Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت و گویی کوتاه داشتیم با تهیه کننده این سریال که شرح آن را در ادامه می خوانید.

«سرجوخه» قرار بود اواخر مهر پخش شود، چرا زمان پخش آن به تعویق افتاد؟

به چند علت. فیلمبرداری سریال «سرجوخه» تا یکم آبان یعنی نزدیک به یک سال طول کشید و طبیعتاً فرایند پس تولید زمان کافی و مناسبی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی دیگر سازمان هم به عنوان سفارش دهنده ملاحظات محتوایی و از آن مهمتر فنی داشت که باید قبل از پخش لحاظ می شد و گروه هم طبیعتاً موظف به اعمال آنها بود.

این سریال چقدر واقعی و چقدر برگرفته از تخیل نویسنده است؟

این سریال یک اسلوگان تبلیغی با این عنوان دارد که نیمی از این قصه واقعی و نیمه دیگر آن حقیقت دارد. مباحث فنی و اطلاعاتی قصه طبیعتاً بر مبنای پرونده های امنیتی کشور و مباحث دراماتیک و مسائل اجتماعی برگرفته از قصه پردازی و هنر نویسنده است.

در مورد «سرجوخه» وجه معمایی آن بیشتر برایتان مهم بود یا پرداختن به قابلیت های نیروهای امنیتی ایران؟

یک سوال مهمی برای مخاطب پیش می آید که سرجوخه کیست؟! دقیقاً با همین تیتر. سرجوخه کیست را باید منتظر بمانید و ببینید.

گه گاه شاهد بوده ایم که سریال های ساخته شده در این ژانر بیشتر به سمت شعارزدگی رفته اند و به جای روایت قصه ای جذاب و تاثیرگذار سعی در بزرگنمایی توان و خدمات نیروهای پلیس دارند. این بزرگنمایی های بی دلیل چقدر باعث می شود علاقمندان به ژانر امنیتی-پلیسی از آن کناره گیری کنند؟

سوالتان اساساً اشتباه است! «سرجوخه» یا سریال هایی که بنده تهیه کرده ام در رابطه با خدمات نیروی پلیس نیست. فیلم امنیتی- جاسوسی با فیلم پلیسی فرق می کند. سریال ما هم جاسوسی است. پلیس و فیلم پلیس یک کارکرد دارد و فیلم امنیتی- جاسوسی ژانر دیگری ست و کارکرد آن هم متفاوت است. اینکه می گویید سریال های امنیتی به سمت شعارزدگی رفته است را قبول ندارم؛ حداقل درباره آثاری که خودم تهیه کرده ام. «سارق روح»، «ترور خاموش» و «خانه امن» ردی از شعار ندارد. منظور شما از بزرگنمایی چیست؟ ما در «خانه امن» چه بزرگ نمایی داشته ایم بغیر از اینکه راوی یک قصه جذاب بوده ایم؟

تفاوت این سریال با سریال هایی مثل «گاندو» و «خانه امن» چیست؟

تفاوت آثار را بیننده تشخیص می دهد. هر کدام از این دو اثری که نام بردید در یک حوزه و یک کارکرد متفاوتی تولید شده اند. «خانه امن» سریالی صرفاً امنیتی بود و موضوعات امنیت داخل و بحث امنیت منطقه را پیگیری و روایت می کرد. «گاندو» سریال دیگری بود با کارکرد و مضمونی دیگر. «سرجوخه» هم موضوع متفاوتی را دنبال می کند و جهان دیگری دارد. در حدی که بتوانم اشاره کنم زمینه کار ما، مسائل، عوارض و آسیب های اجتماعی بوده که محل عبور مسائل امنیتی است و مسائل اجتماعی روز که سازمان های امنیتی دشمن آنها را طراحی کرده اند در این سریال بازخوانی می شود.

پیش بینی می کنید این سریال چقدر در جذب مخاطب موفق عمل کند؟

ان شاالله استقبال و اقبال مردم را در طول پخش این مجموعه شاهد هستیم.

منبع: جام جم آنلاین

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرجوخه سریال تلویزیونی تلویزیون خانه امن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی شب گذشته از مرکز اورژانس اجتماعی و مجتمع حمایتی الزهرا (س) و کودکان بی‌سرپرست شیرخوارگاه خاتم الانبیا (ص) این مرکز بازدید کرد و گفت: بیشتر جرایم و آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد و مشکلات معیشتی دارد.

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی و رایگان اورژانس اجتماعی بهزیستی به افراد آسیب دیده و آسیب‌پذیر جامعه، تصریح کرد: باید با انجام اطلاع رسانی مناسب آشنایی مردم با خدمات اورژانس اجتماعی (۱۲۳) افزایش یابد و خدمات این مراکز به مردم به خوبی معرفی شود.

وی با اشاره به این نکته که ارائه خدمات با گروه‌های آسیب پذیر از طریق مرکز مشاوره تلفنی –تخصصی ۱۴۸۰ افزود: مرکز مشاوره تلفنی همه روزه در حوزه‌های مختلف از جمله مشکلات خانوادگی، تربیت فرزندان، مشاوره ازدواج، مشکلات تحصیلی و انتخاب رشته تحصیلی و … به مردم مشاوره رایگان ارائه می‌شود.

طالبی تصریح کرد: نوزادان تا سن ۶ سالگی در این مرکز شیر خوارگان بهزیستی نگهداری می‌شوند اما تلاش‌ها برای بازگشت آنها به محیط خانواده یا انجام فرزندخواندگی این کودکان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه این بازدید از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات مراکز مورد نظر بهزیستی در بخش کودکان کار و خیابان، خانه امن (محل نگهداری زنان و دختران خشونت دیده) و خانه سلامت (محل نگهداری دختران در معرض آسیب) قرار گرفت و با حضور در شیرخوارگاه خاتم الانبیا (ص) بهزیستی، هدایایی به کودکان این مرکز، اهدا کردند.

شایان ذکر است که یکی از فعالیت‌های مهم این مرکز خط تلفن اورژانس اجتماعی «۱۲۳» و خط مشاوره «۱۴۸۰» است و تماس گیرندگان با این خط به گفته کارشناسان این مرکز، بیشتر افرادی هستند که در معرض آسیب‌های جسمی و روحی قرار دارند.

بیشترین ارتباط با خط ۱۲۳ به ترتیب در زمینه اختلافات حاد خانوادگی، اقدام به خودکشی، کودک آزاری و همسر آزاری است.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی از خدمات شبانه‌روزی خط تلفن ۱۲۳ مرکز استان بهره‌مند هستند و در مجموع بیش از ۳۰ هزار تماس با خط مشاوره اورژانس اجتماعی بهزیستی (۱۴۸۰) در سال گذشته برقرار شده که بیشتر آنها بانوان هستند.

کد خبر 6063377

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۳ درصدی سرقت در آبادان
  • تجارب موفق مردمی سازی برای تسریع در تحقق شعار استفاده شود
  • بررسی خدمات پایگاه‌های هلال احمر اردکان
  • آغاز یک سریال جدید از فردا
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما نسبت به سال گذشته
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی