Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:04:09 GMT

برای شهادت باید از سیم خاردار نفس خود گذشت

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۹۲۱۶

برای شهادت باید از سیم خاردار نفس خود گذشت

سردار رحیم جهانبخش روز سه شنبه در یادواره ۱۲۷ شهید انتظامی استان زنجان که در سالن بقیه الله الاعظم ناجا زنجان با حضور شماری از مسوولان، خانواده شهدا و فرزندان شهید برگزار شد افزود: امروز هرچند منصب، مسوولیت و افتخاری داریم اما با این وجود خاک پای شهدا هستیم که برای امنیت و استقلال کشور و ملت ایران از جان خود گذشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه شهدا جان خود را با خداوند معامله کردند و یاد و نامشان در تاریخ ثبت و ضبط شده است، اظهار داشت: این عزیزان گرانقدر به عنوان ولی نعمتان ما بوده و هستند و هرچند از میان ما پر کشیدند اما در همه احوال حاضر بوده و ناظر بر اعمال و رفتارهای ما هستند.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه شهید زیستن بها دارد و باید از لذایذ دنیوی گذشت تصریح کرد: ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و هنر در تحلیل و یادآوری شهدا، شهید زیستن است تا هر لحظه و هر آن، بارقه امیدمان و جرعه برطرف کننده آرزوهایمان، شهادت باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با تاکید براینکه باید سپاسگزار و نوکر واقعی خانواده و بستگان شهدا باشیم، گفت: شهدا جان ارزشمند خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در راستای ایجاد امنیت جمهوری اسلامی و آرامش، آسایش و تامین امنیت ملت ایران به معراج الهی پر کشیدند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه برای رسیدن به جایگاه رفیع شهادت باید دردمندانه زیست و شهید شد، اظهار داشت: امروز هست و نیست خود را مدیون بودن شهدای گرانقدر هستیم که همواره بودنشان جاری و ساری است.

وی تصریح کرد: میزبان این محفل معنوی، ۱۲۷ بزرگمردی هستند که ما هست و نیست خود را مدیون آنان هستیم و شهید و شهادت موضوعی نیست که بتوان با یادواره و کنگره، ادای دین کرد.

مقام شهید و شهادت رفیع و بلند است

امام جمعه موقت زنجان نیز گفت: مقام شهید و شهادت، مقامی رفیع و بلند است که زبان ها و بیان در خصوص  این جایگاه بسیار والا و ارزشمند قاصر و ناقص است و شهدا از نفس و هستی خود را برای رسیدن به فیض شهادت گذشته و با خدا معامله کردند.

حجت الاسلام سید یعقوب موسوی، افزود: قیمت شهادت فقط بهشت است و کسانی که با جان و مال خود در راه خداوند قادر و توانا جهاد کرده و به فیض شهادت نایل می شوند نتیجه آن جز بهشت، چیزی نمی تواند باشد.

وی با بیان اینکه خداوند در سه کتاب آسمانی (انجیل، تورات و قرآن) این وعده را داده است،  اظهار داشت: شهادت مقام بس بزرگ و رسیدن به اوج کمال است که هیچکس جز پروردگار نمی توان حق آن را ادا کند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه شهدا زنده هستند و در نزد خدا روزی می خورند و یقین بدانیم که کشته شدن در راه خدا، عزت و عظمتی ابدی است، افزود: این ۱۲۷ بزرگمرد، شهید راه امنیت و سعادت هستند که هیچکس نمی تواند این مقام رفیع و بلند را به مقام زبان و بیان بیاورد.    

برچسب‌ها انتظامی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتظامی زنجان انتظامی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند

به گزارش همشهری آنلاین، در سایه تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان، حزب‌الله لبنان خبر شهادت محمد خلیل عطیه (ساجد) را در راه قدس اعلام کرد.

به این ترتیب شمار شهدای در راه قدس حزب‌الله لبنان از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی به ۲۷۱ نفر افزایش یافت.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده که این رزمنده مقاومت متولد ۱۹۹۴ در شهرک قانا و ساکن شهرک الصرفند در جنوب لبنان بود.

دو روز پیش نیز مقاومت لبنان، خبر شهادت سه تن از رزمندگان خود به نام‌های مبارک علی حمیه (صادق) از شهرک طاریا و ساکن شهرک البزالیه البقاعیه، حسین علی دغمان (ملاک) از شهرک جنوبی کفرتبنیت و علی رضا حرف (ابومهدی) از شهرک المنصوری در جنوب را منتشر کرده بود.

شبکه المیادین امروز با انتشار خبر شهادت یکی دیگر از اعضای مقاومت لبنان همچنین از تداوم حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی مناطق اطراف شهرک‌های بیت لیف، عیتا الشعب، یارون، المحمودیه، العیشیه و ارتفاعات جبل ابو راشد را هدف قرار داد. این در حالی است که عملیات حزب‌الله در حمایت از مردم و مقاومت غزه علیه مواضع نظامیان اسرائیلی و پایگاه‌های نظامی آنها در شمال فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 846697 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • تجلیل از خانواده شهدا حومه غربی دیشموک
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد