Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@23:51:57 GMT

بایدن بیشتر از ترامپ در کاخ سفید نبوده

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۸۴۳۰

بایدن بیشتر از ترامپ در کاخ سفید نبوده

بر اساس تحلیل شبکه خبری سی‌ان‌ان، روزهای غیبت جو بایدن در کاخ سفید در حال حاضر در مسیر پیشی گرفتن از تعداد غیبت‌های ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، گزارش‌ها حاکی از این است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ۳۵ سفر شخصی داشته است و همه یا بخشی از ۱۰۸ روز از ۲۷۶ روز اول ریاستش را یا در منزلش در ایالت "دلاور" یا در کمپ دیوید گذرانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان تعداد روزهایی که او دور از کاخ سفید بوده است، ۶۹ روز را در منزل خودش در "ایالت دلاور" ، هفت روزش را در خانه ریهوباث بیچ دلاور و ۳۲ روز را در کمپ دیوید سپری کرده است.

به گزارش سی‌.ان.ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در این بازه از ریاست جمهوری خود زمان کمتری را در خانه‌های خود در فلوریدا و نیوجرسی سپری کرده بود. در مقایسه، رئیس جمهور سابق باراک اوباما در این بازه از ریاست جمهوری خودش تنها سه مرخصی گرفته بود که در کل ۱۵ روز طول کشید.

جورج بوش، رئیس ‌جمهوری پیشین آمریکا هم در مقایسه با اوباما یا ترامپ در این بازه از دوره ریاست‌ جمهوری خود، ۸۴ روز، اندکی بیشتر از اوباما یا ترامپ زمانی را در خارج از کاخ سفید سپری کرده بود.

سی‌.ان.ان در این گزارش افزود که چنین رفت‌وآمدهایی برای رئیس جمهوران آمریکا با در نظر گرفتن اولویت‌ها غیر معقول نیست. مدت کوتاهی پس از اینکه بایدن ریاستش را شروع کرد، زندگی خود را در کاخ سفید، به مثابه زندگی در "قفس طلایی" تشبیه کرد. بایدن پیشتر گفته بود: صبح که از خواب بیدار می شوم، به همسرم جیل نگاه می‌کنم و می‌گویم لعنتی، کجا هستیم؟

بایدن در دورانی که سناتور ایالت دلاور بود، به خاطر رفت و آمد مکرر از طریق راه آهن بین واشنگتن و ایالت دلاور شهرت داشت و لقب "آمتراک جو" را به خود اختصاص داد.

یکی از مشاوران بایدن اوایل سال جاری به هیل گفت: زندگی او با ایالت دلاور گره خورده است. کاخ سفید مکانی بسیار محدود برای بایدن است.

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید به سی.ان.ان گفت: روسای جمهور آمریکا بدون توجه به موقعیت مکانی خود، چه در یک سفر دولتی به خارج از کشور یا فقط ۱۰۰ مایل دور از کاخ سفید برای سفری کوتاه به ویلمینگتون، به طور مداوم مشغول کار هستند.

بیتس افزود: رئیس جمهور هر کجا که باشد، هر روز برای شکست دادن همه‌گیری ویروس کرونا، برای اطمینان از عملکرد اقتصاد آمریکا برای طبقه متوسط جامعه، نه فقط آن‌هایی که در طبقه بالای جامعه قرار دارند و برای محافظت از امنیت ملی ما و کشورمان کار می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جو بایدن کاخ سفید دونالد ترامپ ایالت دلاور کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیرو‌های روسیه در ماه‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

این سیاستمدار آمریکایی در این گفتگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می‌دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیرو‌های روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می‌دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می‌کنم پوتین بر این باور است که می‌تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی‌ها کار برجسته‌ای را در غرق کردن کشتی‌های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است، اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می‌بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع‌تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می‌داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است