Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@17:30:49 GMT

زهر عقرب بر درمان کرونا موثر است؟

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۱۴۷۶

زهر عقرب بر درمان کرونا موثر است؟

به گزارش ایندپندنت، زهر عقرب در سراسر جهان در درمان‌های سنتی به کار می‌رود. اما اکنون گروهی از محققان دانشگاه آبردین کشف کرده‌اند ترکیبی خارق العاده از سم‌های عقرب به مقابله با سویه‌های ویروس کرونا کمک می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ برای انجام این پژوهش عقرب‌هایی از صحرای مصر جمع آوری شدند و قبل از آنکه دوباره در محل زندگیشان رها شوند، زهر آن‌ها گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق یافته‌ها زهر‌های مذکور حاوی پپتید‌هایی هستند که بسیاری از آن‌ها نوروتوکسین‌های قوی و کشنده هستند. اما علاوه بر آن سم‌های مذکور ویژگی‌های آنتی باکتریال و آنتی ویروسی قدرتمندی دارند و تصور می‌شود از غدد سم در بدن حیوان در مقابل عفونت مراقبت می‌کنند.

محققان معتقدند پپتید‌های مذکور سرآغازی برای طراحی دارو‌های ضد ویروس کرونای جدید هستند.

پژوهش مذکوربه رهبری وائل حسین محقق ارشد انستیتو علوم پزشکی دانشگاه آبردین و محمد عبدالرحمان استاد دانشکده جانورشناسی دانشگاه کانال سوئز انجام می‌شود.

عبدالرحمن در این باره می‌گوید: برخی از خطرناک‌ترین عقرب‌های جهان در مصر زندگی می‌کنند. سم آن‌ها تاکنون به طور کامل بررسی نشده و احتمالا منبعی جدید برای توسعه درمان‌های تازه است.

این پژوهشگران مواد شیمیایی مفید را از زهر عقرب استخراج و پتانسیل استفاده از آن‌ها برای مقابله با کووید ۱۹ را بررسی می‌کنند.

پربیننده ترین ۵ راز طلایی کاهش وزن! دانشمندان به معجونی علیه پیری دست یافته‌ اند؟ گلی که شما را مجبور به خودکشی می‌ کند! + عکس آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۸/۳)​​ مزایای زیاد چای سیاه برای بدن!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز

 احمدیان اظهار کرد: طی هفته گذشته در ادامه روند بازدید‌های نظارتی کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهت برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله در امور درمان پنج مرکز غیرمجاز در سطح استان پلمب شد.

وی ادامه داد: در طی یک هفته گذشته با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه، همکاری دادستانی عمومی و انقلاب استان، پلیس اماکن استان و پس از حصول اطمینان از صحت موضوع از طریق پایش عملکردی و حضور در مکان مذکور و بررسی‌های لازم و محرز شدن غیر قانونی و غیر مجاز بودن فعالیت چهار مطب دندانپزشکی قلابی و غیر مجاز به دلیل دخالت در امر دندانپزشکی و درمانی در سطح شهر تبریز و یک مرکز زیبایی نیز که به‌ صورت زیر زمینی تزریق ژل و بوتاکس انجام می‌داد پس از طی مراحل قانونی پملب شدند و پس از پلمب فعالیت غیرمجاز این مراکز مدارک موجود به مقامات قضایی همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

 احمدیان با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه معاونت درمان حفظ سلامت آحاد جامعه است افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصمم به برخورد جدی با متخلفان در حوزه ارائه خدمات درمانی است و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.
 
وی از مردم خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسات غیرمجاز درمانی هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است