کاهش تعرفه بنگاه‌های معاملات ملکی (مشاورین املاک)، تصویب و ابلاغ قانون بهای تمام‌شده مسکن و اخذ مالیات تصاعدی از موجرین و فروشندگان به‌منظور رعایت عدالت در قیمت‌گذاری‌ها و تقویت نقش بانک‌ها در حمایت از صنعت مسکن و ارائه تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان مسکن نیز از دیگر راهکارهای موثر در این زمینه به شمار می‌رود.

وی تصریح می‌کند: البته از عواملی دیگری مانند؛ سوداگری کاذب، کم‌توجهی به اصول آمایش سرزمینی در ساخت و سازها، عدم تعادل در عرضه و تقاضای مسکن و بالا بودن قیمت زمین هم به عنوان مشکلات مسکن نامبرده می‌شود.

هدایتی می‌گوید: این موارد نیز با اقداماتی مانند  ضابطه‌گذاری درست و کنترل و نظارت اصولی، واگذاری زمین رایگان به محرومین یا فروش زمین با اقساط بلندمدت، افزایش تسهیلات بانکی بدون بهره، ایجاد تعادل در ساخت سازهای شهری و روستایی، الزام دستگاه‌های ذی‌ربط به اجرای اصول آمایش سرزمینی و امثال آن قابل حل است.

به گزارش فارس گرانی مسکن در اراک، این مرکز صنعتی را به پنجمین شهر گران کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن قانون مالیات بر خانه های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا فلاحتگر گفت: ساخت ۳۵ هزار و ۴۱۹ واحد مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهر‌های رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست. 

وی از ساخت ۳ هزار و ۴۹۰ واحد از واحد‌های نهضت ملی مسکن در گیلان به روش نوین و صنعتی خبر داد و افزود: بیش از ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی گیلانی برای دریافت مسکن ملی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به واریز آورده اولیه ۸ هزار و ۵۹۶ متقاضی گیلانی از ۴۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان نزد بانک‌های عامل، تأکید کرد: از ۲ سال گذشته تا به امروز ، ساخت ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵ هزار و ۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳ هزار و ۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد هم در بخش مسکن روستایی آغاز شده است.

محمدرضا فلاحتگر افزود: پیشرفت ساخت برخی از واحد‌های مسکن ملی در گیلان به ۹۵ درصد رسیده که در صورت واریز به موقع آورده، این واحد‌ها زودتر به بهره برداری خواهند رسید.

وی از شناسایی و تصویب ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌های اجرایی گیلان خبر داد و اضافه کرد: خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکان در شهر‌ها با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش تأمین شد
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن