Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت رعایت عدالت در توزیع آب در کشور، خواستار تسریع در اجرای طرح‌های حوزه آب برای تأمین آب شرب پایدار شد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه در نخستین جلسه «شورای عالی آب» در دولت سیزدهم با تأکید بر ضرورت رعایت عدالت در توزیع آب، گفت: مردم از دولت انتظار اجرای عدالت دارند و در توزیع آب لازم است گزارش میزان موجودی و نحوه تقسیم آن با توجه به منابع، به مردم ارائه شود و در این شرایط قطعاً مردم نیز همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر رئیسی گفت: دستگاه‌های اجرایی، ادارات و سازمان‌ها، باید برنامه‌های توسعه‌ای خود را متناسب با وضعیت آبی کشور تدوین کنند و کلیه طرح‌های صنعتی و کشاورزی با توجه به کاهش مصرف به اجرا درآید.
رئیس جمهور بر تسریع در اجرای طرح‌های مربوط به بخش آب، تأکید کرد و گفت: طرح‌های مربوط به آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب، در کنار افزایش نصب آب شیرین‌کن‌ها برای شهرها و روستاهای ساحلی با تلاش مضاعف تکمیل شود تا مردم از مزایای آن برخوردار شوند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی و ارائه الگوی کشت به کشاورزان، گفت: بر این باور هستم که اگر وزارت جهاد کشاورزی با اقناع و اعطای جوایز و طرح‌های تشویقی، کشاورزان را برای اصلاح و تغییر الگوی کشت به همکاری دعوت کند، قطعاً کشاورزان مشارکت می‌کنند.
آقای رئیسی گفت: لازم است حقابه ایران با دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه و همجوار شرقی و غربی، با جدیت پیگیری شود.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف در حوزه آب، برق و انرژی را ضروری می‌دانم، گفت: در قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۰ احکامی برای تعدیل مصرف وجود دارد که باید آیین‌نامه‌های مدنظر قانون‌گذار درباره اصلاح مصرف آب، برق و انرژی تهیه و اجرا شود.
آیت‌الله رئیسی همچنین بر توجه به پیوست‌های زیست محیطی در اجرای طرح‌های صنعتی، کشاورزی و ارتقای کیفیت تصفیه‌خانه‌ها تأکید کرد.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و لزوم همکاری مردم در این زمینه، گفت: وضعیت کنونی کشور در حوزه آب ایجاب می‌کند گزارش موجودی آب با مردم در میان گذاشته شود، و معتقدم اگر مردم در جریان میزان منابع آبی کشور قرار گیرند، حتماً در مدیریت مصرف آب همکاری بیشتری می‌کنند.
رئیس جمهور گفت: مردم همواره نشان داده‌اند، هر جا صادقانه به همکاری دعوت شوند به آن لبیک می‌گویند و لازم است دست‌اندرکاران حوزه آب از طریق رسانه‌ها مردم را در جریان وضع موجود قرار دهند.
در نخستین جلسه شورای عالی آب در دولت سیزدهم، ۱۴ مصوبه در زمینه‌های رفع مشکلات حوزه آب، مدیریت مصرف و تقاضا، فعال کردن دیپلماسی آب، اصلاح الگوی مصرف، افزایش بازده در حوزه کشاورزی، تسریع در اجرای پروژه‌های مربوط به آب، انتقال آب برای بخش کشاورزی، افزایش نصب آب‌شیرین‌کن‌ها و اصلاح الگوی کشت به تصویب رسید.
در این جلسه همچنین گزارشی از آخرین وضع سال آبی جاری، منابع و مصارف آن و طرح‌های در حال اجرا در این حوزه ارائه شد./ پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور حوزه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر

استاندار بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم با تاکید بر اهمیت خدمات‌رسانی بهینه به مردم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و مدیریت استان برای مردمی سازی فعالیت‌های مختلف اهتمام دارد.

وی با اشاره به تامین اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر گفت: یک‌هزار و 700 میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

محمدی‌زاده به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته‌ایم، قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به‌زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می‌شود و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم‌نامه 2 هزار و 500 میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می‌شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری تخصیص می‌یابد و تلاش می‌شود، مشارکت مردم به‌ویژه جوانان بومی در این فعالیت‌ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم