Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ همدان؛ کودک ۱۱ ساله‌ای که سه سال پیش در نامه به «خدای دوستدار بچه‌ها» ضمن آرزوی سلامتی برای خود و همه کودکان از او خواست برایش قلب بفرستد و بعد از پیوند نیز در نامه دیگری از خدا برای اینکه پرهام را به آرزویش رساند، تشکر کرد این بار در آخرین دوره بستری‌شدنش در بیمارستان به رییس‌جمهور نامه‌‌ای نوشت و درخواست کمک کرد و نامه وی حسب دستور مقام عالی وزارت بهداشت پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرهام نوروزی دانش‌آموز کلاس ششم که شهریورماه ۱۴۰۰ در بیمارستان بستری بود به خاطر سختی شرایطش از جمله مشکلات دریافت دارو به رییس‌جمهور نامه نوشت. این نامه در صفحه اینستاگرام دکتر سیدمحمد مهدوی فوق تخصص قلب کودکان و بیماری‌های پیچیده مادرزادی که به قول پرهام «فرستاده خدا برای مراقبت از بچه‌ها است» منتشر شد و در نهایت به دست وزیر بهداشت رسید و دکتر بهرام عین‌اللهی دستور پیگیری موضوع توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان را صادر کرد.

در سال‌های اخیر تامین دارو سخت‌تر شده و قیمت خرید داروها افزایش یافته، پرهام که با وجود سن کم به طور کامل متوجه موضوعات مربوط به درمان بیماران و خانواده آنان از جمله کمبود دارو، مشکلات تامین و گرانی است، این موضوع همواره باعث استرس و نگرانی‌اش بوده به طوری که مدام از والدینش می‌پرسید «داروها را پیدا کردید؟».

نامه‌های پرهام پیش از این نیز در برخی از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با حذف درخواست‌ها و مشکلات دارویی، خوانده شده بود.

نامه به رییس جمهور و دستور وزیر بهداشت موجب شد رییس دانشگاه با همراهی تعدادی از مدیران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منزل پرهام رفتند تا وسیله‌ای باشند برای درمان درد این کودک پراحساس.

در این دیدار مسئولان ضمن اعلام رساندن پیام محبت‌آمیز مقام عالی وزارت بهداشت برای پیگیری درخواست‌های پرهام از جمله درمان، تامین داروها و اقلام حفاظتی، در اختیار قراردادن آمبولانس و انتشار دست‌نوشته‌هایش قول مساعد دادند.

پرهام از سال ۹۷ که در بیمارستان بستری شد برای خدا نامه می‌نوشت، خودش می‌گوید یکباره از خواب بلند می‌شدم حسی به من دست می‌داد و به سراغ قلم و دفترم می‌رفتم و شروع می‌کردم به نوشتن.

پرهام، ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ ساعت ۸ شب در نخستین نامه‌اش به خدایی که بچه‌ها را دوست دارد اینگونه نگاشته است:

«به نام خدا. من پرهام هستم. خدایا من از تو قلب می‌خوام. چرا قلب من را خراب کردی. من دوست دارم بازی کنم، مدرسه برم، درس بخونم. مثل همه بچه‌ها بازی کنم بدوبدو کنم. از بیمارستان خسته شدم. خدایا من و همه بچه‌ها را زود خوب کن. تو مگه ما بچه‌ها رو دوست نداری؟ خدایا من می‌خوام زود برم پیش داداشم و بابام. برم دوچرخه‌بازی کنم. خدایا اگه من رو دوست داری زودتر برام قلب بفرست».

او در نامه دیگری به خداوند در مورد پزشک معالجش اینگونه نوشته:

«خدایا سلام. خوبی؟ منم خوبم. خدایا من رو می‌شناسی. من پرهام هستم. خدایا من تو رو خیلی دوست دارم. خدایا تو هم من رو دوست داری؟ ممنون که من رو دوست داری. خدایا می‌خوام ازت تشکر کنم برای اینکه دکتر مهدوی رو آفریدی. دکتر مهدوی خیلی آدم خوبیه همه بچه‌ها رو دوست داره و برای همه بچه‌ها زحمت می‌کشه. خدایا آقای دکتر وقتی قلبی پیدا می‌شه و پیوند می‌کنه خیلی خوشحاله که بچه‌ها رو نجات داده. خدایا دکتر مهدوی همیشه سالم باشه تا بتونه به بچه‌ها کمک کنه. خدایا دکتر مهدوی نباشه همه بچه‌های مریض می‌میرند کمکش کن تا مریض نشه خواهش می‌کنم. خدایا فعلا کاری ندارم ممنونم که به حرف‌های من گوش دادی. خدایا هر وقت دوست داشتی برای من هم قلب پیدا کن ممنونم».

در نامه دیگر پرهام ساعت یک بامداد ۱۷ خردادماه ۹۷ و قبل از عمل پیوند اینگونه آمده است:

«خدایا سلام. ببخشید که مزاحم می‌شم. خدایا من ازت یه سئوال دارم. خدایا اگه قلبم پیوند بشه یه قلب دیگه داشته باشم آرزوهای تو قلبم پس چی می‌شن؟ پس چی می‌شن اون آرزوهایی که برآورده می‌شن. خدایا کمکم کن بعد از پیوند دیگه زیاد مریض نشم. دیگه تحمل بیمارستان رو ندارم. خدایا کمکم کن بعد از پیوند آدم خوبی باشم تا بتونم به آرزوهام برسم. خدایا یعنی من بعد از پیوند آدم دیگه‌ای میشم؟  خدایا خواهش می‌کنم قلبی که می‌خوای برام پیدا کنی قلب خوبی و پاکی باشه با آرزوهای خوب.

خدایا مامانم می‌گه وقت اذان درهای آسمان باز می‌شن و خدا به حرف‌های من گوش می‌ده و به آرزوهای من هم گوش می‌ده. خدایا دیگه مزاحمت نمی‌شم کمکم کن امیدم فقط به توست».

نقاشی‌های پرهام در نامه‌هایش هم قلب را به درد می‌آورد. این کودک ۱۱ ساله قلب بیمار خود را سیاه رنگ کشیده و کنارش نوشته «قلب پرهام» و قلب ابوالفضل که پیوند شده را قرمز رنگ کشیده است.

نامه پر از شور زندگی پرهام که ۱۱ مهرماه ۹۷ ساعت ۹ صبح بعد از پیوند نوشته شده اینگونه آمده است:

«دکتر مهدوی عاشقتم. به نام خدا. خدایا سلام. همان خدایی که خواست پرهام دوباره ماه، خورشید، روز، شب، آسمان، ابر، ستاره‌ها داداش، باباش و خانوادش رو ببینه و دوباره زندگی کنه. خدایا خیلی دوستت دارم. می دونم که تو هم من رو دوست داری که دوباره زندگی کردن رو بهم دادی. کمکم کردی. خدایا ممنونم که خواستی پرهام به آرزوهاش برسه. خدایا من همیشه قبل از پیوند فکر می‌کردم یه آدم دیگه‌ای میشم با فکر دیگه آرزوهای دیگه و احساسات دیگه اما می‌بینم من هنوز همون پرهامم با همون فکر آرزو و احساساتم خوشحالم که عوض نشدم. خدایا یکی از آرزوهام همیشه سالم و شاد بودن در کنار دکتر مهدویه. خدایا خواهش می‌کنم کمکش کنه دکتر مهدوی یکی از فرشته‌های زمینیه. خودت می‌دونی چون خودت دوسش داری. خدایا خودت دکتر رو فرستادی که مراقب بچه‌ها باشه. خدایا خیلی دوستت دارم».

پلیس افتخاری ۱۱ ساله این روزها در پاسخ به این سئوال که می‌خواهی در آینده چکاره شوی؟ می‌گوید «دوست دارم در آینده پلیس شوم و به مردم خدمت کنم» اما شاید دور از ذهن نباشد که در آینده از او به عنوان نویسنده‌ای مطرح یاد کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان و هیات همراه در این دیدار با آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری ابراز امیدواری کردند که پرهام که هم اکنون نیز فرد بزرگی است از این هم بزرگتر شود و به جایگاه بالایی برسد و چهره‌ای جهانی شود.

انتهای پیام/ 89010/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت پیوند قلب دکتر مهدوی نامه ای برای خدا بعد از پیوند دکتر مهدوی همه بچه ها خدایا من ۱۱ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، به مناسبت هفته سلامت، سه مرکز جامع سلامت خانواده در همدان با حضور مسئولین استانی کلنگ زنی و افتتاح شد.

محمد ربیع یگانه، در مراسم کلنگ زنی مرکز سلامت خانواده امام سجاد(ع)، اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلام امام سجاد(ع) در سال ۱۴۰۳ و امروز کلنگ زنی شد که عرصه آن سه هزار و ۵۰۰ متر و اعیان این مرکز یک هزار مترمربع خواهد بود.

سرپرست مرکز بهداشت همدان با اشاره به اینکه این مرکز ۱۹ هزار و ۲۶۱ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد، افزود: این مرکز در چهار طبقه احداث خواهد شد و محل تامین اعتبار آن از سفر ریاست جمهور، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعتبار مورد نیاز ۳۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین در آیین افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت، بیان کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۶ شروع و در اسفند ۱۴۰۲ به متراژ یک هزار ۵۰۰ متر مربع عرصه و ۶۰۰ متر مربع اعیان با جمعیت تحت پوشش ۲۰ هزار نفر به پایان رسید.

ربیع یگانه با اشاره به اینکه برای مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت مبلغ ۱۱ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از اعتیار هزینه شده توسط خیر نیک اندیش زنده یاد نعمت الله سلطانی صحت پرداخت و مابقی از سفر ریاست جمهوری، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده است.

سرپرست مرکز بهداشت همدان همچنین در آیین افتتاحیه مرکز سراج همدان، عنوان کرد: سال شروع ساخت این مرکز در سال ۱۴۰۳ بوده و بیماران دارای اختلال روانپزشکی شهرستان همدان را تحت هدف خود قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز سراج همدان ۵ الی ۷ نفر پرسنل دارد، اظهار داشت: هزینه ساخت این مرکز دو میلیارد تومان و هزینه تجهیزات ۷۰۰میلیون تومان می باشد که از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین اعتیار شده است.

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین