Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رولزرویس اعلام کرده است که جدیدترین محصولش، اسپکتر، یک کوپه دو در خواهد بود که کاملا برقی است. اسپکتر روی همان پلتفرم خودروهای لوکس رولز قرار می گیرد.

این خودروساز ادعا کرده است که تولید خودرو در سال 2024 آغاز می شود و تمام خودرو‌های رولزرویس تا پایان دهه برقی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد رولز رویس با توجه به برقی شدن بسیاری از خودروهای خودروسازان جهان، به دنبال برقی کردن خودروهای خود است، چیزی که این شرکت بیش از یک دهه است به طور فزاینده‌ای در مورد آن صحبت می‌کند.

این خودروساز برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۱۱، یک خودروی مفهومی الکتریکی که مبتنی بر نسل قبلی فانتوم بود را به نمایش گذاشت. اخیراً، این شرکت اعلام کرده است که کل خودروهای تولیدی آن تا سال ۲۰۳۰ کاملاً الکتریکی خواهد بود.

جزئیات این مدل جدید مبهم است و تنها چیزی که گفته شده این است که این خودرو بر روی پلتفرمی مشابه با سدان فانتوم و شاسی بلند کولینان سوار خواهد شد و رولزرویس قصد دارد تنها تعداد محدودی از این خودرو را تولید کند.

   

در حال حاضر هیچ جزئیاتی در مورد پیشرانه این خودروی الکتریکی منتشر نشده است، اما تورستن مولر اوتووس مدیرعامل رولزرویس در گذشته  تایید کرده بود که هر رولزرویس الکتریکی با همان پیشرانه خودروهای قبل و موتور 12 سیلندر ارائه می شود.  این شرکت همچنین ادعا می‌کند زمان صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو ۴.۳ ثانیه است که برای برای خودرو گوست نیز در نظر گرفته بود.

تولید خودرو نه تنها اولین تلاش رولزرویس برای تولید یک خودروی الکتریکی است، بلکه این شرکت می‌گوید این خودرو اولین نمونه از شروع تولید خودروها جدید این کارخانه است و علاوه بر این مدل‌های بنزینی آن تا سال ۲۰۳۰ کنار گذاشته می شود و با خودرو‌های برقی جایگزین خواهند شد.  انتظار داریم ویژگی‌ها و آپشن‌های رولز رویس کلاسیک را در این خودرو کوپه جدید ببینیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو معرفی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف فعلی خودروی‌های برقی کمتر از ۱۰ مگاوات است

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: تعداد خودرو‌های برقی در کشور بسیار محدود است و میزان تقاضا و مصرف در حوزه خودرو‌های برقی در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۰ مگاوات بوده است. ۸ برای ایجاد جایگاه شارژ خودرو‌های برقی نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که وزارت نیرو همکاری لازم را برای تأمین برق آنها خواهد داشت.

او افزود: انتظار می‌رود سال آینده با ورود ۸۰ هزار خودروی برقی به کشور میزان مصرف این نوع از خودرو‌ها در کشور مجموعا به حدود ۴۰ مگاوات برسد که ایجاد زیرساخت‌های لازم در این حوزه پیگیری خواهد شد.  در وزارت نیرو  تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه خودروهای برقی  در دستور کار قرار داده و در این زمینه با وزارت صمت همکاری می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • هر باک بنزین معادل قیمت 9 بار شارژ کامل خودروی برقی!
  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • (تصاویر) خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟
  • اطلاعات تازه از L6 اولین خودروی جهان با باتری حالت جامد (+عکس)
  • مصرف فعلی خودروی‌های برقی کمتر از ۱۰ مگاوات است
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک
  • نیسان روی ۳۰ خودرو جدید و هیجان‌انگیز کار می‌کند