Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@16:51:26 GMT

تعطیلی معدن طلای ساریگونی قروه تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۰۲۲۵

تعطیلی معدن طلای ساریگونی قروه تکذیب شد

محمد فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: روز گذشته اعضای شورای اسلامی روستاهای اطراف معدن و شهرستان قروه بعنوان مطالبه ۱۵ درصدی سهم مردم از معدن درخواست خود را به مسئولان معدن طلا اعلام کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: روز گذشته خبری مبنی بر تعطیلی معدن طلای ساریگونی  به دلیل اعتراضات مردمی در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد که صحت ندارد و تنها بحث روز گذشته مطالبه و خواسته مردم از طریق شوراهای اسلامی قروه و روستاهای بخش دلبران مطالبه شد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پرداخت حقوق قانونی مردم از سهم معدن طلای ساریگونی افزود: بر اساس تبصره ۶ قانون ۱۴ معادن، ۱۵ درصد از درآمد معدن طلا به دولت پرداخت شده اما طبق شواهد، از سوی دولت تدبیر و امید به مردم شهرستان قروه و روستاهای حاشیه معدن طلای ساریگونی پرداخت نشده است.

فاضلی اظهار کرد است: امید است با پیگیری‌های دولت جدید مطالبات مردم از معدن طلای ساریگونی قروه به مردم پرداخت شود چرا که بارها رئیس جمهور در سخنرانی‌هایش به این مطالبه قانونی مردم اشاره کرده و نمایندگان مردم در دولت جدید نیز پیگیر این مطالبه و خواسته مردم هستند.

معاون امور معادن سازمان صمت کردستان نیز در این زمینه گفت: هیچ گزارشی مبنی بر تعطیلی معدن طلای ساریگونی قروه گزارش نشده است و فعالیت این معدن همچنان به قوت خود باقی است.

مهدی سیفی در ادامه افزود: تنها خواسته مردم مناطق حاشیه معدن طلای ساریگونی قروه مطالبه مردمی و پرداخت حقوق ۱۵ درصدی از سوی دولت برای منطقه است.

گفتنی است، سالانه حدود ۵ تن طلا در معدن طلای ساریگونی قروه تولید می‌شود که ۸۰ درصد آن سهم شرکت قزاقی و ۲۰ درصد آن سهم ایران است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

منبع: فارس

کلیدواژه: طلا معدن قروه ایران معدن طلای ساریگونی قروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی

ناصر شمس گفت: بخش بسطام با وجود آرامگاه سلطان العارفین بایزید بسطامی، شیخ ابوالحسن خرقانی و آثار تاریخی ممتاز دیگر در این منطقه، به خاطر فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای استقبال از گردشگران، تاکنون نتوانسته در زندگی مردم این خطه تاثیر چندانی ایفا کند.

وی با بیان اینکه بخش بسطام سهم بزرگی در استان سمنان و شهرستان شاهرود از نظر جغرافیای طبیعی کوهستان (شاهوار) و جنگل هیرکانی ابر با ثبت جهانی در این منطقه دارد، افزود: بسطام از نظر جغرافیایی در محور ترانزیتی سمنان و جنوب آزادشهر و اینچه برون قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • تغییر استاندار مازندران تکذیب شد
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است
  • مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!
  • ۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳
  • پرداخت مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود
  • تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران