Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین جمشیدی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه 7/9 درصد از مساحت استان جزو مناطق تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد گفت: وسعت مناطق حفاظت شده استان کمتر از میانگین کشوری است و حفاظت بهینه از این مناطق مستلزم بهره برداری اصولی و توجه به توان زیستی مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: با توجه به اینکه طرح های مدیریت مناطق حفاظت شده آق داغ و اثر طبیعی ملی سبلان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده است امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم، بیشتر از گذشته به حفاظت از این مناطق بپردازیم.

جمشیدی کنترل پروانه های چرای دام، پیشگیری و اطفا حریق، جلوگیری از تخریب و تصرف، جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز و اجرای برنامه های آموزشی را از اقدامات حفاظتی اداره کل در مناطق عنوان کرد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تعمیر و تجهیز محیط بانی ها، تامین تجهیزات اطفا حریق و نصب تابلوهای هشدار دهنده از جمله اقدامات انجام گرفته در مناطق حفاظت شده استان است.

انتهای پیام/ع




 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق حفاظت شده محیط زیست اطفای حریق شکار و صید غیرمجاز مناطق حفاظت شده محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی به همراه جمعی از معاونین و روسای ستادی اداره کل صبح امروز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین دکتر سید مهدی قریشی دیدار کرد.

دکتر سعید شهند در ابتدای این دیدار ضمن تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان گفت : در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال، عمل به منویات مقام معظم رهبری و همچنین عملیاتی نمودن برنامه های دولت مردمی سیزدهم ، همراهی با جهش تولید و توسعه پایدار و متوازن ، محوریت فعالیت های اداره کل حفاظت محیط زیست در سال 1403 خواهد بود و مردمی سازی حفاظت از محیط زیست را در سال جدید با جدیت پیگیری می کنیم .

 

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست بیان کرد : در این راستا یک معاونت تخصصی با عنوان معاونت آموزش و مشارکت های مردمی در سازمان مرکزی وجود دارد که هدف آن ارتقا و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و  مردمی سازی آن است .

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه نیز در این دیدار ضمن تبریک سال جدید با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان گفت: بایستی تلاش کنیم تا از فیوضات و برکات این ماه استفاده کرده و انجام امورات اجرایی را با مسائل معنوی عجین کنیم، قطعاً کارها بابرکت و منشأ خیر خواهند بود.

 

وی ادامه داد: حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است که شرع ، قانون و عقل به آن حکم و تاکید می کند و اگر محیط زیست آسیب ببیند زندگی مردم دچار آسیب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هزار و ۲۰۰ گردشگر از تالاب کانی‌برازان مهاباد بازدید کردند
  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • ابتکار رومانی در راستای اقتصاد پایدار سبز
  • بازدید بیش از ١۵ هزار و ۵۰۰ نفر از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟