Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:35:07 GMT

حضور تدریجی دانش‌آموزان لرستانی در مدرسه

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۱۷۶۸

حضور تدریجی دانش‌آموزان لرستانی در مدرسه

به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی سهرابی امروز سه شنبه در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش لرستان گفت: با توجه به اینکه سیاست کلی نظام و وزارت آموزش و پرورش، آموزش حضوری دانش آموزان است ما هم در لرستان وظیفه داریم طبق دستورالعمل فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس زمینه را برای حضور تدریجی دانش آموزان در مدرسه فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس گروه اول و زیر ۱۵ نفر در هر کلاس از اول مهر گفت: مدیران مدارس گروه دوم و مدارسی که جمعیت دانش آموزی آنها تا ۳۰۰ نفر است موظفند در هفته اول آبان ماه با تشکیل شورای مدرسه به بررسی مجدد شرایط، گروه بندی، اولویت بندی دروس، بررسی شرایط بهداشتی، ارتباط با اولیا، و دانش آموزان اقدام کرده و بستر لازم را برای باز گشایی در هفته سوم به صورت آرام، تدریجی و بر اساس اقتضائات منطقه یا شهرستان فراهم کنند و برای مدارس گروه سوم و مدارس با جمعیت دانش آموزی بیشتر از ۳۰۰ نفر هم تا اواخر آبان این فرصت را دارند تا دانش آموزان را برای حضور دو روز در هفته در کلاس درس گروه بندی کنند.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان افزود : بدیهی است شرط صدور مجوز بازگشایی، تکمیل چک لیست خودارزیابی توسط مدیران مدارس در سامانه ltms و بررسی و ارزیابی وضعیت مدارس توسط ادارات آموزش و پرورش با هماهنگی رئیس شبکه بهداشت، فرمانداری بخشدار یا نماینده تام الاختیار آنها است.

سهرابی همچنین خطاب به مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان گفت: از هر گونه کار شتاب زده و عجولانه اجتناب کنند و بخش نامه را ملاک و معیار برای آموزش حضوری دانش آموزان قرار دهید.

وی واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان را لازمه آموزش حضوری دانست و بیان کرد: طبق آخرین آمار از ۱۴۷ هزار دانش آموز لرستانی که جامعه هدف واکسن بوده اند ۱۱۱ هزار ۳۱ نفر واکسینه شده اند و حدود هزار نفر از فرهنگیان استان هم هنوز موفق به تزریق واکسن نشده اند.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: در بحث واکسیناسیون دانش آموزان، آموزش و پرورش وظیفه شناسایی دانش آموزانی را دارد که واکسیناسیون انجام ندادند و در ادامه باید با فرهنگ سازی آنها را ترغیب کنیم تا برای سلامتی خود و جامعه واکسن بزنند و اما فرهنگیانی که به هر دلیلی واکسینه نشدند طبق بخش نامه سازمان امور اداری و استخدامی باید هر سه روز یک بار نتیجه تست PCR خود را ارائه دهند.

بنا بر این گزارش، لزوم ارتباط مؤثر خانه و مدرسه، دپوی ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی کننده در مدارس، اطلاع رسانی به موقع و مناسب، توانمندسازی معلمان در کارگاه‌های آموزشی، الزامی بودن حضور همه عوامل آموزشی در مدرسه، تشدید نظارت‌ها بر آموزش و دستورالعمل‌های بهداشتی و آموزش رایگان نو آموزان در آینده نزدیک در بستر شبکه شاد از دیگر موضوعاتی بود که سرپرست آموزش و پرورش در این جلسه به آن اشاره کرد.

کد خبر 5336693

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش لرستان ویروس کرونا دانش آموزان ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر اردبیل آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها کرمانشاه واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران گرگان ایلام مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر آموزش و پرورش خوانسار در نشست شورای آموزش این شهرستان گفت: در پویش سپاس از معلم دانش آموزان و اولیاء دانش آموزان در مدارس خوانسار به برگزاری برنامه‌های فرهنگی پرداختند.
مرتضی گرجی افزود: ۴۸ واحد آموزشی درشهرستان فعال است که فرسوده بودن برخی از مدارس و کمبود کادر آموزشی از عمده مشکلات سال آموزشی جدید در خوانسار بوده است.
وی گفت: آسفالت محوطه مدرسه شهیدان سقایی و رفعتی خوانسار و استحکام بخشی دبیرستان مفتح شهر ویست از جمله مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش در راستای حل مشکلات این دو واحد آموزشی است.

دیگر خبرها

  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق