Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@23:40:52 GMT

خطای راهبردی در اداره روستاها مشهود است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۱۹۶۸

خطای راهبردی در اداره روستاها مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی با حضور در دهستان کفترک و در جمع دهیاران و شورای های اسلامی گفت: در حل مسائل و مشکلات روستاها دچار یک خطای راهبردی بزرگ شده ایم.

او با بیان اینکه جاذبه زندگی در روستا ها را باید زیاد کرد، افزود: وقتی همه خدمات را به سمت شهرها می بریم، طبیعتاً زندگی در روستا سخت می شود، به دنبال آن مهاجرت رخ می دهد و این یک خطای راهبردی بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این نگاه زندگی را در روستاها سخت کرده ایم که این رویه از سوی هر کسی دنبال شود، یک گناه نابخشودنی است.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ادارات مختلف یا باید خود را متولی حل مشکلات روستاها بدانند یا خیر تا تکلیف بر همگان مشخص شود.

عزیزی با بیان اینکه همه مشکلات را دولت و حاکمیت نمی تواند حل کند، تصریح کرد: در این راستا و بنا به طرحی، به دنبال تشکیل سازمان روستا هستیم تا روستاها یک متولی مشخص در همه عرصه ها پیدا کنند.

او همچنین خواستار فرهنگ مشارکت و مسوولیت پذیری در روستاها شد و گفت: در کنار توجه مسوولان به روستاها برای ایجاد زیرساخت ها، اهالی روستا و خیران نیز می توانند در اداره روستا مشارکت جدی داشته باشند.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: اراده مجلس و دولت علی رغم مشکلات به جا مانده از قبل، حل مشکلات مردم است.

لازم به ذکر است در این دیدار مسائل و مشکلات دهستان در حوزه های مختلف و با حضور مسوولان پیگیری شد.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ابراهیم عزیزی مشکلات روستاها مهاجرت مهاجرت معکوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی از نیروی انتظامی برای اجرای طرح «نور» قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله نیروی انتظامی با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری، با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در اجرای طرح «نور» و برخورد با هنجارشکنی‌ها گفت: نمایندگان در مدت عمر باقی مانده مجلس نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه عفاف و حجاب به سرمنزل مقصود برسد، پیشدستی کرد. از زحمات سرادار رادان و زیر مجموعه‌اش تقدیر می‌کنیم و ان شاءالله با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

نقدعلی گفت: همچنین رییس مجلس گزارش کمیسیون درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را امضا کند تا شورای نگهبان مرحله نهایی را برای ابلاغ طی کند و این لایحه کمک کار نیروی انتظامی نهاد‌های امنیتی و بسیج و مردم شود.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: مشکلات ارزی و معیشتی به مردم فشار وارد می‌کند. مردم فکر می‌کنند ما در مجلس اطلاعی از وضعیت معیشتی آن‌ها نداریم. انتظار می‌رود جلسه ویژه‌ای به بررسی این مشکلات تشکیل شود تا مردم بدانند ما در مورد موضوع معیشت و مباحث ارزی دغدغه داریم.

دیگر خبرها

  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری