Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@17:57:32 GMT

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ۹۰ میلیون تن است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۲۳۵۷

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ۹۰ میلیون تن است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هم اکنون ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ۹۰ میلیون تن است که این ظرفیت با تکمیل ۶۵ طرح فعال تا سال ۱۴۰۶ به ۱۳۵ میلیون تن افزایش می یابد.

به گزارش قدس آنلاین، بهزاد محمدی - معاون وزیر نفت در مراسم آغاز به کار نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار کرد: با اجرای طرح‌های پیشران با هدف ارزش سازی و متنوع سازی سبد محصولات پتروشیمی در حدود ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن محصول متنوع به ظرفیت تولید پتروشیمی افزوده می‌شود و این جریان محرک خوبی برای توسعه پارک‌های شیمیایی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون به طور متوسط سالانه حدود ۴۷ میلیون تن معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام، خوراک به صنایع پتروشیمی عرضه می شود، گفت: ظرفیت فعلی تولید پتروشیمی کشور حدود ۹۰ میلیون تن در قالب فعالیت ۶۷ مجتمع پتروشیمی است.

وی با اعلام اینکه مجموع تولید محصول قابل فروش صنعت پتروشیمی ایران در سال گذشته، حدود ۳۴ میلیون تن بود که از این میزان ۲۴ میلیون تن صادر شده و درآمد صنعت معادل ۱۵ میلیارد دلار بوده است، تصریح کرد: برنامه سال ۱۴۰۰ تولید محصول قابل فروش ۴۵ میلیون تن و درآمد ناشی از فروش و صادرات حدود ۲۱.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه تا سال ۲۰۴۰ میلادی رشد تقاضای سالانه برای محصولات پتروشیمی و پلیمری در بازار ۴.۵ درصداست، درحالی است که رشد تقاضا برای  فرآورده های نفتی سالانه کمتر از یک درصد است، بیان کرد: هم اکنون ایران در تولید محصولات عمده، ۲۵ درصد ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی خاورمیانه و ۲.۵ درصد جهان را در اختیار دارد و پس از عربستان در جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ محصولات عمده پتروشیمی در خاورمیانه است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه درآمدی هم تا سال ۱۴۰۴ درآمد صنعت پتروشیمی به ۳۷ میلیارد دلار و سال ۱۴۰۶ به ۵۳ میلیارد دلار افزایش می یابد که حاکی از تاثیر مهم این صنعت در اقتصاد کلان کشور است، تبیین کرد: میزان برداشت خوراک توسط صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ به معادل دو میلیون بشکه نفت خام در روز و تا سال ۱۴۰۶ به بیش از ۲.۳ میلیون بشکه معادل نفت خام در روز افزایش می یابد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با یادآوری اینکه تاکنون حدود ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی انجام شده است، خاطرنشان کرد: حجم سرمایه گذاری‌ها تا پایان سال جاری به ۸۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

گفتنی است، نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۳ تا ۵ آبان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این گردهمایی تخصصی به نشانی Www.ifeex.ir مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صنعت پتروشیمی ایران تولید مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری میلیارد دلار ظرفیت تولید میلیون تن تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به یاسر احمدوند آمده است:

"نظر به نقش صنعت چاپ کشور در تولید و نشر آثار مکتوب و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و ایرانی و اهمیت آن در چرخه تولید و اشتغال زایی و نیز ضرورت معرفی توان و ظرفیت این صنعت فرهنگی و ارج نهادن به تلاشگران عرصه چاپ و نشر و تبین گفتمان فرهنگی در قالب برگزاری رویدادهای ملی، به موجب این حکم جناب عالی را به عنوان  «رئیس شورای راهبردی بیست و چهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر» منصوب می نمایم.

امید است با استعانت از خداوند متعال با بهره‌گیری از ظرفیت های سازمانی و صنفی در برگزاری هرچه با شکوه تر این رویداد ارزشمند فرهنگی موفق و موید باشید."

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد