Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین گشایش این همایش در شیراز گفت: یکی از ماموریت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز طب ایرانی اسلامی است.

او با بیان اینکه اجرای این چنین همایش‌ها به تحقق این ماموریت کمک می‌کند، افزود: محور‌های ارزنده‌ای برای این دور از همایش مذکور پیش‌بینی شده که از جمله آن‌ها مراقبت متعالی است که در بحران کرونا هم اوج گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پنجمین دوره همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب هم در این مراسم بیان کرد: مدعیان دموکراسی ۱۰ سال پیش به اسم دموکراسی به ساحت سراسر نور پیامبر (ص) جسارت کردند، این لکه سیاه برای عموم مسلمین و آزاد اندیشان جهان بسیار ناگوار بود و به همین دلیل تعدادی از مسئولان وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصمیم گرفتند تا از این موضوع به عنوان فرصتی برای تبیین و معرفی سیره پیامبر (ص) در افق بین‌الملل استفاده کنند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی، خاطرنشان کرد: پنجمین دوره همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با رویکرد «مطالعات و پژوهش‌های میان رشته‌ای علوم انسانی، اسلامی و پزشکی» در حال برگزاری است.

حجت الاسلام محمودی، افزود: تا کنون بیش از ٢٠٠ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که پس از داوری ١٢٠ مقاله برگزیده شده و قرار است در مدت ٣ روز برگزاری همایش، مقاله‌ها به صورت سخنرانی یا پوستر ارائه شود.

رئیس پنجمین دوره همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب گفت: در این همایش، اندیشمندان و متخصصانی از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حضور دارند.

او با بیان اینکه در هر دوره این همایش، یک موضوع به عنوان محور اصلی مشخص شده است، گفت: در دوره اول مبحث تبیین سیره نبوی در طب، در دوره دوم هم ترویج سیره نبوی در طب، در دوره سوم، تولید علم و در دوره چهارم هم تداوم تولید علم به عنوان موضوع محوری این همایش تعریف شد.

حجت الاسلام محمودی گفت: این همایش با پنج محور در حوزه معارف و سلامت قراردادی برگزار خواهد شد که از جمله این محور‌ها می‌توان به علوم پزشکی و دانشگاه حکمت بنیان، علوم بین رشته‌ای و جایگاه روح، روان و نفس، مراقبت متعالی در منزل، تجارب سلامت معنوی در همه گیری کرونا و آداب پزشکی از منظر سیره نبوی (ص) اشاره کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش بین المللی سیره نبوی در طب علوم پزشکی شیراز همایش بین المللی سیره نبوی در طب دانشگاه علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق توسط معاونت غذا و داروی این دانشگاه در طرح ستاد نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، کامران قدس اظهار کرد: در طرح ستاد نوروزی، ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق توسط حوزه غذا و داروی این دانشگاه کشف شد.

وی افزود: از بیست‌وچهارم اسفند سال‌جاری ۱۴۰۲ الی هجدهم فروردین سال‌جاری، معاون، مدیران و کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۲۱ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و ۲۱ مورد گشت مشترک از واحدهای عرضه کننده فراورده‌های سلامت محور در مناطق تحت پوشش این دانشگاه انجام دادند.

قدس با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور ۱۴ مورد بازدید از واحدهای تولید و عرضه کننده ملزومات و تجهیزات پزشکی، شش مورد بازدید از شرکت‌های پخش دارو، دو مورد بازدید از شبکه‌های بهداشت و درمان و ۴۹ مورد بازدید از داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این بازدیدها ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی و ۳۴ قلم فراورده‌های سلامت محور تاریخ گذشته و قاچاق توسط حوزه غذا و داروی این دانشگاه کشف شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: گواهی صادرات برای ۱۰ فقره فرآورده‌های غذایی شامل نمک، لواشک و شکلات به مقدار دو هزار و ۱۸۵ تن صادر و در راستای تشدید نظارت بر فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی موجود، از ۱۰۰ مورد از محل‌های عرضه این فرآورده‌های غذایی بازدید شد.

کد خبر 744452

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر میزبان نخستین همایش بین‌المللی «زیستن باکیفیت»
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • برگزاری سومین رویداد بین المللی نوروتاک
  • کشف بیس از ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • دانشگاه های علوم پزشکی و شیراز در رتبه بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴
  • همه با هم برای جوانی جمعیت
  • سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی برگزار می‌شود
  • سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛آخرین مهلت ارسال مقالات