Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@22:14:56 GMT

اتحادیه اروپا سودان را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۲۹۶۶

اتحادیه اروپا سودان را تهدید کرد

اتحادیه اروپا پس از وقوع کودتا در سودان، کودتاچیان را تهدید به تعلیق حمایت مالی از این کشور آفریقایی کرد.

به گزارش برنا از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اروپا احتمالا کمک مالی به سودان را پس از کودتا تعلیق می کند.

عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان و رهبر نظامیان کودتاگر در این کشور، برخی از وزیران دولت برکنار شده عبدالله حمدوک را متهم کرد که با اظهارات خود در صدد ایجاد فتنه و جنگ داخلی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البرهان طی یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام این مطلب در توجیه کودتای خود افزود: ما احساس کردیم که برخی از نهادهای نظامی و امنیتی مورد هدف و خصومت قرار گرفته اند.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: ما طی هفته اخیر حملات و اقدامات تحریک آمیز صورت گرفته علیه نیروهای مسلح را دنبال کردیم .

البرهان با اشاره به ارائه سه طرح ابتکاری به نخست وزیر جهت حل و فصل بحران یادآور شد : ما علیرغم این کار با ائتلاف "آزادی و تغییر" به عنوان یکی از جریان های مطرح مخالف در کشور به توافق نرسیدیم.

رسانه های خبری صبح دیروز (دوشنبه) از وقوع کودتای نظامی در سودان خبر دادند.

بر اساس گزارش ها گروهی از نظامیان به اقامتگاه حمدوک نخست وزیر سودان حمله و او را در بازداشت خانگی قرار دادند.

همچنین گزارش هایی نیز از بازداشت چهار نفر از وزیران دولت و مشاور مطبوعاتی نخست وزیر سودان منتشر شده است. منابع مطلع، نظامیان ناشناس را به کودتا علیه دولت انتقالی متهم کرده اند.

به دنبال این اقدام نهادهای مردمی و حقوق بشری از مردم سودان خواستند که با برپایی تظاهرات به آن اعتراض کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا سودان دولت فتنه جنگ نیروهای مسلح حقوق رسانه سودان سیاست خارجی فرانسه نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین نشست بروکسل، اولین نشست ۲۷ رهبر ملی اتحادیه اروپا از زمان عملیات «وعده صادق» ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری تهران در دمشق و بیش از شش ماه از گذشت جنگ میان رژیم صهیونیستی علیه غزه برگزار می‌شود.

سران اتحادیه اروپا بدون در نظر گرفتن تحریکات صهیونیست‌ها، عملیات ۱۳ آوریل ایران را محکوم و بر تعهد خود به «امنیت» رژیم صهیونیستی تاکید کردند و از همه طرف‌ها خواستند از تنش‌های بیشتر از جمله در لبنان جلوگیری کنند.

براساس اعلام روابط عمومی کل سپاه، نیروی هوا فضای سپاه شنبه و یکشنبه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزیران گروه هفت آمده است: «ما متعهد می‌شویم که برای تضعیف توانایی ایران برای دستیابی، تولید یا انتقال تسلیحات، هماهنگی نزدیک داشته باشیم.»

«شارل میشل» رئیس اجلاس سران هم در اظهاراتی ضد ایرانی گفت: «احساس می‌کنیم انجام هر کاری برای منزوی کردن ایران بسیار مهم است. تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی، شرکت‌های فعال در تولید پهپاد و موشک را هدف قرار خواهد داد.»

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان هم گفت مهم است که تل‌آویو «با حمله گسترده خود پاسخ ندهد.»

ایتالیا قبل از مذاکرات گروه ۷ به طور جداگانه به نفع تحریم‌ها علیه تامین‌کنندگان تسلیحات مرتبط با حمله به رژیم صهیونیستی و همچنین کسانی که در پشت حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ بودند، صحبت کرد.

از سوی دیگر آلمان، فرانسه و چندین کشور اتحادیه اروپا به دنبال توسعه طرحی هستند که به دنبال محدود کردن عرضه پهپادها به روسیه و همچنین محدود کردن رسیدن موشک و سایز تجهیزات به دست گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا شود.

بلژیک از اعمال تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران ایران حمایت کرد، اما شولتس گفت این امر مستلزم بررسی‌های قانونی بیشتر است. دیپلمات ارشد اتحادیه هم گفته است که این کار تنها در صورتی ممکن است که یک نهاد ملی در اتحادیه اروپا به این نتیجه برسد.

کد خبر 845338 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد کشور شده باشند | ما چنین کار کثیفی را تحمل نمی کنیم
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر رژیم اشغالگر علیه ایران بیانیه داد