Web Analytics Made Easy - Statcounter

صف‌های طولانی که برای دریافت بنزین بعد از اختلال در سامانه هوشمند سوخت در پمپ‌بنزین‌ها از پیش از ظهر امروز تشکیل شده بود، با بازگشت تدریجی جایگاه‌های سوخت به مدار عرضه، فروکش کرد.

به گزارش قدس آنلاین، افرادی که حدود ساعت ۱۱ امروز به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه کردند، با اختلال در سامانه هوشمند سوخت مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم‌کم صف خودروها از پمپ‌بنزین‌ها فراتر رفت و ازدحام جمعیت در اطراف جایگاه‌های سوخت بیشتر شد.

اگرچه در ابتدا شایعه شد که این اختلال، پیش زمینه‌ای برای افزایش قیمت بنزین است اما این موضوع از سوی وزیر کشور تکذیب و مشخص شد مشکل فنی در سامانه سوخت که علت آن مشخص نیست، علت این اختلال بوده است.

حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت

اگرچه در ابتدا احتمال حمله سایبری به سامانه هوشمند رد شد اما در ادامه مشخص شد که اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها که از ساعاتی قبل موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودروها شده، ناشی از حمله سایبری بوده است.

خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها که از ساعاتی قبل موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودروها شده ناشی از حمله سایبری بوده است که جزییات این حمله سایبری و منشا آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی، منتشر خواهد شد.

صف‌های بی‌سرانجام

مشاهدات میدانی ایرنا حکایت از آن دارد که در زمان این اختلال، صف‌های طولانی در جلوی برخی از پمپ‌بنزین‌ها تشکیل شد اما داخل پمپ‌بنزین‌ها خالی بود و حتی متصدیان هر سکو نیز در محل کار خود حاضر نبودند و خودروهایی که ته مانده بنزین در باک خود داشتند بعد از چند دقیقه معطلی، رفتن را به ماندن ترجیح می‌دادند تا در زمانی که مشکل و اختلال رفع شد دوباره برای دریافت بنزین مراجعه کنند.

موتورسیکلت‌هایی که در کنار پمپ‌بنزین‌ها منتظر بازگشایی بودند، البته بسیار بیشتر از خودروها بود.

گالن‌هایی که تقاضای بنزین داشتند

نکته قابل توجه، اما افراد «گالن» و «دبه» به دستی بود که از دریافت بنزین در پمپ‌بنزین‌ها ناامید شده بودند و از خودروهای عبوری تقاضای چند لیتر بنزین می‌کردند تا شاید به مقصد برسند.

در این میان، وزارت نفت از مردم خواست تا زمانی که شرایط عادی می‌شود به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه نکرده و از ازدحام در جایگاه‌های سوخت خودداری کنند.

البته این اطمینان داده شد که سامانه هوشمند سوخت متوقف شده و نگرانی برای سهمیه بنزین ذخیره شده در کارت‌ها وجود ندارد.

از سرگیری تدریجی فعالیت جایگاه‌های سوخت

همچنین اعلام شد که تا ساعاتی دیگر امکان دریافت بنزین به نرخ آزاد در جایگاه‌ها وجود دارد. اینکار با خارج کردن سیستم هوشمند سوخت به صورت دستی از مدار انجام شد تا سرانجام مشکلی که از پیش از ظهر آغاز شده بود، در ساعات بعد از ظهر به سمت حل شدن برود.

تا آنجا که سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به ایرنا در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه اعلام کرد که ۴۰ درصد از جایگاه‌های سوخت به مدار بازگشته و مردم می‌توانند با نرخ دوم بنزین بزنند.

با بازگشایی تدریجی جایگاه‌ها، ازدحامی که اطراف پمپ‌بنزین‌ها شکل گرفته بود به تدریج در حال فروکش کردن است و انتظار می‌رود فروش بنزین به نرخ آزاد امروز در تمامی جایگاه‌های سوخت عادی شود.

اگرچه به نظر می‌رسد مشکل فروش بنزین به نرخ آزاد در جایگاه‌های سوخت در حال رفع است اما هنوز مشخص نیست که سامانه هوشمند سوخت و امکان استفاده از سهمیه سوخت چه زمانی محقق خواهد شد.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بنزین اختلال سامانه هوشمند سوخت جایگاه های سوخت پمپ بنزین ها دریافت بنزین جایگاه ها حمله سایبری سوخت گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

کد خبر: 1227519 برچسب‌ها بنزین

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین و جمع آوری کارت های سوخت
  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟
  • سوالات پر تکرار درباره بنزین + پاسخ
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد