Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@06:57:38 GMT

انهدام باند زورگیران خشن در پایتخت

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۰۲۴۰

انهدام باند زورگیران خشن در پایتخت

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند زورگیر طلا در کمتر از 10 روز خبر داد و گفت: این متهمان با تهدید سلاح سرد، کیف حاوی بیش از 3 کیلو طلا را سرقت کرده بودند.

به گزارش ایران آنلاین ،  سردار "علیرضا لطفی" در توضیح این خبر بیان داشت: یکی از اعضای باند دیوار چین که قبلا توسط پلیس دستگیر شده بودند، مجددا  با تشکیل باندی کیف حاوی 3 کیلو و 400 گرم طلا را سرقت کرده بود، اما در کمتر از 10 روز توسط کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد:  20 مهر امسال با شکایت مردی طلافروشی در خصوص سرقت کیف دستی اش که حاوی 3 کیلو و 400 گرم طلا بود، تحقیقات از سوی ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.
رئیس پلیس آگاهی تهران  ادامه داد: شاکی اظهار کرد، به همراه همکارش زمانی که قصد داشت سوار بر خودروی 207 خود در خیابان ظفر شوند، چهار مرد جوان که صورت هایشان را پوشانده بودند با تهدید کیف حاوی 3 کیلو و 400گرم طلا را سرقت می کنند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی به بازبینی دوربین ها مداربسته اطراف محل سرقت پرداختند. در بازبینی تصاویر دوربین ها، کاراگاهان پلیس موفق به شناسایی یکی از متهمان به نام جلال شدند. بررسی ها نشان می داد جلال یکی از اعضای باند دیوار چین ( باندی که چندین سال قبل اقدام به سرقت از طلافروشان و مشتریان صرافی های می کردند و توسط پلیس دستگیر شدند) است که با تشکیل باندی، اقدام به سرقت طلا کرده است.
وی بیان کرد: با شناسایی یکی از متهمان این پرونده، پس از هماهنگی های قضائی، کارآگاهان پایگاه سوم وارد عمل شدند و مرد جوان را در مخفیگاهش در شرق تهران بازداشت کردند. با دستگیری جلال، همدستان دیگر او نیز شناسایی و در چندین عملیات جداگانه بازداشت شدند.
رئیس پلیس آگاهی تهران اذعان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک کیلو و 800 گرم طلا و یک صد و پانزده هزار دلار کشف شد. در ادامه متهمان به سرقت 3 کیلو و 400 گرم طلا اعتراف کرده و بیان کردند که یک کیلو و 600 گرم از طلاها را در بازار به فروش رسانده و پول حاوی حاصل از فروش طلاها را دلار خریده اند. تحقیقات برای دستگیری سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پایگاه سوم پلیس آگاهی گرم طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند

 سرهنگ حسین باباپور  اعلام کرد: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در جنوب شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را دردستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از چندین روز تحقیقات فنی مشخص شد این زوج جوان سابقه دار به تازگی با مراجعه به مرز‌های شرقی کشور مقادیر قابل توجه‌ای مواد مخدر را تهیه و قصد دارند از طریق محور‌های مواصلاتی آن را به پایتخت منتقل و توزیع کنند.

سرهنگ باباپور ادامه داد: به دنبال این موضوع با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهمان و شناسایی مسیر حرکتشان در یکی از شهر‌های استان کرمان، بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری آنان آغاز شد.

این مقام انتظامی افزود: با تجمیع اطلاعات بدست آمده موضوع به مقام قضائی منعکس و دستور بازداشت متهمان صادر و در ادامه ماموران پس از چندین شبانه روز رصد و پایش دقیق، بامداد روز گذشته موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را قبل از ورود به پایتخت دستگیر و در بازرسی از آنان ۱۴ کیلوو ۷۰۰ گرم شیشه و سه کیلوگرم هروئین کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای ادامه سیر مراحل قانونی به مقام قضائی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • قتل مدیرعامل یک شرکت با ۳۷ ضربه چاقو
  • زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند