Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه امروز (سه‌شنبه) از خط و نشان کشیدن اتحادیه اروپا برای سودان و تهدید این کشور به تعلیق حمایت‌های مالی اروپا خبر داد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای هشدار داد: «تلاش برای زیرسوال بردن انتقال سودان به کشوری با دموکراسی غیرقابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به سرعت وضعیت کنونی منحل نشود، عواقب جدی از سوی اتحادیه اروپا در انتظار این کشور خواهد بود؛ از جمله تعلیق حمایت مالی اتحادیه اروپا از سودان.»

روز گذشته منابع خبری از محاصره منزل مسکونی «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان و بازداشت او خبر دادند. ساعاتی بعد نیز بازداشت «ایمن نور» فرماندار خارطوم، «عمر الدقیر» رئیس حزب کنگره سودان و بسته شدن پل‌ها و ورودی‌های خارطوم، پایتخت سودان به دست نیرو‌های نظامی ناشناس اعلام شد.

پس از این کودتا حزب «کنگره سودان» با صدور بیانیه‌ای از نیرو‌های انقلابی و مردم سودان خواست تا در برابر کودتای نظامی مقاومت کرده و هر چه سریعتر به خیابان‌ها بیایند. حزب ملی «امت سودان» نیز دستگیری‌ها و کودتا را به شدت محکوم کرد.

شب گذشته «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تحولات اخیر در سودان آن را کودتا دانست و خواستار آزادی هر چه سریعتر سیاستمدارانی شد که در بازداشت به سر می‌برند. او گفت: «مقامات نظامی سودان باید هر چه سریعتر مقاماتی را که بازداشت کرده‌اند آزاد کنند. همچنین کمک‌های مالی ۷۰۰ میلیون دلاری اضطراری آمریکا به این کشور قطع خواهد شد.»

این کودتا در حالی انجام شد که چندی پیش نیز منابع خبری از یک کودتای ناموفق در این کشور خبر داده و از مردم خواسته بودند که با آن مقابله کنند.

اما فرمانده ارتش سودان در نشستی خبری مدعی شد: «بازداشت شدگانی که اتهامات کیفری دارند همچنان در بازداشت خواهند ماند و بقیه را آزاد خواهیم کرد. عبدالله حمدوک نخست وزیر به علت محدودیت‌های سیاسی نمی‌توانست با آزادی عمل فعالیت کند. اقدام ما کودتای نظامی نیست، بلکه اصلاح مسیر انقلاب است.»

تین در حالی است که براساس آخرین آمار منابع مطلع در وزارت بهداشت سودان هم از کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن ۱۴۰ نفر در اعتراضات علیه کودتا در خرطوم پایتخت این کشور خبر دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوزپ بورل اتحادیه اروپا کودتای سودان کودتای نظامی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مارک بوتنگا، نماینده بلژیک در پارلمان اروپا می‌گوید همه روز در غزه محل انباشت اجساد و گور‌های دسته جمعی می‌یابیم. همه اینها نماد نسل کشی هستند. صد‌ها جسد که برخی از آنها یونیفرم پزشکی بر تن دارند. برخی از آنها با دست‌های بسته اعدام شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
ما تصاویر کودکان را می‌بینیم که تکه تکه شده اند. اتحادیه اروپا در برابر اینها چه می‌کند؟ ما در اینجا همکارانی داریم که شهامت حمایت از اسرائیل را دارند.
اگر بخواهم صادق باشد باید بگویم شرم، به خانه هایتان بروید و دیگر خارج نشوید.
اما اتحادیه اروپا به طور ویژه چه کاری می‌کند؟ وعده میلیون‌ها کمک بیشتر به اسرائیل می‌دهد و حتی تحریم تسلیحاتی اعمال نمی‌کند.
بله می‌تواند این کار را بکند، زیرا در سال‌های اخیر ما تحریم‌های تسلیحاتی علیه بلاروس، جمهوری آفریقای مرکزی، چین، ایران، لیبی، میانمار، کره شمالی، روسیه، سومالی، سودان، سودان جنوبی، سوریه، ونزوئلا، ترکیه، یمن و زیمبابوه اعمال کردیم. اما علیه اسرائیل نه، آنها در امان هستند.
چرا آنها در امان هستند؟
زیرا طرح استعماری آنها از سوی امپریالیسم اروپایی حمایت می‌شود.
در عمل هم این مسئله را با سلاح و میلیون‌ها کمک نشان می‌دهند.
به همین دلیل است که کشتار فلسطینی‌ها بدون همدستی مداوم اروپایی‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا