Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در هفتمین جلسه کمیته فنی اداره کل دامپزشکی استان، اظهار کرد: با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان آزاد پرواز و احتمال انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به پرندگان بومی، طیور روستایی و مرغداری‌های صنعتی، کلیه گروه‌های واکنش سریع اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان‌ها به حالت آماده باش کامل در آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان خواست تا با همکاری کارشناسان اداره کل محیط زیست استان به رصد و پایش تالاب‌ها و سد‌های سطح استان اقدام کنند تا در صورت مشاهده این بیماری در پرندگان آبزی مهاجر در اسرع وقت نمونه برداری و اقدامات بعدی در خصوص پیشگیری از شیوع این بیماری صورت گیرد.

همچنین در این جلسه موضوعاتی همچون پیگیری رفع مشکلات سامانه‌ای GIS آبزیان و طیور و مکاتبه با سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص، لزوم کالیبراسیون، reset و بروز رسانی دستگاه‌های پرنده شمار در کشتارگاه‌های طیور استان، لزوم معرفی دامپزشک مسئول فنی برای کلیه باشگاه‌های سوارکاری مطرح شد.

همچنین مقرر شد تا نسبت به اجرای هر کدام از موارد فوق اقدامات لازم صورت گیرد و در جلسات آینده گزارشات لازم از سوی هر کدام از روسای ستادی ارائه شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره دامپزشکی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کل دامپزشکی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد،گفت: این بیماری که اغلب در دام‌های سبک اتفاق می‌افتد عامل میکروبی داشته که در مواقع تغییر جیره دام بروز کرده و بصورت ناگهانی باعث تلف شدن دام می‌شود و در کالبد گشایی دام تلف شده روده‌ها دچار پرخونی شدید (بیماری روده سرخی) می شود.

دکتر محمد رضا متقی افزود: واکسیناسیون برای پیشگیری موثر از بیماری در ابتدای بهار و پاییز همزمان با تغییر جیره غذایی به دامداران عزیز توصیه می‌ شودکه با انجام واکسیناسیون بموقع تا حد زیادی از تلفات ناشی از این بیماری جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • اعزام تیم واکنش سریع آبفای کرمان به مناطق سیل‌زده
  • تیم واکنش سریع آبفا به مناطق سیل زده جنوب کرمان اعزام شد
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران