Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار جنایات ناشی از نفرت اف بی آی نشان می‎دهد که گزارش‌های جنایات ناشی از نفرت علیه آسیایی‌تبار‌ها در آمریکا در میانه همه‌گیری کرونا ۷۶ درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - داده‌های تازه منتشر شده از سوی «اف بی آی»، نشان می‎دهند که جنایات ناشی از نفرت ضد آسیایی‌تبار‌ها در آمریکا بیش از ۷۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیشترین جنایات ناشی از نفرت در آمریکا از سال ۲۰۰۱ تا پایان سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش «هافینگتن پست»، گزارش آمار جنایات ناشی از نفرت «اف بی آی»، نشان می‎دهد که اگرچه وقایع علیه آسیایی‌تبار‌ها تنها درصد کمی از ۸ هزار و ۲۶۳ مورد جنایت ناشی از نفرت گزارش شده در سال ۲۰۲۰ را تشکیل می‌دهند، اما به طور قابل توجهی افزایش یافته‌اند.

بر این اساس، تعداد جرایم ناشی از نفرت علیه آسیایی‌تبار‌ها از ۱۵۸ مورد در سال ۲۰۱۹ به ۲۷۹ مورد در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

به طور کلی، بیشتر موارد جنایات ناشی از نفرت گزارش شده در سال گذشته، یعنی تقریباً ۵۰ درصد از آنها، علیه سیاه‌ پوستان بوده است.

در همین حال، ۵۵ درصد از مرتکبان شناخته شده جنایات ناشی از نفرت نژادپرستانه سفیدپوست بودند، در حالی که ۲۱ درصد سیاه‌پوستان یا آفریقایی تبار بودند.

«جی گرینبرگ»، معاون بخش جنایی «اف بی آی»، می‎گوید «هر جنایت ناشی از نفرت حمله به جامعه است.»

بیشتر بخوانید: افزایش حملات ناشی از نفرت به سیاه پوستان و آسیایی تبارها در آمریکا جنایات ناشی از نفرت در آمریکا به بالاترین سطح خود رسید

داده‌های «اف بی آی» در سال ۲۰۲۰ از گزارش‎های ۱۵ هزار و ۱۳۸ سازمان مجری قانون در سراسر آمریکا تهیه شده است.

تقریباً نیمی از تمام جرایم ناشی از نفرت گزارش شده به عنوان ارعاب، ۲۷ درصد حمله ساده و تقریباً ۱۸ درصد حمله شدید طبقه بندی شده‎اند.

پس از جنایات ناشی از نفرت و سوگیری نژادی، که بیشتر موارد را تشکیل می‌داد، ۲۰ درصد سوگیری گرایش جنسی، ۱۳.۳ درصد سوگیری مذهبی، ۲.۷ درصد سوگیری هویت جنسیتی، ۱.۴ درصد سوگیری علیه معلولان و ۰.۷ درصد سوگیری جنسیتی داشتند.

در سال ۲۰۰۱، یعنی همان سال حملات ۱۱ سپتامبر، مردم آمریکا ۹ هزار و ۷۳۰ حادثه با انگیزه سوگیری را گزارش کردند که بیشترین میزان در ۲ دهه گذشته بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر جنایات ناشی از نفرت آسیایی تبار ها سال ۲۰۲۰ اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ادامه کشتار رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به شدت محکوم کرد.
 
گزارش‌ها از گورهای دسته جمعی کشف شده اخیر در مجتمع پزشکی نصر در خان یونس در جنوب نوار غزه، حاکی از آن است که صدها آواره، مجروح و بیمار و همچنین کاروان‌های پزشکی قبل از اعدام و دفن دسته جمعی در معرض انواع شکنجه و آزار قرار گرفتند.
 
سازمان همکاری اسلامی این اقدامات را جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و تروریسم سازمان یافته دولتی دانست که بر اساس قوانین کیفری بین‌المللی مستلزم تحقیق، پاسخگویی و تحریم است.
 
این سازمان همچنین تاکیدکرد که دیوان کیفری بین‌المللی باید مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده بگیرد.
 
سازمان همکاری اسلامی، رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول عواقب جنایات و اقدامات تروریستی مستمر علیه مردم فلسطین دانست که همه ارزش‌های انسانی را نفی می‌کند و نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.
 
این سازمان در پایان باردیگر از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت خواست جنایات جنگی رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه را متوقف کرده و حمایت بین‌المللی برای مردم فلسطین را محقق کنند.
 

دیگر خبرها

  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • اسطوخودوس یا ماشین قیامت اسراییلی/ نقش هوش مصنوعی در جنایات غزه
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • تراکتور به دنبال خرید ۴ بازیکن پرسپولیس
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه