Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌حسن شجاعی ظهر امروز ( چهارم آبان‌ماه) در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه ابهر، با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) اظهار کرد: امیرالمومنان علی (ع) فرمودند: هر که خود را در مقام پیشوایی مردم قرار دهد باید پیش از تعلیم دیگران، به تعلیم خود بپردازد و پیش از آن‌که زبانش را تربیت کند، باید رفتار خود تربیت کرده و کسی که آموزگار و مربی خود باشد، بیشتر سزاوار بزرگداشت است تا آن‌که آموزگار و مربی دیگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه اگر این فرمایش حضرت علی (ع)‌ مورد توجه مردم و به ویژه مسئولان قرار گیرد، نقش موثری در زندگی ایفا خواهند کرد، ادامه داد: عمل مسئولان باید بیش از زبان‌شان بر آن چیزی که می‌گویند، شهادت دهد.

شجاعی با بیان اینکه انتظارات مردم از مسئولان و روحانیت قبل و بعد از انقلاب فرق کرده که اگر به این تفاوت‌ها توجه نشود، اعتماد مردم آسیب خواهد دید، تصریح کرد: تا دیروز مردم نهج‌البلاغه را از زبان ما می‌شنیدند ولی امروز مردم انتظار دارند نهج‌البلاغه در سیره مسئولان ‌جاری شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر گوش مردم نسبت به شنیدن نهج‌البلاغه ضعیف شده است، دلیلش ضعف در تدین یا قدرنشناس بودن مردم نیست، افزود: اگر عمل به نهج‌البلاغه در سیره زندگی مسئولان جاری باشد آنگاه مردم نیز گوش‌شان برای شنیدن باز است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه بعد از نبی مکرم اسلام (ص)، جامعه پر از دنیاپرستی و حب به دنیا شده بود اما نهج‌البلاغه مملو از پرهیز از دل بستن به دنیا است، گفت: پرهیز از دنیاپرستی باید موردنظر همگان به ویژه مسئولان باشد، زیرا همه ما در دنیا و آخرت باید پاسخ‌گوی عمل خود باشیم.

این مسئول، نماز جمعه را مهم‌ترین محل برای احقاق معارف حق دانست و سنگر امامت جمعه را به عنوان مهم‌ترین کانون برای اجرای سیره حضرت علی (ع) و پمپاژ معارف نهج‌البلاغه در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: مسئولان باید همانند گذشته همکاری لازم را با نهاد نمازجمعه داشته باشند.

شجاعی با بیان این مطلب که به برکت انقلاب اسلامی در کشورمان شاهد توسعه نماز جمعه در سراسر کشور هستیم، یادآور شد: نمازجمعه کانون تقوا است و اگر شخصی مستمرا در نمازجمعه حاضر شود، این حضور در افزایش تقوا و در زندگی فردی و اجتماعی تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی در منبرهای نمازجمعه حضور دارند که خودشان باتقوا و زاهد بوده و معارف دینی را ترویج می‌دهند.

23219

کد خبر 1567224

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم نماز جمعه استان زنجان نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعیدی، نماینده مجلس: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار گفت: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند و عامدانه فضای عمومی را در جامعه از بین می‌برند و دوقطبی‌هایی را ایجاد می‌کنند که در شان مردم ایران نیست.

به گزراش جماران، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در خصوص تفاوت فضای برخورد با نوع پوشش، قبل و بعد از انتخابات گفت: با گذشت یک ماه و نیم از انتخابات فکر می‌کردیم همه فارغ از پوشش حضور پیدا کنند، اما الآن چه اتفاقی افتاده است که همان افراد بد شده اند؟! البته قطعا می‌دانم دشمن حساب شده در حال برنامه‌ریزی است که به هر حال فلسفه حجاب را زیر سوال ببرد، در حالیکه فلسفه بسیار مترقی دینی است؛ لذا با کسانی که به طور حساب شده در زمین دشمن بازی می‌کنند باید برخورد شود، اما روش برخورد با دختران سرزمینم به شدت با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد.

وی با بیان این که مگر رئیس جمهور نمی‌گفت من گشت ارشاد مدیران را راه‌اندازی می‌کنم؟! مدعی شد: همین چند شب گذشته یکی از مسئولان عالی سابق کشور مراسم دختر خود را در هتل اسپیناس پالاس برگزار کرد که در آنجا باید گشت ارشاد مدیران ورود پیدا می‌کرد. با این روش‌ها ما نمی‌توانیم مطلوب را حاصل کنیم. سیره امامین انقلاب و حاج قاسم سلیمانی نیز این چنین نبوده است و امروز هم دفتر مقام معظم رهبری نیز به این نوع رفتار‌ها تذکر جدی دادند.

سعیدی با اشاره به اینکه حجاب یک واجب شرعی است، گفت: من معتقد هستم حجاب یک واجب شرعی و سیاسی است، اما در کنار آن تقویت سفره‌های مردم یک واجب شرعی، سیاسی و تقویت ارزش پول ملی هم یک ضرورت شرعی است و اینکه اصلاح نظام بانکداری باید اتفاق بیافتد و این‌ها اولویت‌های مهم‌تر مردم هستند.

نماینده مردم چابهار در پایان گفت: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند و عامدانه فضای عمومی را در جامعه از بین می‌برند و دوقطبی‌هایی را ایجاد می‌کنند که در شان مردم ایران نیست.

دیگر خبرها

  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • آنچه که باید درباره شصتمین دوسالانه هنر ونیز بدانید از زبان امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • سعیدی، نماینده مجلس: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند
  • اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند