Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، لاوروف روز سه شنبه در هجدهمین نشست شورای کشورهای منطقه دریای بارنتز و اروپا و قطب شمال در شهر «ترومسیو» در شمال نروژ گفت: همکاری در چارچوب شورای کشورهای حوزه منطقه دریای بارنتز و اروپا و قطب شمال، کانال مهمی برای گفت و گوها و مرتبط کننده کشورهای عضو آن است.

شورای کشورهای منطقه دریای بارنتز و اروپا و قطب شمال، روز ۱۱ ماه ژانویه سال ۱۹۹۳میلادی در دیدار وزیر خارجه روسیه با کشورهای اروپای شمالی در شهر «کرکنس» نروژ تاسیس شده است و روسیه، دانمارک، ایسلند، نروژ، فنلاند، سوئد و کمیسیون اروپا در آن عضویت دارند و انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، هلند، لهستان، آمریکا و ژاپن به عنوان ناظر در آن حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 وزیر خارجه روسیه در نشست امروز این شورا گفت: اطمینان دارم که برای کشورهای ما، همکاری های در چارچوب این شورا، نوعی کانال ارتباط دهنده برای گفت و گو و همکاری است. کشورهای عضو شورا در چارچوب آن می توانند مسائل کلیدی برای منطقه را در فضای کاری و سازنده و بدون تاثیرپذیری از شرایط سیاسی روزمره، بررسی کنند.

لاوروف با اشاره به اینکه ریاست دوره ای شورای کشورهای منطقه دریای بارنتز و اروپا و قطب شمال از استان وستربوتن سوئد به منطقه خودمختار ننتسکی (در شمال روسیه) تحویل می شود گفت: تلاش های منطقه خودمختار ننتسکی روسیه برای توسعه و هماهنگی همکاریها تمرکز خواهد یافت.

روابط روسیه و غرب بویژه آمریکا در سال های اخیر پرتنش شده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا دهها بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده اند و صدها تن از مقامها و شهروندان و نیز شرکت های روسی در فهرست سیاه تحریم های غربی قرار گرفته اند.  

برچسب‌ها روسیه دانمارک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه دانمارک روسیه دانمارک شورای کشورهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد

معاون استاندار کرمان گفت: زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد و فعالان اقتصادی و گردشگری استان کرمان از توسعه این روابط استقبال می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رحمان جلالی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان صبح امروز در دیدار آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان با بیان اینکه به کرمان، دیار اسطوره مقاومت و مبارزه با تروریست در جهان خوش آمدید، اظهار داشت: کرمان یک استان دارای پیشینه تاریخی است و مورخان می‌گویند با مطالعه خوب تاریخ کرمان راهی به تاریخ عالم باز می‌شود.

وی با بیان اینکه کرمان موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و دارای هر چهار اقلیم آب و هوایی است که همین موضوع باعث شده در هر چهار فصل بتوان از ظرفیت‌های مختلف استان بهره‌برداری کرد، ادامه داد: کرمان به بهشت معادن و کشاورزی معروف است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه بیش از 90 نوع محصولات کشاورزی از زراعی و باغی در استان کرمان کشت می‌شود، گفت: سالانه 10 میلیون تن محصول کشاورزی در استان کرمان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه انواع مواد معدنی در استان کرمان وجود دارد، افزود: کرمان 14 قله دارد که مورد توجه کوهنوردان است و رتبه نخست را در بحث آثار تاریخی و باستانی در ایران به خود اختصاص داده و 10 اثر ثبت جهانی داریم.

جلالی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار اثر تاریخی در کرمان وجود دارد که از این تعداد 700 اثر ثبت ملی شده است، ادامه داد: 60 رشته صنایع دستی در استان کرمان وجود دارد و صنایع دستی بی‌نظیری در این استان تولید می‌شود.

همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه استان کرمان یک چهارراه اقتصادی و ترانزیتی در کشور است، گفت: سالانه حجم کالای زیادی از طریق استان کرمان به سایر نقاط کشور جابه‌جا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقاط مشترک ایران و روسیه بسیار زیاد است که یکی از این نقاط مشترک مبارزه با استکبار است، افزود: آمریکا و اسرائیل پشت انفجار تروریستی در کرمان و مسکو بودند.

جلالی با بیان اینکه تروریست انواع مختلف دارد که یک بخش آن اقتصادی است و استکبار با تبلیغات منفی به‌دنبال کاهش روابط اقتصادی بین ایران و سایر کشورها است، ادامه داد: آمریکا از توسعه روابط بین ایران و روسیه هراس دارد و ما باید هوشیارانه این روابط را توسعه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه کرمان یکی از نقاط امن کشور و جهان است و گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان به کرمان سفر می‌کنند، گفت: یکی از راه‌هایی که می‌شود با تبلیغات منفی مبارزه کرد، گذاشتن تورهای گردشگری از روسیه به کرمان است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه اعتقاد داریم که زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد و فعالان اقتصادی و گردشگری استان کرمان از این موضوع استقبال می‌کنند، افزود: استاندار کرمان در ماموریت کاری حضور دارند و مشتاق دیدار با سرکنسول روسیه در ایران بودند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • امیرعبداللهیان: اقدام ایران تنبیه و هشدار بود/ لاوروف: پاسخ ایران توام با خویشتن‌داری بود
  • لاوروف در تماس تلفنی به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوترش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوارش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • عمان خواستار خویشتن‌داری کشورهای منطقه شد
  • رضایی: نباید در برابر جنایات آشکار رژیم غاصب صهیونیستی سکوت کرد
  • رایزنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره حمله به سفارت ایران