Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقارن با مطرح شدن طرح موسوم به  مقررات زدایی در صدور برخی مجوزهای کسب و کار که ضمن کسب و کار دانستن نهاد وکالت، مفاد ماده5و6 آن در صدد تغییر شیوه آزمون ورودی حرفه ی وکالت  ناشی از تغییر بنیادی ماهیت نهاد وکالت از یک نهاد قضایی به نهادی اقتصادی است فعالان صنفی ،وکلای دادگستری ،استادان دانشگاه ،دانشجویان و حتی داوطلبانی که مترصد پذیرفته شدن در آزمون ورودی  وکالت هستند  به طرق مختلف بر طرح مذکور نقد و ایرادوارد، دستگاه‌های حاکمیتی و مراجع قضایی و غیره را به همراهی دعوت، هر یک از زاویه ی نگاه خویش  سعی کردند تالی فساد مصوبه اخیر را گوشزد کنند اما دریغ از یک همراهی ساده ،دریغ از یک یادداشت، دریغ از یک مصاحبه کوتاه و مختصر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه وکالت علیرغم تلاش ها ونقد های منطبق بر اصول حقوقی شاهد عدم همراهی و عدم توجه به  دغدغه ی نهاد وکالت تا آخرین ثانیه های بررسی طرح مذکور در مجلس بود تا اینکه مجلس انقلابی در لابلای این مصوبه قضات دادگستری  را از دارا شدن پروانه وکالت بدون آزمون ورودی محروم کرد.

مقارن با چنین مصوبه ای سکوت حضرات شکسته شد و دقایقی پس از تصویب چنین طرحی مقامات قضایی شروع به ایراد بر طرح موصوف کرده چنین مصوبه ای را خلاف شئونات قضاوت و توهین به خودشان دانستند تا جایی که بیانیه۴ابان ۱۴۰۰هیئت عمومی دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مرجع قضایی که در صدور رای وحدت رویه مقام و موقعیتی شبیه به پارلمان دارد اعلام میکند:(قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور امروز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/٠۸/۴ در اعتراض به اهانت و بی احترامی تعدادی نماینده مجلس و برخی نشریات خاص به ساحت جامعه قضات شریف و زحمتکش دستگاه قضائی و تقبیح مصوبه ناصواب و تبعیض آمیز مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه مجدد داده و با رأی اکثریت قاطع قضات از جایگاه عالیترین مرجع قضائی کشور و از باب نظارت برکلیه مراجع قضائی و در راستای صیانت از حقوق تضییع شده ۱۲ هزار قاضی شاغل و هزاران قاضی بازنشسته با بیان مواضع خویش هیأت عمومی را تعطیل و خواستار عذرخواهی اهانت کنندگان و لغو یا اصلاح مصوبه ناصواب و ناقض حقوق اساسی را نمودند)

چنین واکنشی از سوی یک بال فرشته ی عدالت آنهم پس از یکسال و چندماه که آن یکی بال فرشته ی عدالت زخم خورده و خسته از تلاش های شبانه روزی در نقد و ایراد بر مصوبه ی مجلس است اگرچه  دیر  و بدون توجه به جایگاه نهاد وکالت صادر شده است اما از جهاتی قابل توجه است؛

 چگونه است پیش از آنکه قضات و  حذف امتیاز دارا شدن پروانه وکالت بدون آزمون موضوع له این مصوبه نشده بود مفاد طرح علیرغم تحمیل هجمه وتغییر ساختار نهاد وکالت  دون شان نهاد قضایی نبود وهیج یک از مقامات   قضایی و قضات شریف(به استثناء دو سه تن از ایشان) هیچ واکنشی به ایرادات طرح نشان ندادند ودست یاری آن یکی بال فرشته ی عدالت را ندید گرفتند  مگر نقد و ایراد شما در محروم شدن از پروانه ی وکالت نیست؟مگر اعتراض  و واکنش دستگاه قضایی نسبت به طرح در جهت برخورداری از امتیاز گرفتن پروانه وکالت نیست؟  با این وصف چطور است که مصوبه موصوف خلاف شئون قضاوت است اما خلاف شئون وکالت نبود؟ شما چطور بر این مصوبه تا به امروز هیچ نقدی وارد نکردید اما همین که از داشتن پروانه وکالت  بدون آزمون محروم شدید این مصوبه خلاف شئونات قضایی شد.ایرادات وارد بر طرح زمانی مصداق دارد که شما از منصب قضایی منفک شده در صدد ورود به نهاد وکالت هستید همان وکالتی  که گویی برای آن شأن ومنزلتی قائل نیستید که اگر غیر از این بود لااقل در این وانفسا حفظ ظاهر کرده در انتخاب عبارات و لغات دقت می کردید .چطور ممکن است شرط عبور از آزمون وکالت را توهین به خودتان می دانید اما توهین به نهاد وکالت را توهین نمی دانید؟بر خلاف سکوت حاکم در دسیتگاه قضایی،وکلای دادگستری بلافاصله به نقد مصوبه مذکور پرداخته در دفاع از آن یکی بال فرشته عدالت در حد بضاعت خویش قلم زدند اما آن یکی بال فرشته ی عدالت در این یک سال و چند ماه گذشته کجا بود؟مگر تلاش ها و نگرانی های  فعالان صنفی نهاد وکالت در این یکسال و چندماه گذشته را نمی دید که چطور  کار و زندگی  خود را رها کرده شبانه‌روز به انحاء مختلف بر این مصوبه و تالی فساد آن داد همراهی و همیاری سر دادند ودریغ از یک واکنش ساده و اعلام موضع!

چطور است که یک لحظه پس از مصوبه موصوف قاطبه دستگاه قضایی از معاون اول محترم قوه قضاییه تا دادستان‌ها و قضات شریف شهرستان‌ها و استان‌ها بر این مصوبه نقد وارد می‌کنند اما در یک سال چند ماه گذشته هیچ واکنش از سوی شما دیده نشد!مگر غیر از این است که نقد و ایراد امروز شما بابت محرومیت از امتیاز ورود به حرفه ی وکالت به سیاق سابق است با این فرض چرا خودتان را تافته ی جدا بافته از نهاد وکالت می دانید؟حتی در این مقطع که بابت محروم شدن از امتیاز ورود به حرفه وکالت  به طرح مذکور ایراد وارد کرده،شرط فعالیت هیات عمومی دیوان عالی را عذرخواهی مجلس می دانید،حاضر به همراهی وهمصدایی با نهاد وکالت نیستید!

مقارن با همین بحث طی چند روز گذشته خبر کشته شدن یک وکیل دادگستری تیتر خبرگزاری ها شد آیا این جامعه وکالت  که محروم شدن از ورود بدون آزمون به آن را توهین به خودتان می دانید شایسته و لایق یک تسلیت ساده نیست مگر ردیف کردن چهار کلمه ی{ به جامعه وکالت تسلیت می گویم} چه هزینه ای دارد که اینگونه ما را به عنوان تنها نهاد مدنی کشور فراموش  کرده‌اید؟طی یکی دو سال گذشته تعدادی از وکلای شریف دادگستری توسط موکل یا طرف دعوی به قتل رسیده یا مورد سوء قصد واقع شده اند اما هیچ مرجع رسمی در این کشور به این مسئله در قالب یک چالش و مشکل ورود نکرد که این عزیزان در مسیر انجام وظیفه مورد حمله وهجمه قرار گرفته اند،هیچ مرجعی به حداقل های امنیتی حرفه وکالت توجهی نکرده حتی نمی دانند که فعالان حرفه ی وکالت از حداقل های بیمه ای بی بهره هستند،عدم امنیت شغلی و جانی که جای خود دارد!با این وصف چطور می توان به جوانان و علاقمندان ورود به حرفه وکالت القاء کرد که شما یک بال فرشته عدالت هستید و باید در تحقق عدالت همراه دستگاه قضا باشید!چرا چشمان مبارکتان را به بی حرمتی ها و عدم رعایت شئونات حرفه ی وکالت بسته اید؟چطور چنین مصوبه ای را توهین می دانید اما بیانات و اظهارات نمایندگان مجلس که به صراحت اعلام می کنند مانع ورود رئیس کانون وکلای مرکز( که هم شان دادستان کل کشور است)به مجلس شده اند را توهین به نهاد وکالت و جامعه قضایی ندانستید؟

با کدام منطق باید پذیرفت که شما به عنوان یک بال فرشته عدالت واجد شأن و منزلت هستید و آن یکی بال فاقد این اوصاف؟ شما  مصوبه مجلس  را به این جهت که ورود به حرفه وکالت را مستلزم آزمون می داند را توهین به خود می دانید اما تغییر ماهیت یک بال فرشته عدالت را توهین نمی دانید؟  فارغ از مصوبه مجمع تشخیص مصلحت که سالهاست عادت کرده ایم به اجرایی نشدن آن! آیا باور و اعتقاد دارید که نهاد وکالت همراه و یاور دستگاه قضا در تحقق دغدغه ی اصلی دستگاه قضایی یعنی تحقق عدالت است؟اگر چنین باوری در نهاد قضایی کشور حاکم است  دلیل این میزان دوری و کم محلی به نهاد وکالت را کجا جستجو کنیم؟در پایان از قضات عالی رتبه و شریف پرسشی دارم

چنانچه شبیه اقدام امروز هیات عمومی دیوان عالی کشور،وکلای دادگستری طی بیانیه ای ارائه خدمات تسخیری و معاضدتی را تا اصلاح طرح و عذرخواهی مجلس تعطیل اعلام می کردند به نظر عالیجنابان چه سرنوشتی در انتظار وکلا بود؟با این تفاوت که ما ریالی حق الزحمه برای وکالت های تسخیری و معاضدتی خویش دریافت نمی کنیم و حقوق بگیر دولت نیستیم

به راستی این میزان تفاوت در توجه به دوبال فرشته ی عدالت را چطور می توان توجیه کرد؟شاید اشتباه از بنده و همقطارانم هست که تصوری اشتباه در تعریف جایگاه نهاد وکالت و فرشته ی عدالت داریم و بی خود خودمان را یک بال فرشته عدالت می دانیم

وکیل دادگستری

کد خبر 1567317

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وکالت بال فرشته ی عدالت عمومی دیوان عالی نهاد وکالت پروانه وکالت ورود به حرفه توهین به خود حرفه ی وکالت نقد و ایراد حرفه وکالت بدون آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۱۵ شوال المکرم هجری قمری و مصادف با رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) است. حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و سالروز رحلت آن حضرت ۱۵ شوال المکرم ۲۵۲ هجری قمری است.

حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» از نوادگان «امام حسن (ع)» هستند. محدث نوری درباره فضائل نهفته در وجود ایشان می‌گوید: حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» مردی پارسا، امانت‌دار، صادق در گفتار، عالم به امور دینی، معتقد به توحید و عدل بود و احادیث فراوانی می‌دانستند در عین حال تقوا پیشگی و درستکاری ایشان باعث بلندی جایگاه و مقام حضرت نزد «ائمه اطهار (ع)» بود و به خاطر کرامت طبع، عزت نفس و خدمت به محرومان ایشان را به «سید الکریم» ملقب کردند.

حضرت عبدالعظیم (ع) از برترین وکلای اهل بیت (ع) بودند

حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» یکی از بهترین یاران، ولی زمان خود و از وکلا بودند و همکاری بسیاری با «ائمه معصومین (ع)» داشتند، از آنجا که «امام صادق (ع)» در دوران امامت خود یک سازمان ایجاد کردند تا بدین وسیله بتوانند با شیعیان در سراسر سرزمین‌های اسلامی ارتباط برقرار کنند، این سازمان «وکلا» نام داشت و همانند شریان‌های خونی عمل می‌کرد، نظرات و افکار شیعه را به‌صورت مخفیانه گسترش می‌داد.

حضرت عبدالعظیم (ع)؛ محدث برجسته شیعه

حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» در بین علما به‌عنوان محدث مطرح هستند ایشان فن جمع آوری احادیث و طبقه‌بندی روایات را می‌دانستند و در این زمینه بسیار توانمند بودند لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین محسوب می‌شوند.

حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» یکی از یاران بزرگ اسلام به شمار می‌روند، شیخ صدوق در کتابی با عنوان «جامع اخبار عبدالعظیم» مجموعه‌ای از روایات را گردآوری کرده است که شامل احادیثی بی‌واسطه از «ائمه معصومین (ع)» است، این کتاب شامل دو روایت از «امام رضا (ع)» و ۲۶ روایت از «امام جواد (ع)» و ۹ روایت از «امام هادی (ع)» است و روایات با واسطه آن نیز هم به ۶۵ حدیث می‌رسد.

در روایات آمده است یکی از یاران «امام هادی (ع)» به ایشان مراجعه کرد تا بعضی مسائل حلال و حرام را بپرسد، پس از اتمام کار «امام هادی (ع)» فرمودند: چنانچه در امور دینی مسئله‌ای بر تو دشوار شد، از عبدالعظیم بن عبدالله حسنی سوال کن و سلام مرا به او برسان این امر نشان می‌دهد که حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» علاوه بر تسلط بر علم، امین «ائمه معصومین (ع)» نیز محسوب می‌شدند.

حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» در میان فرزندان «ائمه معصومین (ع)» از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند و از برترین‌ها محسوب می‌شدند، شیخ صدوق در مورد حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» چنین گفته است: ایشان شخصی خداپرست، پارسا و پسندیده خدا و «رسول خدا (ص)» و مردم بوده است.

سابقه مبارزاتی خاندان حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» از یک‌سو و شخصیت علمی و جهادی و ارتباط بسیار نزدیک ایشان با «اهل‌بیت (ع)» از سوی دیگر، موجب شد تا ایشان در سال‌های پایانی زندگی خود تحت تعقیب حکومت وقت قرار گیرد، از این رو برای ادامه فعالیت‌ها ایشان باید به ری سفر کردند، البته برخی معتقدند که حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» به دستور «امام هادی (ع)» زندگی مخفی را انتخاب کردند و در قالب یک مسافری ناشناس به ری رفتند، پس از آن در خانه یکی از پیروان «اهل‌بیت (ع)» سکونت کرده و روزها روزه بودند و شب‌ها به عبادت می‌پرداختند و گاه به‌صورت مخفیانه از خانه‌ای که در آن ساکن بودند خارج می‌شدند و به زیارت قبری که هم‌اکنون در مقابل مزار ایشان قرار دارد، می‌رفتند و می‌فرمودند: این قبر مردی از فرزندان «موسی بن جعفر (ع)» است.

پیرامون جایگاه علمی «حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)» گفت: «سیدالکریم (ع)» در زمان سه امام بزرگوار زندگی و از محضر آنان استفاده کردند، «امام رضا (ع)»، «امام جواد (ع)» و «امام هادی (ع)»، آن‌ها معصومینی بودند که «حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)» در محضر آنان شاگردی کردند و توانستند از نظر علمی به جایگاه ارزشمندی دست یابند، همین امر سبب شد تا بعد از مدتی به‌عنوان نماینده و یا وکیل «امام هادی (ع)» به سمت سرزمین ری حرکت کنند.

«حضرت عبدالعظیم (ع)» توانستند در بین اصحاب امامیه به‌عنوان وکیل و کسی که مسئول مقدورات «امام هادی (ع)» است جایگاه مناسبی را برای خود فراهم کنند، ایشان به‌عنوان مرجع تقلید و نایب «امام هادی (ع)» در منطقه شناخته شده بودند.

دلایل انتخاب «حضرت عبد العظیم حسنی (ع)» برای وکالت در شهر ری از جانب «امام هادی (ع)»

«حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)» یکی از نادر افرادی بودند که در زمان خود به نهاد امامت و «اهل بیت (ع)» ارادت ویژه نشان دادند، ایشان حتی در بین مردم نیز محبوبیت پیدا کرده و مورد توجه افکار عمومی قرار گرفتند.

«امام صادق (ع)» در دوران امامت خود یک سازمان ایجاد کردند تا بدین وسیله بتوانند با شیعیان در سراسر سرزمین‌های اسلامی ارتباط برقرار کنند، این سازمان «وکلا» نام داشت و همانند شریان‌های خونی عمل می‌کرد، نظرات و افکار شیعه را به‌صورت مخفیانه گسترش می‌داد. «امام هادی (ع)» در نظر داشتند تا فردی را برای وکالت در شهر ری انتخاب کنند که به‌عنوان وکیل از جایگاه علمی و قدرت اختفا بسیار بالایی برخوردار باشد، لذا «حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)» را به‌عنوان وکیل خود انتخاب کردند.

«امام هادی (ع)» در بیان شخصیت «حضرت عبد العظیم حسنی (ع)» می‌فرمایند: «انت ولینا حقاً؛ تو دوست‌دار و یاور حقیقی ما هستی» این توصیف «اهل بیت (ع)» نشان می‌دهد این امامزاده بزرگوار تا چه میزان ارزشمند و با اهمیت بوده‌اند.

علم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)» با توجه به اینکه سن زیادی داشتند و علوم فراوانی را در محضر امامان گذشته کسب نموده بودند، اما هنگامی که در برابر «امام هادی (ع)» قرار گرفتند فرمودند: یا سیدی من تمام تفکرات و عقاید خود را در مقابل شما ارائه می‌کنم تا شما ایرادات و اشتباهات من را بیان کنید تا بدانم کدامیک درست است و کدامیک نادرست است، این رویداد به‌عنوان «عرضه دین» معرف شد، ایشان با این کار نشان دادند هرچقدر درجات علمی و دینی ما بالا برود بازهم باید در مقابل «ائمه معصومین (ع)» تواضع داشته باشیم.

گسترش تعالیم اهل بیت (ع) از اهداف مهم حضرت عبد العظیم (ع)

توسعه سازمان وکلا و گسترش تعالیم «اهل بیت (ع)» از جمله اهدافی بودند که «حضرت عبد العظیم حسنی (ع)» در ری به دستور «امام هادی (ع)» دنبال می‌کردند و تلاش داشتند تا مشکلات پیش آمده شیعیان را حل کنند، «حضرت عبد العظیم حسنی (ع)» در طی سال‌های فعالیت خود در ری توانستند مأموریت خود را به‌خوبی به اجرا بگذارند، ایشان چتر حمایتی و هدایت تشیع را در منطقه گسترانیدند و معارف «اهل بیت (ع)» را بدون اینکه دستگاه خلافت وقت متوجه شود توسعه دادند.

حفظ کیان تشیع و نشر معارف اسلامی از مهمترین اقدامات حضرت عبدالعظیم (ع) در ری

مخالفت با فرزندان و نسل امام علی (ع) در مدینه توسط متوکل عباسی به حدی رسیده بود که کسی حق نداشت با آنان معاشرت داشته و معامله اقتصادی کند و وضع اقتصادی و معیشتی آنها به سختی انجام می‌شد و درآن شرایط ظلم و خفقان که امام جواد (ع) و امام هادی (ع) دستگیر و تبعید شدند و شیعیان در شکنجه، زندان و زیر ظلم بودند. حتی قبر و بارگاه امام حسین (ع) از ظلم آنان مصونیت نداشت. در این شرایط متوکل از معاشرت و رابطه حضرت عبدالعظیم (ع) با امام هادی (ع) که در سامرا تبعید بود و از انتقال پیام توسط ایشان به شیعیان باخبر شد و برای حکومت خود احساس خطر کرد، از طرفی حضرت عبدالعظیم (ع) در برابر طاغوت مبارزه و ایستادگی کرد، تا جایی که از سوی حکومت متوکل عرصه بر ایشان تنگ شد و امام هادی (ع) به ایشان دستور هجرت می‌دهد. به همین جهت حضرت هجرت از چنگال ظلم را برماندن در مدینه ترجیح می‌دهد و در شهرهای مختلف مخفیانه زندگی می‌کرد. امام هادی (ع) هم به حضرت عبدالعظیم (ع) دستور هجرت به شهرری را دادند.

علاوه بر آن یکی از دلایل هجرت ایشان به شهرری نیاز جامعه شیعه برای هدایت و رهبری بوده است که این موضوع با حضور حضرت عبدالعظیم (ع) در این شهر محقق می‌شد. از طرفی حضرت عبدالعظیم (ع) لزوم پایگاه سازی و تشکیل مرکز تجمع نیروها و اجتماعات در ری را موضوع مهمی می‌دانست که برای حفظ کیان تشیع و نشرمعارف اسلامی باید دنبال می‌شد.

برابری ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) با زیارت امام حسین (ع)

ثواب زیارت حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» برابر با زیارت «امام حسین (ع)» دانسته شده، حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» مقام رفیعی داشتند که درباره زیارت هیچ معصومی این ثواب ذکر نشده است البته باید این نکته را متذکر شد ثواب‌هایی که برای زیارت حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» ذکر شده در مقایسه با زیارت «ائمه معصوم (ع)» نیست، ولی اهمیت زیارت این بزرگوار را نشان می‌دهد.

مردی از شهرری می‌گوید در سامرا به حضور امام هادی (ع) رسیدم، آن بزرگوار از من سوال کرد، کجا بودی؟ پاسخ دادم به زیارت حسین بن علی (ع) رفته بودم و اکنون از کربلا می آیم. دهمین امام شیعیان به وی گفت: «اما انک لوزرت قبرعبدالعظیم عندکم لکنت کمن زارالحسین (ع)، توجه داشته باش، اگر قبر عبدالعظیم (ع) را زیارت کرده بودی، مثل این بود که به زیارت قبرحسین بن علی (ع) رفته باشی»، با توجه به این بیان پاداش زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) معادل فضیلت زیارت سیدالشهدا (ع) می‌باشد. این حدیث از نظر سند و مدرک معتبراست و در بسیاری از کتاب‌های عالمان حدیث شناس آمده است. در تبیین مفهوم حدیث می‌توان این برداشت را داشت که شاید حضرت با شناخت خاص از مخاطب خواسته او را متوجه مقام و شخصیت حضرت عبدالعظیم (ع) کند.

کد خبر 6087376 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • رئیس اطلاعات ارتش اوکراین: وضعیت دشواری از ماه مه در انتظار ماست
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال