Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به معضل ترافیک تهران گفت: هنوز مراکز آموزشی ما به طور کامل بازگشایی نشده و برف و باران‌های نیمه دوم سال نیز شروع به بارش نکرده که وضع ترافیک این است. در واقع این ترافیک شرایط عادی نیمه دوم سال است. از این رو باید در مورد آن با مشارکت همه دستگاه‌های مسئول اقدامات اساسی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ارائه سه درخواست پلیس به ستاد کرونای استان تهران برای کاهش کوتاه‌مدت حجم ترافیک خبر داد و گفت: درخواست‌های ما رسما به ستاد مقابله با کرونا در استان تهران و شورای ترافیک ارجاع شده است.

لغو منع تردد شبانه، اصلاح ساعات کاری و اصلاح ساعت طرح ترافیک سه پیشنهاد پلیس به ستاد کرونای تهران است که سردار حمیدی اعلام کرد.

رشد ۷۰ درصدی ترافیک تهران

سردار حمیدی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره میزان افزایش حجم ترافیک تهران در شرایط فعلی گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که حجم تردد خودروهای شخصی نسبت به ایام پیش از کرونا ۳۷ درصد رشد و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ۳۳ درصد کاهش داشته است. در مورد وضعیت فعلی ترافیک تهران نیز باید بگویم با لغو محدودیت‌های مربوط به کرونا شاهد افزایش۷۰ درصدی سفرها نسبت به ایام اعمال قرنطینه‌های کرونا بودیم. درواقع ترافیک حال حاضر تهران نسبت به خلوت‌ترین زمان معابر در ایام کرونا ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی درباره اینکه آیا این تعبیر که تهران با پایان کرونا به پارکینگ تبدیل خواهد شد، تعبیر درستی است یا خیر، اظهار کرد: واقعیت این است که تهران در جاهایی همین حالا هم به پارکینگ تبدیل شده است، شبکه معابر ما در شمال تهران عملا در یک‌سری از ساعات تبدیل به پارکینگ شده و بسیاری با خودرو به این معابر می‌آیند، پارک می‌کنند و بعد با اتوبوس یا تاکسی به مرکز شهر می‌روند. در این الگو در واقع هم از خودرو استفاده می‌شود و هم از ناوگان حمل و نقل عمومی.  

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: توجه به حمل و نقل عمومی و پارکینگ‌ها تغییر ساعات ادارات و تغییر ساعات اجرای ترافیک و ... یک پک کامل است که توجه به تمام ابعاد آن می‌تواند در کاهش ترافیک مؤثر باشد.

وی گفت: در حوزه آلودگی هوا هم همینطور است، چرا خودروهای دیزلی شماره گذاری می‌شود؟ پاسخ این است که حمل و نقل عمومی ما پاسخگو نیست. حمل و نقل ما برقی نیست. روی زمین ریل نداریم و توسعه مترو نیز هزینه بالای دارد که دولت نیز باید سهم خود را پرداخت کند، اما در دولت قبل پرداخت نشد و به این دولت منتقل شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: طبیعی است اگر این وضع ادامه یابد ما شاهد کاهش کیفیت زندگی در تهران خواهیم بود.

تهران باید ۸ سال پیش قفل می‌شد

حمیدی به اقدامات انجام شده در تهران نیز اشاره کرد و گفت: مصاحبه‌هایی در سال ۴۴ و سال ۵۰ وجود دارد که مسئولان وقت ترافیکی هشدار داده بودند که وضعیت ترافیک اسفناک است، اگر اقدامات سال‌های اخیر در ساخت بزرگراه و شبکه راه‌ها، توسعه مترو و ... نبود تهران هشت سال پیش قفل می‌شد. حالا هم باید یک‌سری اقدامات انجام شود.

وی با اشاره به جمعیت تهران اظهار کرد: تهران ۱۳ میلیون جمعیت ثابت و شناور دارد. هشت میلیون خودرو و موتور در آن تردد می‌کنند و با این شرایط باید سال‌ها قبل ترافیک تهران قفل می شد؛ اما کارهایی صورت گرفت که البته کافی نیست و باید با قدرت ادامه پیدا کند.

لغو منع تردد می‌تواند طول ساعات پیک ترافیک را کاهش دهد

رییس پلیس راهور تهران بزرگ به اجرای طرح منع تردد شبانه اشاره کرد و گفت: پیک ترافیک عصرگاهی در تهران حوالی ساعت ۲۰ است. در این ساعت مردم می خواهند زودتر به مقصد برسند تا به ساعات آغاز منع تردد نخورند. در این میان طبیعتا لغو منع تردد می‌تواند طول ساعات پیک ترافیک را کاهش دهد.

حمیدی به جلسه روز گذشته با اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: قانون هوای پاک نیاز به بازنگری دارد. امروز بخش عمده‌ای از آلودگی هوا در تهران مربوط به حمل و نقل عمومی است و ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران فرسوده و تعداد آن نیز کم است.

هنوز به زمان اوج ترافیک پایتخت نرسیده‌ایم

سردار حمیدی درباره بازگشت ترافیک تهران به شرایط قبل از کرونا گفت: در حال حاضر شاهد بازگشت به شرایط پیش از کرونا هستیم. ما هنوز به زمان اوج نرسیده‌ایم و درواقع تا زمان اوج فاصله داریم. آن چه که امروز وجود دارد شرایط عادی ترافیک است و هنوز بارندگی‌های نیمه دوم رخ نداده، افت محسوس کاهش دما نداریم و دانشگاه ها و مدارس به طور کامل بازگشایی نشدند.

وی در ادامه به روند تصادفات رخ داده در پایتخت پرداخت و گفت: حدود یک دهه پیش آمار کشته‌شدگان حوادث ترافیکی در تهران بیش از هزار نفر بود؛ اما در حال حاضر این آمار کاهش یافته و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در سال رسیده است، این در شرایطی است که تعداد خودروها، میزان معابر و تعداد کاربران ترافیک همگی در تهران افزایشی بوده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در نیمه اول نخست امسال ۲۷۵ نفر در تصادفات رانندگی رخ داده در تهران جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۰۸ نفر عابر پیاده و ۱۲۶ نفر موتور سیکلت سوار بودند.

کد خبر 634197 برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی ترافیک - شهری پلیس راهور - جاده‌ها

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی ترافیک شهری پلیس راهور جاده ها رییس پلیس راهور تهران بزرگ حمل و نقل عمومی ترافیک تهران لغو منع تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی منطقه ۶ شهرداری تهران، بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی و توسعه حمل و نقل پاک در سطح منطقه تاکید داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهریار افندیزاده، مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران، علیرضا صادقی بخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

شهریار افندیزاده ضمن بازدید از اقدام‌های انجام شده و تعدادی از طرح‌های ترافیکی منطقه ۶ گفت: با توجه به موقعیت مرکزی و عملکرد فرا منطقه‌ای و همچنین تمرکز مراکز مهم آموزشی، اداری، تجاری، فرهنگی و تفریحی، این منطقه یکی از پر رفت و آمدترین مناطق پایتخت به شمار می‌آید و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران افزود: آغاز عملیات اجرایی ساخت پایانه حمل و نقل عمومی، راه‌اندازی ۳ جایگاه سوخت کوچک مقیاس، نصب سازه‌های ترافیکی (دروازه‌ای و صلیبی)، ۲۰۰ پنل دیوار صوتی در بزرگراه کردستان، اجرای بیش از ۳۴ کیلومتر گاردریل و ۵ کیلومتر حفاظ طولی میانی، ۱۴۷ متر حفاظ بتنی طولی، نصب ۴۸۸ تابلو ترافیکی، احداث ایستگاه‌های بی. آر. تی، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن سازی، از اهم پروژه‌های منطقه ۶ در حوزه حمل و نقل می‌باشد.


افندیزاده با اشاره به وجود بزرگترین پایانه مرکزی شهر در این منطقه گفت: از مهمترین پروژه‌هایی که می‌بایست در این منطقه اجرا گردد، می‌توان از یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی، ضرورت شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و همچنین نظم بخشی منطقه‌ای و شهری با اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای نام برد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان با تاکید به سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، به منظور توسعه حمل و نقل پاک در این منطقه، از شهرداری منطقه ۶ خواست تا گزارشی از مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی، مکان‌یابی مسیر‌های قابل توسعه در استفاده از دوچرخه و اسکوتر در معابر و شریان‌های پرتردد تهیه و برای بررسی بیشتر در کمیته‌های کارشناسی به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال کند.

افندیزاده همچنین با عنایت به وجود خوابگاه دانشجویان در محدوده خیابان کارگر شمالی و دانشگاه تهران در محدوده میدان انقلاب اسلامی و همچنین وجود بوستان لاله، خواستار ارسال نیازمندی‌های این منطقه برای احداث پارکینگ عمومی و طبقاتی شد تا ضمن مطالعات جامع و بررسی آن اقدام‌های بعدی انجام گیرد.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد