Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@13:21:05 GMT

آن دم که دریا و آسمان گم شود!

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۸۲۱۹

آن دم که دریا و آسمان گم شود!

ارسالی از :بیننده تابناک
تصاویر مربوط به ساخت رستوران دریایی در ۴۰ متر داخل دریای کاسپین استان گیلان شهرستان آستارا هست. احداث پروژه رستوران دریایی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۴۲ مترمربع در دو طبقه و ۴۰ متر داخل دریا و ۴ متر بالاتر از سطح دریا با برگزاری مراسم کلنگ زنی از تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ در ساحل شریعتی شهرستان آستارا آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح مدعی است که تمام مجوز‌های لازم را برای احدث این سازه کسب کرده است. ولی شهروندان آستارا و حامیان محیط زیست معترض به نحوه کسب مجوز‌ها و چرایی آن هستند.

نگرانی‌های مخالفین ساخت این رستوران:
-دریاخواری و خصوصی سازی ساحل و دریا
-آلودگی دریای کاسپین
-بهم خوردن اکوسیستم دریا
-آلودگی صوتی
-از دسترس خارج شدن ساحل و دریا برای عموم مردم که مکان تفریح و ورزش آنهاست.

-مجری طرح و مسئولین دولتی مدعی هستند که این سازه دارای مجوز و قانونی هست و سوال ما این است که برای چنین طرحی چطور مجوز ساخت صادر شده است در حالی که شعار برخورد با دریاخواری و حذف خصوصی سازی و ازادی سازی حریم ۶۰ متری دریا می‌دهند.


-اینکه طرح مشخص نیست در صورت تکمیل و افتتاح آیا موفقیت آمیز خواهد بود و می‌تواند به فعالیت خود ادامه بدهد یا با شکست انجام خواهد شد؛ و این عدم اطمینان نگرانی رو برای مخالفان ساخت رستوران ایجاد می‌کنه که مبادا بعد از ساخت به حال خود رها شود با توجه به اینکه قرار است ۴۰ متر داخل دریا ساخته شود.
-مجری طرح مدعی است که محل ساخت سازه به مدت ۳۳ سال از شهرداری آستارا به اجاره گرفته شده. اگر به هر دلیلی مالک یا مجری از اداره این رستوران صرف نظر کند در این صورت تکلیف این مکان و رستوران چه خواهد بود؟
مجوز ساخت این سازه را سازمان بنادر و دریانوردی صادر کرده است، ولی حتی یک بار هم از محل ساخت بازدید نداشته اند. نه رئیس سازمان نه مدیر کل استان با اینکه به شهر آستارا سفر داشته اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم دریاخواری دریا رستوران ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی یک رستوران در شادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،  سرپرست مرکز بهداشت شادگان گفت: باهدف حفظ سلامت مردم و پیشگیری از بیماری ها، در بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت و رئیس اداره اماکن شادگان یک رستوران به علت نواقص متعدد، رعایت نکردن توصیه و شیوه نامه‌های بهداشتی براساس قانون مهر و موم شد.
در این بازرسی‌ها نیز برای برخی واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف اخطاریه صادر شد. 
سیدغالب موسوی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی در همه ساعات شبانه روز می‌توانند به سامانه ۱۹۰ بهداشت شکایات و گزارشات خود اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن
  • سایبان خودرو بدون پایه
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • بلندترین برج آمریکا در قلب گردبادها / عکس
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا